• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vet ni hur det fungerar på Nymans. Har Västerås o Stockholm samarbeta? Om jag handlar Tudorklockor i Västerås, ger det en möjligheter för eventuella Rolex köp i Stockholm. Är det bara butiken i Stockholm som gäller om man ska få chans om man vill?
Anmäl ditt intresse för ett köp direkt. Att köpa en Tudor kommer inte ge dig några fördelar.

Anmäl ditt intresse för ett köp direkt. Att köpa en Tudor kommer inte ge dig några fördelar.
Ja de lär väl vara lönlöst, för bara GMT Pepsi stål som lockar. Den verkar ju vara VÄLDIGT eftertraktad. De lär ju bara garva åt en om man vill ställa sig i kö på en sån.
Vet att köphistorik väger in. Tudor är helt OK men det krävs lite mer för att prioriteras i tilldelningen.

Idag är min dag ledig från trädgården
20230618_104613-01.jpeg

Efter några dagars ständigt bärande Daytona, några ord från mig. En liten kompakt klocka med en ganska oläslig tidsangivelse. Utförandet är på en anständig nivå - jag hittade ingen babola med blotta ögat. När det kommer till ergonomi är den mindre bekväm att bära än Datejust 41, Hulk eller GMT-Master II. Kanske på en mindre handled skulle känslan vara annorlunda, men på min 19,5 cm handled placerade jag den mest bekvämt i meningen ovan. Chronon fungerar felfritt, pushers klickar hyfsat, och att skruva loss dem går snabbt och enkelt. När du skruvar in behöver du dra åt den känsligt, för gör du det för lätt kan de lossna av att till exempel torka av ramen med en trasa. Arbetet gjorde i snitt +1,9 s/dag, vilket är det sämsta resultatet av alla mina Rolex hittills. Andra puttingpositioner nattetid hjälper inte (åtminstone jag hittade det inte). Dess stora fördel är att den går till noll när den bärs, och den gör hela avvikelsen medan den ligger i lådan. Nu slängde jag in den i rotorn för att testa längden på kraftreserven efter att ha tagit ut den. För att sammanfatta: en liten, hyggligt gjord, men inte enastående Rolex-klocka. Absolut inte för en enklocka (även om du kan bära den till allt), för det finns inget datum, och du behöver någorlunda bra glasögon för att läsa den snabbt. Enligt min mening är Daytonan definitivt överhypad, och titeln på den mest åtråvärda Rolexen fick den överdrivet på grund av det höga slaget på den sekundära, vilket förstärker dess "elitism". Om jag hade vetat om allt detta innan jag köpte, skulle jag ha valt Daytona? Men självklart! Jag tror att endast organoleptiskt kan du bilda dig en korrekt uppfattning om klockan du är intresserad av. Och hur är det med den vita Daytonan? Ingenting, stannar nu. De säger att det kan vara som god whisky...😊
20230518_081756-01.jpeg

Efter en del funderande och klurande mellan DJ och OP föll valet tillslut på denna OP41.

Ville ha något cleant som passar det mesta och inte sticker ut allt för mycket.

Var först inne på DJ41 men med den släta ringen, vilket jag kollade på denna gång, tycker jag proportioner blir helt fel. Klart mycket mer harmonisk här på OP.

Sen var storleken nästa fråga. Efter att förstått att OP/DJ41 faktiskt är mindre än sina 41 mm (tydligen 39mm) så fick det bli den större varianten. Upplever den aaaningen ”platt och bred” men hoppas vi kommer att trivas tillsammans.
73EB93E9-18FF-4246-BDC7-57E5FAABD40C.jpeg

55ACB831-D8D7-4487-9A29-A535C30973AF.jpeg

Mitt råd med all respekt - skit i det. Det är kul i fem minuter sen vill du ha tillbaka länken på klockan. ;)
Haha, jo, klockan har hängt med ett tag och jag har dribblat ordentligt med oilka natoband (när det begav sig) och länken kom alltid tillbaka.

EFter att ha levt med gummiband på billigare klocka, och på varmare breddgrader det senaste året, så har jag ändå börjat överväga det hittils oprövade alternativet.

halloj!
Jag har en Cellini 4127. Håller just nu på att servas i Genève. Vill egentligen bara kolla läget, hur ser marknaden ut för denna klocka. Vad betalar man för en celllini 4127 idag?

Tillbaka
Topp