• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

- They don't make 'em like they used to.

Godt brukt guilty pleasure. :)

P6240044.JPG

P6240043.JPG

P6240046.JPG

P6240037.JPG

P6240039.JPG

Någon som stött på en 1908 i det fria än?
Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska tycka men skulle gärna se den live

B58DBD7C-EB63-45C3-967B-90D46BC2AAF4.jpeg
Jag tycker att den hade kunnat vara skitfin men det fallet på EN detalj för mig.
Jag kan inte släppa hur illa det ser ut med kronan intryckt mellan 12:an och ”Rolex”.
Hade de vågat skippa den skulle tavlan varit långt mycket bättre.

Förlåt 😁
Tycker det hade varit iskallt om de vågat ”göra en Moser” och inte skriva ut namnet och loggan på tavlan.
En kompromiss hade väl varit att antingen ha kronan eller texten.
Gissar att man hade accepterat det om kronan inte var applicerad utan printad (likt andra moderna modeller) men håller med om att det blir lite rörigt nu. Skulle nog iofs inte i sig vara en dealbreaker för mig men jag är också fundersam på storleken. Mycket tavla och 39mm brukar bäras stoort

Hej,

Jag har en Sea-Dweller 16600 som har slutat ticka. Lämnade in den hos AD och fick följande svar
"Fjäder i fjäderhus av. Torr i vissa oljor. Krona gängar dåligt, färg i baklocket har lossnat."

För detta arbete samt vanlig service inkl. tättest samt byte av packningar vill dom ha 11.000.

Har ni någon känsla för om detta är rimligt eller om jag borde vända mig till någon annan? Är hemmahörande i Skåne.
Kan rekommendera dr Watch. Men det kanske du hört innan. Dock i Stockholm men jag har alltid varit nöjd. Runt 5 lakan för en vanlig service. 👍🏼

Jag vet att det har diskuterats otaliga gånger, men hur gör ni? Badar ni med klockan i poolen, klor eller saltvatten eller ta ni av den?🤔
Spabad verkar inte vara optimalt med temperaturskiftningarna som kan bli på vintern så då lägger jag ifrån mig klockan

Jag vet att det har diskuterats otaliga gånger, men hur gör ni? Badar ni med klockan i poolen, klor eller saltvatten eller ta ni av den?🤔
Spabad verkar inte vara optimalt med temperaturskiftningarna som kan bli på vintern så då lägger jag ifrån mig klockan
Rätt sällan i saltvatten eftersom det ofta innebär sandig omgivning och då bär jag vanligen inte klocka men i övriga fall - absolut.

Vad är poängen med att äga en klocka som klarar 200-300m och sen inte... Bada med den 😅 😅 😅 😅

(YM42 på SPA, Sub i Thailand och Daytona på Yasuragi under vintern)

IMG_4164.jpeg
IMG_2137.jpeg
IMG_0960.jpeg

Rätt sällan i saltvatten eftersom det ofta innebär sandig omgivning och då bär jag vanligen inte klocka men i övriga fall - absolut.
Ok, använde klockan på en badstrand i helgen, så det är jag inte nervös över. Tanken var just klor och salt i en pool/spabad med kemikalier. Hade mitt halsband i silver på mig i ett saltvattenspabad i 38grader. Det blev svart😬

Tillbaka
Topp