Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
Jag säger silver! Klassiskt, stilrent och elegant. Jag går själv i silvertankar… (fast 41mm då). Jag är visserligen påverkad av att jag vill ha en klocka som skiljer sig i färg från mina andra i svart resp blått, men silver sunburst är verkligen snygg! Lycka till.
Hej! Letar min första Rolex under 30.000 och behöver lite tips på vad för modeller som gäller. Har någon något i den prisklassen så skriv till mig privat. Ej under 34mm i storlek.
Blir nog svårt.
Följer en del gråhandlare i usa på youtube.
Där köper dom ibland äldre dj och explorer för 3.000 dollares. Slår kronan slint så kanske. Men nu nej.
Du kommer inte hitta något värt att handla under 30’ idag.
För ett gäng år sedan kunde man med lite tur knipa en fyrsiffrig DJ som krävde lite kärlek i det prisspannet men de där dagarna är sedan länge borta.
Tror inte att du kommer hitta en Precision i värdigt skick för 30.
Möjligen kommer du över en äldre, oservad och sönderpolerad rackare (utan tillbehör).
Spara ihop 20 till så är förutsättningarna bättre.
Hej! Letar min första Rolex under 30.000 och behöver lite tips på vad för modeller som gäller. Har någon något i den prisklassen så skriv till mig privat. Ej under 34mm i storlek.
För 8-10 år sedan kunde du i princip välja mellan sub, GMT, sea Dwellers, exp, dj om du hade 30 kakor men idag ser det inte riktigt ut så. Jag tror du inte hittar något vettigt alls för den pengen om du måste ha Rolex. Det finns dock mycket annat för 30000kr.
För 8-10 år sedan kunde du i princip välja mellan sub, GMT, sea Dwellers, exp, dj om du hade 30 kakor men idag ser det inte riktigt ut så. Jag tror du inte hittar något vettigt alls för den pengen om du måste ha Rolex. Det finns dock mycket annat för 30000kr.
I mars 2014 kjøpte jeg en brukt Rolex 16750 til 27.500 kroner. Ja, det var tider. Nærmere bestemt akkurat denne på bildet nedenfor. Det beste var iris-mønsteret i den røde delen av inserten. Ble solgt 3+ år etterpå. Skulle gjerne hatt den i dag. Hadde i så fall byttet ut urskive og visere med servicedeler og beholdt originaldelene.
I mars 2014 kjøpte jeg en brukt Rolex 16750 til 27.500 kroner. Ja, det var tider. Nærmere bestemt akkurat denne på bildet nedenfor. Det beste var iris-mønsteret i den røde delen av inserten. Ble solgt 3+ år etterpå. Skulle gjerne hatt den i dag. Hadde i så fall byttet ut urskive og visere med servicedeler og beholdt originaldelene.
Grattis Det beste med 16750 er jo QS. I tillegg har insert på 1675 og 16750 et større areal enn 16710. Man ser det IRL og insert på disse er mye finere enn 16710.
Jättetråkigt svar men den bästa ”Rolex” du kan köpa under 30k idag är en Tudor BB58. Det står ju något annat på tavlan men bang for the buck och kvalitetskänsla à la Rolex är svårslaget imo
Jättetråkigt svar men den bästa ”Rolex” du kan köpa under 30k idag är en Tudor BB58. Det står ju något annat på tavlan men bang for the buck och kvalitetskänsla à la Rolex är svårslaget imo
storleken är ju en högst personlig preferens men det är en hel del annat än diametern som skiljer de två åt. Proportionerna är väldigt annorlunda på 58. Men gå och testa, finns nog hos de flesta ADs. Eller fråga någon här om du är för långt ifrån en. Oavsett ska nog just den konversationen fortsätta i tudortråden
Vilken game changer för Polaren.
Införskaffade Steel Reef's On the "Fly Extension link" som ger de där extra 5mm som saknas på de äldre referenserna. Enkelt att montera och sitter precis lika bra som på min Explorer I (124270). Skönt att denna hann komma innan semestern, beställde den med Express men eftersom den skickades från UK hamnade den i Post Nord's tullhantering en vecka extra efter att allt var betalt och klart.
Extra länken kom enkelt tillsammans med en extra pin till claspen (använde dock orginalet, det verkade av någon anledning passa bättre).
Påmonterat här med "öppen" vs. "stängd".
On the fly länken finns för både fem och sex-siffriga modeller och för Oyster och Jubilee. Om det inte ligger uppe ännu så är det säkert på väg. Tack till @Cosmo för tipset!
Vilken game changer för Polaren.
Införskaffade Steel Reef's On the "Fly Extension link" som ger de där extra 5mm som saknas på de äldre referenserna. Enkelt att montera och sitter precis lika bra som på min Explorer I (124270). Skönt att denna hann komma innan semestern, beställde den med Express men eftersom den skickades från UK hamnade den i Post Nord's tullhantering en vecka extra efter att allt var betalt och klart.
Extra länken kom enkelt tillsammans med en extra pin till claspen (använde dock orginalet, det verkade av någon anledning passa bättre).
Påmonterat här med "öppen" vs. "stängd".
Kan absolut tipsa om denna. Finns även för andra fem och sex siffriga modeller.
On the fly länken finns för både fem och sex-siffriga modeller och för Oyster och Jubilee. Om det inte ligger uppe ännu så är det säkert på väg. Tack till @Cosmo för tipset!
Fantastisk! Älskar det gröna insertet och borstade länken på Submariner. Tycker också proportionerna på 126610 är bättre än 116610.
Mer förtjust i denna än GMT:n faktiskt.
Fantastisk! Älskar det gröna insertet och borstade länken på Submariner. Tycker också proportionerna på 126610 är bättre än 116610.
Mer förtjust i denna än GMT:n faktiskt.
Kul! Jag har faktiskt inte provat 126610 då jag känner att intresset svalnat iom svårtillgängliga och överprisade klockor…så jag har mina gamla men inte ens försökt köpa nytt på ett par år. Men man kanske skall prova den nya submarinern.
Kul! Jag har faktiskt inte provat 126610 då jag känner att intresset svalnat iom svårtillgängliga och överprisade klockor…så jag har mina gamla men inte ens försökt köpa nytt på ett par år. Men man kanske skall prova den nya submarinern.