• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Semester och skitväder. Passar bra att klämma på lite klockor.
OQ 17000, 17014 & 17013.
IMG_7606.JPG IMG_7689.JPG IMG_7634.JPG
Sorry för nybörjarfrågan, men vad kallar man denna typ av länk? Är det original? Har ej sett dem på Rolex tidigare.

Helg var det ja! En reflektion, jag har haft dj 36 och op36 men upplever dj36 som mycket mindre av någon anledning. Uppskattar inte riktigt den storleken på dj, så den fick gå relativt snabbt medan jag upplever op36 som riktigt bra i storleken, liknande en omega AT 38,5 som är någon form av sweetspot i storleken, på de klockor jag testat.

IMG_1495.jpeg

Helg var det ja! En reflektion, jag har haft dj 36 och op36 men upplever dj36 som mycket mindre av någon anledning. Uppskattar inte riktigt den storleken på dj, så den fick gå relativt snabbt medan jag upplever op36 som riktigt bra i storleken, liknande en omega AT 38,5 som är någon form av sweetspot i storleken, på de klockor jag testat.

IMG_1495.jpeg
Är det nuvarande generations DJ? Såg en video på YouTube där både boetterna mäts. Visar sig att det är exakt samma dimensioner på båda.

IMG_1495.jpeg
Kanske det man skulle gå på! Hur stor är din handled? Och vad va det för länk du haft på dina dj36? 😍

Någon som vet om man plockar ut en 126710BLNR på Oyster och kan köpa till ett jubilee från AD? Passar jubilee rakt av?

Fick höra att om man har en på oyster så skulle inte jubilee passa. Men kändes som ett osäkert svar från AD

Någon som vet om man plockar ut en 126710BLNR på Oyster och kan köpa till ett jubilee från AD? Passar jubilee rakt av?

Fick höra att om man har en på oyster så skulle inte jubilee passa. Men kändes som ett osäkert svar från AD
ADs är där för att dom är säljare. Har nog aldrig pratat med någon AD-anställd som faktiskt vet någonting.

Nu tänker folk att jag överdriver och det kanske jag gör, men typ inte.

Finns det något sajt där man kan kolla vilka tavlor som man officiellt kan byta till för DJ's? Exempelvis palmtavlan.

EDIT: Lite lättare googling säger nej. "there doesn’t seem to be a fixed answer."

Senast ändrad:
Finns det något sajt där man kan kolla vilka tavlor som man officiellt kan byta till för DJ's? Exempelvis palmtavlan.

EDIT: Lite lättare googling säger nej. "there doesn’t seem to be a fixed answer."

Jag GISSAR att man kan få byta mellan de mest basala tavlorna men att de som kan hållas för att vara lite mer ”udda” kanske är krångligare. Typ Motif, Fluted etc.

Tillbaka
Topp