Har idag en no date (124060) som jag inte använder så mycket som jag borde och tänkte därmed göra en rotation i klocklådan. Ut kommer (troligen) Suben få flyga och in ska något annat.
En bidragande orsak är väl att när jag började bli ordentligt klockintresserad så var det i princip "omöjligt" att få tag i en Sub från AD utan historik. Tävlingsinriktad som jag är tänkte jag "hur svårt kan det vara" och fick loss en Sub. Trots att klockan har varit min drömklocka i några år tror jag att smekmånaden har tagit slut och nyhetens behag mattats av. Jag börjar därför se den lite mer för vad den är. Lite för klossig för min handled och lite för "flashig". Dödsstöten kom när jag skaffade en Speedy (3861) och tycker att den är estetiskt mycket mer tilldragande.
Jag kan med handen på hjärtat även erkänna att jag inte alltid känner mig supertrygg med att glida runt med kortärmat och en Sub på handleden heller. Jag funderar därför på att byta ut Suben mot något som flyger lite mer under radarn.
EDIT: Börjar mer och mer även dras åt att ha färre klockor och kanske även gå mot OWG.
Som det ser ut nu står jag i valet och kvalet mellan följande:
Neo-vintage
Sub 14060
Sub 14060m
Explorer 2 (polar) 16570
Nytt
Explorer 1
Vad tycker ni? Vad skulle ni säga kompletterar Speedyn bäst och har ni några andra tips/varningar/uppmuntran till någon som funderar på att sälja sin sub?
P.S. Jag vet att det i slutändan är min egen åsikt som är viktigt och att jag ska "ta det jag känner mig mest bekväm med" men nu är ju detta ett diskussionsforum och jag vill gärna höra era åsikter.
P.P.S. Slänger in en bild.