• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_4681.jpeg

Gör så ont att se när Rolex förvandlar en fin vintage från 88 till en modern klocka.

x1635208-882e5facf36ac2fc94c08ffc76c0c292.jpg.pagespeed.ic.r-ytaOjsnt.webp

Gör så ont att se när Rolex förvandlar en fin vintage från 88 till en modern klocka.

Ajajaj. Var du tvungen att dela denna?😂

Dem hade en 1680 i liknande skick från CPO i Köpenhamn. Ville bara 160k Danska kronor för den.

Senast ändrad:

Gör det verkligen så ont? Rolex har ju sina rötter som en toolwatch, särskilt submarinern. Vad är det som är fel med att hålla en klocka i användbart skick, om det dessutom är Rolex själva som gör jobbet?

Jag skulle påstå att det ligger i Rolex gener att en klocka skall ha evigt liv och jag tycker inte att en fabriksrenovering är speciellt stötande, särskilt om det finns skäl till att vissa delar skiljer sig från original.

Det är ju inte ett handgjort konstverk vi pratar om, snarare ett masstillverkat kvalitetsverktyg, som nu kan fortsätta vara ett användbart kvalitetsverktyg under lång tid.

Purister pratar om gamla submariners, som det ju finns miljoner av, som vore de fabergé-ägg eller grottmålningar i Lascaux...

Gör det verkligen så ont? Rolex har ju sina rötter som en toolwatch, särskilt submarinern. Vad är det som är fel med att hålla en klocka i användbart skick, om det dessutom är Rolex själva som gör jobbet?

Jag skulle påstå att det ligger i Rolex gener att en klocka skall ha evigt liv och jag tycker inte att en fabriksrenovering är speciellt stötande, särskilt om det finns skäl till att vissa delar skiljer sig från original.

Det är ju inte ett handgjort konstverk vi pratar om, snarare ett masstillverkat kvalitetsverktyg, som nu kan fortsätta vara ett användbart kvalitetsverktyg under lång tid.

Purister pratar om gamla submariners, som det ju finns miljoner av, som vore de fabergé-ägg eller grottmålningar i Lascaux...
Jag tycker det är jättesorgligt att se hur de har gjort vid den. Det går fortfarande att serva en äldre klocka och bibehålla charmen men givetsvis är det min subjektiva åsikt.

Tillbaka
Topp