Sorry för nybörjarfrågan, men vad kallar man denna typ av länk? Är det original? Har ej sett dem på Rolex tidigare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sorry för nybörjarfrågan, men vad kallar man denna typ av länk? Är det original? Har ej sett dem på Rolex tidigare.
Kallas integrerad länk, sitter på deras modeller med quartz.Sorry för nybörjarfrågan, men vad kallar man denna typ av länk? Är det original? Har ej sett dem på Rolex tidigare.
Rolex oysterquartz (1977-2001) hade integerade länkar. Oyster integral för ref 17000 och jubilee integral för 17013 & 17014.Sorry för nybörjarfrågan, men vad kallar man denna typ av länk? Är det original? Har ej sett dem på Rolex tidigare.
Supersnaskig tavla på den där.
Samt referenserna 1530 och 1630, som i princip är 17000 och 17013 men med automatverket 3035.Rolex oysterquartz (1977-2001) hade integerade länkar. Oyster integral för ref 17000 och jubilee integral för 17013 & 17014.
Är det nuvarande generations DJ? Såg en video på YouTube där både boetterna mäts. Visar sig att det är exakt samma dimensioner på båda.Helg var det ja! En reflektion, jag har haft dj 36 och op36 men upplever dj36 som mycket mindre av någon anledning. Uppskattar inte riktigt den storleken på dj, så den fick gå relativt snabbt medan jag upplever op36 som riktigt bra i storleken, liknande en omega AT 38,5 som är någon form av sweetspot i storleken, på de klockor jag testat.
Kanske det man skulle gå på! Hur stor är din handled? Och vad va det för länk du haft på dina dj36?Helg var det ja! En reflektion, jag har haft dj 36 och op36 men upplever dj36 som mycket mindre av någon anledning. Uppskattar inte riktigt den storleken på dj, så den fick gå relativt snabbt medan jag upplever op36 som riktigt bra i storleken, liknande en omega AT 38,5 som är någon form av sweetspot i storleken, på de klockor jag testat.
Någon som vet om man plockar ut en 126710BLNR på Oyster och kan köpa till ett jubilee från AD? Passar jubilee rakt av?
Fick höra att om man har en på oyster så skulle inte jubilee passa. Men kändes som ett osäkert svar från AD
Vilken AD gav dig den informationen?Någon som vet om man plockar ut en 126710BLNR på Oyster och kan köpa till ett jubilee från AD? Passar jubilee rakt av?
Fick höra att om man har en på oyster så skulle inte jubilee passa. Men kändes som ett osäkert svar från AD
En i BangkokVilken AD gav dig den informationen?
25 kanske?Någon som har ett dagspris på jubilee till gmt stål?
ADs är där för att dom är säljare. Har nog aldrig pratat med någon AD-anställd som faktiskt vet någonting.Någon som vet om man plockar ut en 126710BLNR på Oyster och kan köpa till ett jubilee från AD? Passar jubilee rakt av?
23,900:-Någon som har ett dagspris på jubilee till gmt stål?
Tack23,900:-
Finns det något sajt där man kan kolla vilka tavlor som man officiellt kan byta till för DJ's? Exempelvis palmtavlan.
EDIT: Lite lättare googling säger nej. "there doesn’t seem to be a fixed answer."
Hur kommer det sig att jubilee är så mycket billigare än oyster? Jag fick prisuppgift på 29.300:- för en oysterlänk 97200a till min sub för en vecka sen.23,900:-