Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är magisk! Fick du klämma?Vad tycker ni om nya 126718GRNR jämför med dessa i everose? Ska få klämma på en på Fredag…
Köpte denna för att den har jubilee och det ångrar jag inte. Blir bara bättre och bättreKommer inte överens med att en Sportmodell ska ha Jubileearmband....
Men annars så skulle jag gärna ha en själv.
Kommer inte överens med att en Sportmodell ska ha Jubileearmband....
Men annars så skulle jag gärna ha en själv.
På den bilden ja, den ser ut att vara i minsta laget kan jag tycka. Har du i övrigt stor kroppshydda/armar kan det se oproportionerligt ut. Men beroende på hur bilder tas kan det variera väldigt mycket hur det uppfattas.
Tycker ni 36an är för liten för min (17cm) handled?
Känns som en 36 blir lite mer stilrent och clean på något sett. Elegant
Absolut inte.
Nej jag tycker det ser jättebra ut. DJ är bäst i 36mm enligt min mening och den kan utan problem bäras även på stora armar.
Milgauss 116400GV - 18
Nej men precis en riktigt klassisk storlek. Sjukt roligt att få läsa den undersökningenAbsolut inte.
Mer klassisk storlek står inte att finna.
En vetenskaplig undersökning gav att
- 97% av hur klockans storlek uppfattas av omgivningen grundade sig i hur trygg bäraren var i sig själv.
- 3% utgjordes av hela kroppens proportioner.
- 0% handlade om handledens omfång och andras åsikter.
Håller med dig! Svårt där med 41a respektive 36a.. Instämmer på din känslaPå den bilden ja, den ser ut att vara i minsta laget kan jag tycka. Har du i övrigt stor kroppshydda/armar kan det se oproportionerligt ut. Men beroende på hur bilder tas kan det variera väldigt mycket hur det uppfattas.
Har själv 17,5-18 cm på handleden någonstans och tycker 36an känns lite för liten och 41an lite för stor... Hopplöst för det finns många fina varianter på DJ.
En favorit som funkar till allt! Grattis till en fin klocka
idag firar jag tre månader med denna och som owg. har burit den så gott som dygnet runt, endast tagit av den vid ett par tillfällen och då bara under några timmar.
efter att ha varit snudd på besatt av klockor i närapå 40 år samt ha passerat igenom alla samlarfaser och fanboy-perioder så är jag tillbaka vid att basic är bäst och att rolex funkar. men inte för att alla (?) vill ha rolex som statusmarkör utan för att den är en klassiker minst sagt. visst gör det också sitt till att boetten är mer slimmad än förra referensen och att länken är bättre än förrförra osv. datejust är en klocka som har potential att täcka alla behov.
får se hur länge det håller i sig
Supersnygg! Min framtida dröm, om än i 41mm.
idag firar jag tre månader med denna och som owg. har burit den så gott som dygnet runt, endast tagit av den vid ett par tillfällen och då bara under några timmar.
efter att ha varit snudd på besatt av klockor i närapå 40 år samt ha passerat igenom alla samlarfaser och fanboy-perioder så är jag tillbaka vid att basic är bäst och att rolex funkar. men inte för att alla (?) vill ha rolex som statusmarkör utan för att den är en klassiker minst sagt. visst gör det också sitt till att boetten är mer slimmad än förra referensen och att länken är bättre än förrförra osv. datejust är en klocka som har potential att täcka alla behov.
får se hur länge det håller i sig
Jag tar alltid bort denNågon som vet om halvlänken på en sub fyller någon särskild funktion förutom passformen? Känns spontant lite överflödig med tankte på microjusteringen.
Önskar att det fanns halvlänk tillgänglig till min Explorer av anledningen att kunna justera spännets position på motsatt sida microjusteringen.Någon som vet om halvlänken på en sub fyller någon särskild funktion förutom passformen? Känns spontant lite överflödig med tankte på microjusteringen.
Vilken skönhet!!NOS Air-King 14000M - 07