• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack, Ja den är fantastisk. När jag köpte denna var jag ute efter en målad krämig tavla.
Valde denna till fördel mot 1680 då denna är modernare med bättre wr.
Samma case som 16610 dvs 300m.
När certet dessutom matchar frugans födelseår och månad. Endast missar på 10 dagar men träffar rätt på en siffra ändå 16:e mot 26:e 😀

Dagens fångst 👌
E0EB0F2A-4E05-4D27-947E-E93EA32A87D6.jpeg

Den här gamla sköningen har börjat med ett nytt beteende, den är servad för två-tre år sedan och har fungerat utmärkt sedan dess, vilket den väl fortfarande gör….

Men de gånger jag lägger den ifrån mig tillräckligt länge för att den ska stanna så stannar den numera alltid med sekundvisaren rakt över minutvisaren, så har den inte gjort tidigare?
4D89F3B2-A74B-420A-8DFA-FF74A2B4ED2F.jpeg

Den här gamla sköningen har börjat med ett nytt beteende, den är servad för två-tre år sedan och har fungerat utmärkt sedan dess, vilket den väl fortfarande gör….

Men de gånger jag lägger den ifrån mig tillräckligt länge för att den ska stanna så stannar den numera alltid med sekundvisaren rakt över minutvisaren, så har den inte gjort tidigare?
OT men underlaget klockan ligger på ser oerhört vackert kvalitativt ut

Kan inte svara på frågan, men den där färgen på tavlan är helt galet tjusig. Hade gärna ploppat i den i min Datejust 👌

Äntligen! 18238 med champagne tavla och diamanter😍
IMG_5876.jpeg

Stort grattis till den bästa modellen! 🥳

Då går sannolikt visarna i varandra. Om du drar minutvisaren fram och tillbaka under sekunden, kan du då se att sekundvisaren följer med lite eller rör på sig?

Då går sannolikt visarna i varandra. Om du drar minutvisaren fram och tillbaka under sekunden, kan du då se att sekundvisaren följer med lite eller rör på sig?
Svårt att säga…. men de följer inte med uppenbart mycket i alla fall. Rör man minutvisaren fram och tillbaka över sekundvisaren rör den sig ju lite men det är väldigt, väldigt lite

Svårt att säga…. men de följer inte med uppenbart mycket i alla fall. Rör man minutvisaren fram och tillbaka över sekundvisaren rör den sig ju lite men det är väldigt, väldigt lite
Låter som att dom "touchar" varandra lite. Snabb justering så är det löst, såvida inte visarputsen på minutvisaren är helt utsliten, då kanske det kan behövas nya visare. Kolla med en urmakare.

Inget jättedyk, men ett tillängnat inlägg till alla som undrar om man kan bada med sin Rolex. Denna 16570 servades hösten ’22 och har nu klarat av åtskilliga dagar i både pool ned till 4m och medelhavsbad och vågsurfande. 😉
IMG_0649.jpeg

Stranden? Det är ju big no no enligt vissa 🙃

IMG_0962.jpeg
.
Ni som tar kort för att visa att ni minsann använder klockan i vattnet. Går ni ut en sväng med mobilen, knäpper ett kort, går tillbaka med mobilen och fortsätter bada? Det känns väldigt opraktiskt.

Mvh
Fattarintegrejen.

Ni som tar kort för att visa att ni minsann använder klockan i vattnet. Går ni ut en sväng med mobilen, knäpper ett kort, går tillbaka med mobilen och fortsätter bada? Det känns väldigt opraktiskt.

Mvh
Fattarintegrejen.
Passar på när frugan ber mig fota kidsen.
Du får det även att låta som att det är konstigt att folk på KS anstränger sig för att ta lite schyssta bilder 😅

Mvh,
Forumet är roligare med bilder

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp