• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag såg en i skyltfönstret av Krons i helgen. Tror det var i just denna utförande. Fin!
Och jag har inte heller lagt märke till ”kronan” på urtavlan. Cannot unsee it now 🫨
Idag hade Krons en Cellini i skylten, guld och brunaktig tavla, som nedan tror jag (bilden alltså inte från Krons).

Såg dock ingen 1908. Kan det varit en Cellini du såg? Tittade dock lite hafsigt, så kanske var det jag som såg fel.

B4242242-BFA8-4407-8EBA-62FB7F3CA6EA.png

Idag hade Krons en Cellini i skylten, guld och brunaktig tavla, som nedan tror jag (bilden alltså inte från Krons).

Såg dock ingen 1908. Kan det varit en Cellini du såg? Tittade dock lite hafsigt, så kanske var det jag som såg fel.

B4242242-BFA8-4407-8EBA-62FB7F3CA6EA.png
Ha, nu minns jag inte längre men det kan absolut vara så att jag inbildar mig ha sett en 1908. Gick förbi snabbt också och ibland ser man det man vill se =). Sorry, då har jag inte sett en 1908 än 🤣

Skulle ni säga att en 16610LV i gott skick (tänker mig främst senare producerade sådana med graverad rehaut) är dyrare än en 16710 i likvärdigt skick? Då jag sökt efter den senare ett tag (utan att gå i mål) har det varit svårt att undvika den vackra gröna aluminiumringen på 16610:an. Priserna på Chrono24 är ju skyhöga (vilket självklart också beror på kronans fall). :)

Jag vet att det har diskuterats otaliga gånger, men hur gör ni? Badar ni med klockan i poolen, klor eller saltvatten eller ta ni av den?🤔
Spabad verkar inte vara optimalt med temperaturskiftningarna som kan bli på vintern så då lägger jag ifrån mig klockan
Saltvatten, sötvatten, spa, bubbel, strand osv enda jag undvikit är bastu faktiskt, fått lite olika svar från olika AD just angående bastu.

Skulle ni säga att en 16610LV i gott skick (tänker mig främst senare producerade sådana med graverad rehaut) är dyrare än en 16710 i likvärdigt skick? Då jag sökt efter den senare ett tag (utan att gå i mål) har det varit svårt att undvika den vackra gröna aluminiumringen på 16610:an. Priserna på Chrono24 är ju skyhöga (vilket självklart också beror på kronans fall). :)
Ja, lv är dyrare.

Trodde du köpt din GMT ln 🙂

Nah, inget än. Tröttnat lite på jakten nu. 😅 Såg en irl, men var inte alls likt annonsen (ej från Klocksnack).
Varför köper du inte denna om du vill ha en opolerad nyare 5-siffrig GMT?

Varför köper du inte denna om du vill ha en opolerad nyare 5-siffrig GMT?
En till synes opolerad (alltså väldigt välpolerad) är nog bättre än att betala premium för en som är nästan NOS. Jag kommer nog ändå inte märka någon skillnad.

Tillbaka
Topp