• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Använt denna sen jag köpte den mitten av juni. Imorgon får det bli en ny klocka 😅

IMG_4972.jpeg

En allmän fråga: på vissa modeller (tex sub i vitt guld) på Rolex hemsida står det ”Price on request”. Jag förstår ju rent språkligt vad det betyder men vad innebär det i praktiken? Kan priset variera och hur/varför då?
Har väl också med själva guldpriset att göra också om jag inte har fel för mig?
Hade fel för mig 🙈

Senast ändrad:
Klockfabrikanterna tar så pass gott betalt för materialet så det borde inte ha någon större betydelse

Har ingenting med dagspriset på guld att göra.
Priset är satt och gäller fram till nästa prisjustering oavsett XAU spot

Har inget med aktuellt guldpris att göra, som redan besvarats ovan. Ser lite mer exklusivt ut när det står Price on request.
Ok, fick för mig att det var så med guldpriset, var ett tag sedan jag hörde det.
Nu vet jag i alla fall :)

Någon som har ett hum om väntetid på en vanlig t.ex Oyster Perpetual 36a?
Har ställt frågan till min AD, men verkar dröja med svar.

Någon som har ett hum om väntetid på en vanlig t.ex Oyster Perpetual 36a?
Har ställt frågan till min AD, men verkar dröja med svar.
Prova att ställa frågan här:

https://klocksnack.se/threads/rolex-tråden-där-ni-diskuterar-”värdeökning”-listor-orättvisor-och-spåkulor.159567/page-175#post-4616262

Tillbaka
Topp