Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har mycket trevliga saker i lådan
Som det ska vara!Börjar synas att denna används
Helt rätt konfiguration med palm och oyster. Jubilee blir för rörigt.
För mig som alltid väljer oyster före jubilee var det en ”no brainer” så jag är partisk.Helt rätt konfiguration med palm och oyster. Jubilee blir för rörigt.
Är OWG perioden slut?
Nope, hustruns subÄr OWG perioden slut?
Någon som hört rykten om att ”Pepsin” kommer att utgå? Har hört det från två olika kanaler men det är alltid typ femtehandsinfo. Låter väl för osannolikt?
Läste att Rolex har problem att tillverka röda ceramic bezels (på Rolex forum)… too much scrap.Någon som hört rykten om att ”Pepsin” kommer att utgå? Har hört det från två olika kanaler men det är alltid typ femtehandsinfo. Låter väl för osannolikt?
Jäkla bra allihopa! Känns ovanligt med fluted på Oysterquartz men det kanske är jag som sett för få?
Skön uppsättning, clean
Ja det är ju alltid rykten men om det kommer från flera oberoende håll så kan man kanske tänka att det ligger något bakom dem. Sjukt hade det varitLäste att Rolex har problem att tillverka röda ceramic bezels (på Rolex forum)… too much scrap.
Också hörde från en AD att det kanske blir nya generation av GMT inom 1 eller 2 år… men han bara hörde att det kunde vara så… rumours only…
Ja 17014 med fluted och jubilee integral länk kanske är lite ovanligare än övriga ref.Jäkla bra allihopa! Känns ovanligt med fluted på Oysterquartz men det kanske är jag som sett för få?
Förutom de modeller med stenar och pyramider och skit är det bara 17000 som har slät ring. Alla andra har fluted. Så det är snarare ovanligare med slät. På https://www.oysterquartz.watch har du en massa info.Jäkla bra allihopa! Känns ovanligt med fluted på Oysterquartz men det kanske är jag som sett för få?
Det är ju inte helt ovanligt att de ”oberoende” ryktena ursprungligen kommer från samma håll. Men som sagt, det finns en annan tråd för denna typ av spekulationer.Ja det är ju alltid rykten men om det kommer från flera oberoende håll så kan man kanske tänka att det ligger något bakom dem. Sjukt hade det varit
126610LV - 23
Oavsett vilken du väljer kan det aldrig bli fel. Själv gillar jag den nya bäst.Hade det stora nöjet att hålla både mk1 och mk2 i handen idag. Svårt att bestämma vilken jag föredrar. Mk1 är klart mer subtil och elegantare (kanske dåligt ordval för en dykare), medan mk2 är lite livligare och något mer sportig/ungdomlig. Var rätt säker att jag skulle gilla mk2 bäst, men bredvid varandra var det fan inte så lätt
https://klocksnack.se/threads/rolex-tråden-där-ni-diskuterar-”värdeökning”-listor-orättvisor-och-spåkulor.159567/Hej panelen i Rolextråden!
Här kommer ännu en "vad är väntetiden på..."-fråga:
Har aldrig brytt mig om Rolex egentligen men kan inte sluta snegla på en Datejust.
Har noll komma noll köphistorik hos någon Rolex-AD. Vet knappt var de ligger nånstans rent geografiskt.
Vad har man att vänta för svar om man går in hos en AD och ber om en Datejust TT guld/stål, 41mm?
Den är så jävla läcker!126610LV
Nu vet jag inte om det är annorlunda jämfört med för något år sedan. Men de brukar ha lite TT i butik. Då är det bara att plocka en om du hittar den konfigurationen du vill ha. Det går oftast att kunna köpa de på platsHej panelen i Rolextråden!
Här kommer ännu en "vad är väntetiden på..."-fråga:
Har aldrig brytt mig om Rolex egentligen men kan inte sluta snegla på en Datejust.
Har noll komma noll köphistorik hos någon Rolex-AD. Vet knappt var de ligger nånstans rent geografiskt.
Vad har man att vänta för svar om man går in hos en AD och ber om en Datejust TT guld/stål, 41mm?