• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja, den är förbaskat bra faktiskt.
Får nöja mig med Explorern syskonen just, men rätt sugen på en DJ eller OP.
IMG_0135.jpeg

Nyförvärv och första Rolex, en 16710 från 2003!

Nyfiken på att höra KS åsikt kring service. Jag skulle gärna vilja använda denna i skärgården i sommar. Klockan har okänd servicehistorik och går ca +8 spd. Jag har egentligen fyra alternativ: 1) full service á 14000kr, 2) täthetsservice á 3000kr, 3) trycktest, eller 4) inte göra nånting.

Hur skulle ni ha tänkt här? Är det värt att göra en full service för att säkerställa att urverket inte slits och fortsätter gå bra? 14000 är ju en redig summa pengar. Eller skulle ni nöja er med täthetsservice eller rentav bara ett trycktest för året och kanske bara inte bada med den (men ta med den på båt)?
Liten uppföljning här. Jag körde på full service direkt hos Rob Engström. Det tog ca 8-9 veckor att få det gjort och kostade kring 8000kr (utan polering). Det är en rejäl slant men känns ändå bra att ha 2 års garanti på tätheten och veta att verket är i bra skick.

Skönt att ha den tillbaka, halva sommaren är ju ändå kvar! :)
PXL_20230711_161801720.jpg

En fråga som kanske egentligen är i fel tråd men testar ändå;

Jag hade min Ex2 (216570) på armen under en timmes löpning i veckan. Den fortade sig ca 40 s under själva löpturen och därefter höll den ”nya” tiden som vanligt.

Är det här normalt?
Något som är fel?
En sportklocka från Rolex borde väl klara av en timmes löpning?

Nyservad klocka hos ad (för 3 månader sedan)

Prøv en løpetur til senere i uken og se om det fortsatt er slik at «den går 40 sekunder for fort». Det kan jo være ar du har blingset på sekundviseren. @Rovan

Tillslut blev man då med sin första Rolex. 10 år sen helt ointressant med Rolex, sen började man intressera sig och då går dom inte att köpa i butik längre. Efter mycket funderande blev det denna klocka i 40 års present ifrån frugan. Mycket mycket nöjd, sitter som en smäck.

IMG_20230715_154416.JPG

IMG_20230715_163004.JPG
Grattis i trippel bemärkelse på födelsedagen, klockan och en fru med god smak!

God kväll Rolex-fantaster!

En liten fundering till er. Hur ska man värdera att en Rolex är svensksåld eller inte?

Är svensksålt premium?
spelar det ingen som helst roll?

Tack för era inspel😀

En liten fundering till er. Hur ska man värdera att en Rolex är svensksåld eller inte?

Är svensksålt premium?

Tack för era inspel😀
Klar värdeminskning om den är Svenskåld!
Knappt så någon vet var landet ligger utanför norra Europa.

NewYork Milano Paris SaõPaulo Miami Curaçao....måste ju ge ordentligt premium?

Eller så värdesätter man skick,tillbehör och ev servicehistorik.

Är svensksålt premium?

Tack för era inspel😀
För mig är svensksåld samt såld ev en europeisk AD i princip samma. Betalar alltså inget premium för en svensksåld klocka. Väljer att hålla mig borta från klockor sålda utanför EU för olika anledningar.

Tillbaka
Topp