• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här är det fortfarande fint väder. Såg också att solen ska titta fram när jag väl är i Sverige igen 😀

IMG_1192.jpeg

Någon som hört rykten om att ”Pepsin” kommer att utgå? Har hört det från två olika kanaler men det är alltid typ femtehandsinfo. Låter väl för osannolikt?

Någon som hört rykten om att ”Pepsin” kommer att utgå? Har hört det från två olika kanaler men det är alltid typ femtehandsinfo. Låter väl för osannolikt?

Läste att Rolex har problem att tillverka röda ceramic bezels (på Rolex forum)… too much scrap.
Också hörde från en AD att det kanske blir nya generation av GMT inom 1 eller 2 år… men han bara hörde att det kunde vara så… rumours only…

Läste att Rolex har problem att tillverka röda ceramic bezels (på Rolex forum)… too much scrap.
Också hörde från en AD att det kanske blir nya generation av GMT inom 1 eller 2 år… men han bara hörde att det kunde vara så… rumours only…
Ja det är ju alltid rykten men om det kommer från flera oberoende håll så kan man kanske tänka att det ligger något bakom dem. Sjukt hade det varit

Hade det stora nöjet att hålla både mk1 och mk2 i handen idag. Svårt att bestämma vilken jag föredrar. Mk1 är klart mer subtil och elegantare (kanske dåligt ordval för en dykare), medan mk2 är lite livligare och något mer sportig/ungdomlig. Var rätt säker att jag skulle gilla mk2 bäst, men bredvid varandra var det fan inte så lätt 😅

Hade det stora nöjet att hålla både mk1 och mk2 i handen idag. Svårt att bestämma vilken jag föredrar. Mk1 är klart mer subtil och elegantare (kanske dåligt ordval för en dykare), medan mk2 är lite livligare och något mer sportig/ungdomlig. Var rätt säker att jag skulle gilla mk2 bäst, men bredvid varandra var det fan inte så lätt 😅
Oavsett vilken du väljer kan det aldrig bli fel. Själv gillar jag den nya bäst.

Tänkte kolla om nån skaffat denna och skulle kunna ge sin bild/er av klockan?🙂

Bilagor

• IMG_0396.png
    IMG_0396.png
    108 KB · Visningar: 8
  • Like
Reactions: 308
Hej panelen i Rolextråden!

Här kommer ännu en "vad är väntetiden på..."-fråga:

Har aldrig brytt mig om Rolex egentligen men kan inte sluta snegla på en Datejust.
Har noll komma noll köphistorik hos någon Rolex-AD. Vet knappt var de ligger nånstans rent geografiskt.

Vad har man att vänta för svar om man går in hos en AD och ber om en Datejust TT guld/stål, 41mm?

Har aldrig brytt mig om Rolex egentligen men kan inte sluta snegla på en Datejust.
Har noll komma noll köphistorik hos någon Rolex-AD. Vet knappt var de ligger nånstans rent geografiskt.

Vad har man att vänta för svar om man går in hos en AD och ber om en Datejust TT guld/stål, 41mm?
https://klocksnack.se/threads/rolex-tråden-där-ni-diskuterar-”värdeökning”-listor-orättvisor-och-spåkulor.159567/
Finns en tråd för detta!

Nu vet jag inte om det är annorlunda jämfört med för något år sedan. Men de brukar ha lite TT i butik. Då är det bara att plocka en om du hittar den konfigurationen du vill ha. Det går oftast att kunna köpa de på plats

Men 99% av alla TT i butik brukar vara damklockor känns de som

Tillbaka
Topp