• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tro va du vill. Men jag ville veta. Ringde en känd AD i Sthlm (behöver inte skriva namn). Och frågade om dom hade någon Rolex 216570 inne? Då sa dom "Ahh nån fåtal svarta, vita var helt slutsålda". Sen frågade jag om alla tar slut , blir det väntelista då? "Kan ev bli en kortare väntelista. " Sen sa dom att det inte var samma "tryck" på 216570 som på andra Rolex modeller. Men tänk själv. Om alla 216570 tar slut blir det automatiskt väntelista då Rolex inte släpper hur mångs ex som helst.
Frågade du hur många de säljer? Spontant känns det som att det är den mest lättillgängliga populära modellen. Likt datejust lär de sälja sjukt många -och också få in sjukt många. Köerna lär bara bli någon vecka till nästkommande leverans ifall de är slut. Gissar jag.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Frågade tyvärr inte hur många dom säljer. Men blivit nån 216570 hype nu tydligen. Men dom minskar ifrån AD på riktigt. Inte helt slut men snart..
Det är möjligt och det har jag ingen aning om. Men modellen har nog aldrig varit och kommer säkert aldrig bli strypt av rolex. Dvs de lär fortsätta pumpa ut stora kvantiteter utav modellen till alla ADs som beställt den och köerna (om det bildas en) lär inte bli lång eftersom det lär komma nya i nästa leverans. Men som sagt, bara gissar här.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Det är möjligt och det har jag ingen aning om. Men modellen har nog aldrig varit och kommer säkert aldrig bli strypt av rolex. Dvs de lär fortsätta pumpa ut stora kvantiteter utav modellen till alla ADs som beställt den och köerna (om det bildas en) lär inte bli lång eftersom det lär komma nya i nästa leverans. Men som sagt, bara gissar här.
Fast vilka modeller är”strypta” ? Sub? Knappast...alla ska ha Rolex tydligen därav tillgången tror jag. Även om vissa modeller tillverkas i fler ex
 
Senast ändrad:

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Fast vilka modeller är”strypta” ? Sub? Knappast...alla ska ha Rolex tydligen därav tillgången tror jag.
Fick fundera lite, det enda jag vill skriva som strypt är ju allt som är populärt, så det kanske är efterfrågan som skapat känslan av strypt tillgång. Rimligt. Bara för att få perspektiv, tror du AD kommer få in lika många pepsi som svart vanlig gmt eller Batman?
 

Simon.x

Rolex
En till Rolex tråd som har totalt spårat ur Lås tråden. :rolleyes:
Mycket Påhopp/Hets och off tropik i dom 2,5 sidorna.

Ping @hook @leben @yonsson Dax att Låsa eller något :facepalm:

Jag kan se att drevet är driver som vanligt här på KS :bored: Moget

Samt att kalla sig för entusiaster, men det KAN ju ev så dom Rolex ägarna som utrycker sig så här i denna tråd med flera :facepalm:
//Simon
 
Senast redigerad av en moderator:

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Förlåt men.....

Kan vi återgå till topic?

Hur tror ni hypen kommer utvecklas ?
Och kommer den någonsin släppa?
Isåfall spekulationer på när?
Eller har Rolex som varumärke löst framtiden för sig?
 

Code

AKA Vincent B
Inte säker dock men 116710 har väl slutats tillverkas? Inte säker dock.

Men VET att för en tid sen var det 1år på 116610, 6mån på 114060 och batman o hulk skrev dom inte ens upp på listan. För många var på kö då. Dj41 vet jag faktiskt inte...
 

Simon.x

Rolex
Så här går det till då man ska köpa något Bil/Mc/Klocka (Nya)
Man går till den som säljer dessa och frågar om dom har denna hemma, Om den inte finns på lager så kontaktar dom generalagenten och får ett svar hur lång tid det tar innan det man vill köpa finns i butiken.
Man lägger en beställning ev så tar handlaren en handpenning.
Sedan hör sig handlaren av sig då man åker till denna och betalar resten av det man har beställt.
Klart. :)

//Simon
 
Senast ändrad:

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Inte säker dock men 116710 har väl slutats tillverkas? Inte säker dock.

Men VET att för en tid sen var det 1år på 116610, 6mån på 114060 och batman o hulk skrev dom inte ens upp på listan. För många var på kö då. Dj41 vet jag faktiskt inte...
116710 har definitivt inte slutat tillverkas av Rolex, varför skulle de fimpa en av sina poulärare stålsportmodeller? Finns självklart fortfarande på Rolex hemsida, d v s i produktion och kommer så vara inom överskådlig framtid
 

supreeme

Omega
Hur är det med 126710BLRO, går det att få tag på en sån för en dödlig innan man går i pension om sådär 30 år? :)
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Exakt men tyckte ”bara ringa närmsta ad och ställa sig i kö” var missvisande då många AD’s framförallt i Sverige som då borde tillhöra ”närmsta ad” har sluten/stängd lista
Inte meningen att vara missvisande. Man får ringa och kolla. Antingen så går det eller inte helt enkelt.
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Ang 116710;
Finns som nämt tidigare på Rolex hemsida men går man in på tex. Nymans www så finns den inte där. Antar att innehållet på ADs hemsida är hårt styrt från Rolex. Vet någon varför det är så? Styra intresse mot 126710? Fasa ut 116710? Andra tankar, någon?
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Ang 116710;
Finns som nämt tidigare på Rolex hemsida men går man in på tex. Nymans www så finns den inte där. Antar att innehållet på ADs hemsida är hårt styrt från Rolex. Vet någon varför det är så? Styra intresse mot 126710? Fasa ut 116710? Andra tankar, någon?
Finns på Krons exempelvis, varför skulle Rolex fasa ut enda stålmodellen med helfärgad bezel, finns ingen logik i det, speciellt med tanke på att den säljer bra?
 
Topp