Lunden Watches
Basic
Jättekul berättelse och också grattis till klockan. Väldigt fin modell.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Omega har aviserat en ny prishöjning i september (ca 7%). Någon som hört något om en prishöjning från Rolex?
Ajajaj. Var du tvungen att dela denna?Gör så ont att se när Rolex förvandlar en fin vintage från 88 till en modern klocka.
FS - 1988 Rolex Submariner 5513 w/ service papers & receipt
This is a hard one to let go. A handsome 1988 R serial 5513 with 2013 Rolex service parts and papers. Hands and bezel insert were replaced by Rolex during the service therefore they are not tritium. Comes with everything in the picture. (Table not included) $8500+ US shipping.omegaforums.net
Ja om man tävlar med sin yacht är det väl i sitt rätta element men så enkelt är det väl inte?Låter ni er klocka vara i ”sitt” element? Det är enkelt med denna modellen
Nja… Tävlar gör jag inte, men fladdrar runt på havet görs. Och mäter tiden när jag kokar ägg och pastaJa om man tävlar med sin yacht är det väl i sitt rätta element men så enkelt är det väl inte?
Denna yacht verkar ligga på grundJa om man tävlar med sin yacht är det väl i sitt rätta element men så enkelt är det väl inte?
Klart kriminell tendens…Detta ligger faktiskt något i detta
Ajajaj. Var du tvungen att dela denna?
Dem hade en 1680 i liknande skick från CPO i Köpenhamn. Ville bara 160k Danska kronor för den.Gör så ont att se när Rolex förvandlar en fin vintage från 88 till en modern klocka.
This is a hard one to let go. A handsome 1988 R serial 5513 with 2013 Rolex service parts and papers. Hands and bezel insert were replaced by Rolex during the service therefore they are not tritium. Comes with everything in the picture. (Table not included) $8500+ US shipping.omegaforums.net
Räcker ju med att läsa beskrivningen.Varningslampor på denna annons?
Varför ser länken så härjad ut (stretch) på en ny klocka?Varningslampor på denna annons?
Hur ser du det?Varför ser länken så härjad ut (stretch) på en ny klocka?
Hur ser du det?
Länken ser ut att vara helt misshandlad. Det och annonsens beskrivning är ett varningsteckenVarningslampor på denna annons?
Gör det verkligen så ont? Rolex har ju sina rötter som en toolwatch, särskilt submarinern. Vad är det som är fel med att hålla en klocka i användbart skick, om det dessutom är Rolex själva som gör jobbet?Gör så ont att se när Rolex förvandlar en fin vintage från 88 till en modern klocka.
Jag tycker det är jättesorgligt att se hur de har gjort vid den. Det går fortfarande att serva en äldre klocka och bibehålla charmen men givetsvis är det min subjektiva åsikt.Gör det verkligen så ont? Rolex har ju sina rötter som en toolwatch, särskilt submarinern. Vad är det som är fel med att hålla en klocka i användbart skick, om det dessutom är Rolex själva som gör jobbet?
Jag skulle påstå att det ligger i Rolex gener att en klocka skall ha evigt liv och jag tycker inte att en fabriksrenovering är speciellt stötande, särskilt om det finns skäl till att vissa delar skiljer sig från original.
Det är ju inte ett handgjort konstverk vi pratar om, snarare ett masstillverkat kvalitetsverktyg, som nu kan fortsätta vara ett användbart kvalitetsverktyg under lång tid.
Purister pratar om gamla submariners, som det ju finns miljoner av, som vore de fabergé-ägg eller grottmålningar i Lascaux...
Något jag missat, eller är det bara visare samt insert som är service resten är tidsenligt?Jag tycker det är jättesorgligt att se hur de har gjort vid den. Det går fortfarande att serva en äldre klocka och bibehålla charmen men givetsvis är det min subjektiva åsikt.
Det som går att utläsa från ursprungliga annons. Boetten ser riktigt bra ut också. Men oerhört små detaljer om man inte tillhör den nischade frimärkessamlarfalangenNågot jag missat, eller är det bara visare samt insert som är service resten är tidsenligt?
Divers extension för att snabbt kunna slänga på den utanpå våtdräkten när man dyker, va?Någon som vet om halvlänken på en sub fyller någon särskild funktion förutom passformen? Känns spontant lite överflödig med tankte på microjusteringen.
Helt rätt!Börjar synas att denna används