• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

20230702_103530.jpg

Ja säkerligen.

Men mtp hur ovanlig en Rainbow är så borde den varit reserverad för en VVIP.
Kanske inte så roligt att cert visas upp ifall fel ögon ser.

Eller så är det sålt för såpass länge sedan ingen bryr sig
Selve garantikortet har jo ulik layout og kan således dateres i årsintervall, så hvis man vil undersøke salgsintervall parret med den eksakte YG RB Daytona med de spesielle subdials på avbildet modell, så kan man nok regne ut ca. salgstidspunkt. :) En CSI-oppgave for Rolexconnoisseurs.

Eksempel:

Skjermbilde 2023-07-07 kl. 18.40.32.png

Senast ändrad:
Hentet frem 16610LV "Bertolli".

Da det ble produsert bezel inserts for jubileeutgaven (16610LV) av Rolex Submariner mellom årene 2003 til 2010, var et begrenset antall inserts lysegrønne. Den mer vanlige mørkere racing green ble imidlertid brukt på de fleste av Submarinerne. Som med så mange variabler på Rolex-klokker, fikk denne spesielle lysegreønne inserten kallenavnet "Bertolli" (etter en olivenprodusent). Derfor omtales inserten av og til som "lime insert" eller "olive insert".

Personlig er jeg ikke så opphengt i Rolex sine produksjonsvariasjoner - men man kan ikke nekte for at den lysegrønne inserten ser fantastisk ut om sommeren. Den på klokken avbildet her har bleknet enda mer og helt naturlig ettersom baksiden er mørkere. Den lysegrønne innsatsen gjør denne 16610LV til en fantastisk sommer-Sub. Eller i det minste gjør den det for meg.

P7070080.png

BTW: Slik så den ut når jeg kjøpte den brukt i 2016. Bildene nedenfor ble tatt for 2467 dager siden:

164024_39647fcfd30bbf2ffa689207d3fd2a2e.jpeg

164022_315fe6c81434a5cd63369ed4cf8c3e5a.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp