• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

eeee

Cartier
2-Faktor
Finns på Krons exempelvis, varför skulle Rolex fasa ut enda stålmodellen med helfärgad bezel, finns ingen logik i det, speciellt med tanke på att den säljer bra?

Varför finns den inte på Nymans och Rob Es www? @Swizz beat Hittar ingen logisk förklaring.

Edit: Och med logiken att den säljer bra borde de väl spotta ut 126710, BLNR och stål-subbar?
 
Senast ändrad:

DB15

Panerai
Pledge Member
Grymt sugen på en 114060! Någon på forumet som vart hos en AD i Stockholm på sistone och vet vad väntetiden ligger på?
 

Jofaaa

Cartier
Grymt sugen på en 114060! Någon på forumet som vart hos en AD i Stockholm på sistone och vet vad väntetiden ligger på?
Var cirka 6 månader i januari när jag ställde mig i kö, när jag ringde och kolla status förra veckan sa de att det nog är 6-12 månader kvar innan jag får den. Dessa går ju dock köpa till rimlig slant oanvänd från andra kanaler, så vill man ha en sån snabbt får man ju en oanvänd för kanske 1-2 tusen över list direkt :)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Varför finns den inte på Nymans och Rob Es www? @Swizz beat Hittar ingen logisk förklaring.

Edit: Och med logiken att den säljer bra borde de väl spotta ut 126710, BLNR och stål-subbar?
Så länge den finns kvar på Rolex hemsida över deras utbud är den fortfarande i produktion utan tvekan. BLNR finns ju inte heller på Nymans hemsida och de lär inte lägga ned de modellerna bara sådär. Faktum är att enda listade modellen på Nymans hemsida är gul helguldare så att LN/BLNR inte finns där betyder egentligen ingenting. https://www.nymansur.com/sortiment/rolex/gmt-master-ii
Kanske kommer uppdaterad referens på LN komma framöver med nya GMT-urverket, men när/om det sker är det bara Rolex själva som vet, alla andra spekulerar bara
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Var cirka 6 månader i januari när jag ställde mig i kö, när jag ringde och kolla status förra veckan sa de att det nog är 6-12 månader kvar innan jag får den. Dessa går ju dock köpa till rimlig slant oanvänd från andra kanaler, så vill man ha en sån snabbt får man ju en oanvänd för kanske 1-2 tusen över list direkt :)
Tack! Får väl ta och kanske skriva upp mig då, är mer sugen på att ta ut en från AD då jag faktiskt aldrig gjort det. Något cert ska mitt namn väl stå på någon gång :p
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Så länge den finns kvar på Rolex hemsida över deras utbud är den fortfarande i produktion utan tvekan. BLNR finns ju inte heller på Nymans hemsida och de lär inte lägga ned de modellerna bara sådär. Faktum är att enda listade modellen på Nymans hemsida är gul helguldare så att LN/BLNR inte finns där betyder egentligen ingenting. https://www.nymansur.com/sortiment/rolex/gmt-master-ii )
Kanske kommer uppdaterad referens på LN komma framöver med nya GMT-urverket, men när/om det sker är det bara Rolex själva som vet, alla andra spekulerar bara

Ja, uppdaterat urverk/ref verkar ju som en väg.
På Nymans och Rob E ligger ju Basel släppen från i år samt WG, TT och gul guld med 116-ref. Mest det jag undrade om, varför de finns kvar men inte LN & BLNR mtp att de finns på Rolex www. Och uppenbarligen Krons, som förvisso inte visar sina Rolex i samma skal som rolex.com.

Edit: Krons har inte Basel-släppen av GMT på sin sida.
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ja, uppdaterat urverk/ref verkar ju som en väg.
På Nymans och Rob E ligger ju Basel släppen från i år samt WG, TT och gul guld med 116-ref. Mest det jag undrade om, varför de finns kvar men inte LN & BLNR mtp att de finns på Rolex www. Och uppenbarligen Krons, som förvisso inte visar sina Rolex i samma skal som rolex.com.
Ägaren måste ju kunna plocka undan klockor och sälja till gråhandlare/andra kanaler också.
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Tack! Får väl ta och kanske skriva upp mig då, är mer sugen på att ta ut en från AD då jag faktiskt aldrig gjort det. Något cert ska mitt namn väl stå på någon gång :p
Jag fick betydligt tråkigare svar... måste köpt 4 klockor minst hos dom för att ens få hamna på deras väntelista, och enligt tjejen i telefonen så var väntelistan dessutom stängd, sa hon skrsttandes , och detta var en AD i centrala Stockholm.
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag fick betydligt tråkigare svar... måste köpt 4 klockor minst hos dom för att ens få hamna på deras väntelista, och enligt tjejen i telefonen så var väntelistan dessutom stängd, sa hon skrsttandes , och detta var en AD i centrala Stockholm.
Ungefär samma respons på nymans tyvärr. Hjälpte inte att man köpt 3 klockor där..
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Stämmer bra, frågade om Hulken först och hon bara hånskratta typ..
jag tar nog mina pengar utomlands när jag ska köpa min.. känns som det blir lättare då, eller vad tror ni?

Den dagen någon hånskrattar åt mig för jag vill lägga 80K+ på en produkt som vederbörande tillhandahåller, oberoende av min okunskap, ”väntelistor” eller vilken anledning som helst kommer jag be honom/henne, vänligt men bestämt, att dra åt helvete. Man kan ju nästan hoppas att Rolex, och andra, följer efter Richemont och börjar kränga online så man slipper att ha med dessa människor att göra. De känns lite som dörrvakter på krogen, tar sig själva på lite för stort allvar.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Den dagen någon hånskrattar åt mig för jag vill lägga 80K+ på en produkt som vederbörande tillhandahåller, oberoende av min okunskap, ”väntelistor” eller vilken anledning som helst kommer jag be honom/henne, vänligt men bestämt, att dra åt helvete. Man kan ju nästan hoppas att Rolex, och andra, följer efter Richemont och börjar kränga online så man slipper att ha med dessa människor att göra. De känns lite som dörrvakter på krogen, tar sig själva på lite för stort allvar.
Agree!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Men det är ju väldigt enkelt. Skit i grisiga svenska återförsäljare av Rolex och gå på gråhandlare? Lägre priser, inget grisande med kölistor och i ärlighetens namn ungefär samma service/bemötande.

Sen ska man såklart inte döma ut _alla_ svenska AD, finns ju andra som inte säljer Rolex som agerar bra och som skapar mervärde för sina köpare.
 
Senast ändrad:

DB15

Panerai
Pledge Member
Men det är ju väldigt enkelt. Skit i grisiga svenska återförsäljare av Rolex och gå på gråhandlare? Lägre priser, inget grisande med kölistor och i ärlighetens namn ungefär samma service/bemötande.
Tyvärr hänger gråhandlare på hypen! :banghead:
F4B3B6C2-2705-4CA1-9411-77C8F2A7CA09.png

https://www.uret.se/rolex-submariner-svart-stal-o40-mm-p-18556.html
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Enligt uppgift från ung, okunnig och otrevlig säljare på plats var det som tidigare nämnts 18 månader på Exp1 (som går att få under list vilken dag som helst). Utstrålade väl inte tillräckligt mycket bussturist-looken.
Oj, det låter väldans högt!! Det fanns en eller två i skyltfönstret när jag svassade förbi AD där jag bor, så 18 månader låter helt uppåt väggarna...
 
Topp