• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det nuvarande generations DJ? Såg en video på YouTube där både boetterna mäts. Visar sig att det är exakt samma dimensioner på båda.
Ja det är/var nuvarande generation. Min teori är att bezeln (fluted) är bredare än OP vilket innebär en mindre tavla och att den därför uppfattades mindre. Jag vet inte om någon kan bekräfta eller dementera det?
Kanske det man skulle gå på! Hur stor är din handled? Och vad va det för länk du haft på dina dj36? 😍
Min handled är 17-17,5. Det var en jubileelänk. Jag älskar tanken på DJ och tycker 36 ser super ut på andra, men på mig så blev det inte bra. Kombon fluted + jubilee föll mig inte i smaken heller, och det är återigen på mig, för jag tycker även det ser riktigt bra ut på andra. Jag hade haft OPn ett bra tag också så jag jämförde nog med den och om min teori ovan stämmer påverkade det min känsla om storleken.

Jag lyckades rota fram en gammal bild på DJ och försökte hitta en bild som ligger något så när i närheten avståndsmässigt med OPn men det är ju alltid svårt med vinklar och anstånd för att bedöma storlek:

IMG_9561.jpeg
IMG_9409.jpeg

Jag tycker du ska testa båda i aktuell generation som du är intresserad av innan du bestämmer dig för du kanske uppfattar det helt annorlunda. Jag tänkte inte att jag kunde bli missnöjd med DJ och att känslan skulle ändras när jag marinerat den på handleden, men icke :/

Dum fråga kanske, men är den konceptuella skillnaden mellan en DJ och OP som en Sub med eller utan datum? I övrigt, bortsett från att du kan få din DJ i flöjtad version, är det - principiellt- samma klocka?

Dum fråga kanske, men är den konceptuella skillnaden mellan en DJ och OP som en Sub med eller utan datum? I övrigt, bortsett från att du kan få din DJ i flöjtad version, är det - principiellt- samma klocka?
Claspen känns inte lika gedigen och är lite enklare i sin utformning.
Edit: sedan har du ju skillnaden i länken med PCL.

Senast ändrad:
Kanske redan tagits upp men är det någon märkbar prisskillnad på Mk1 och Mk2 när det kommer till andrahandspriserna på 126610LV?

Ja det är/var nuvarande generation. Min teori är att bezeln (fluted) är bredare än OP vilket innebär en mindre tavla och att den därför uppfattades mindre. Jag vet inte om någon kan bekräfta eller dementera det?

Min handled är 17-17,5. Det var en jubileelänk. Jag älskar tanken på DJ och tycker 36 ser super ut på andra, men på mig så blev det inte bra. Kombon fluted + jubilee föll mig inte i smaken heller, och det är återigen på mig, för jag tycker även det ser riktigt bra ut på andra. Jag hade haft OPn ett bra tag också så jag jämförde nog med den och om min teori ovan stämmer påverkade det min känsla om storleken.

Jag lyckades rota fram en gammal bild på DJ och försökte hitta en bild som ligger något så när i närheten avståndsmässigt med OPn men det är ju alltid svårt med vinklar och anstånd för att bedöma storlek:

IMG_9561.jpeg
IMG_9409.jpeg

Jag tycker du ska testa båda i aktuell generation som du är intresserad av innan du bestämmer dig för du kanske uppfattar det helt annorlunda. Jag tänkte inte att jag kunde bli missnöjd med DJ och att känslan skulle ändras när jag marinerat den på handleden, men icke :/
Grymt tack för svaret! Går i OP tankar.

Fantastiskt förklarad och hundra procent själ 😍🫶🏼

Har ingen superkoll på det faktiskt, men så länge allt är legit så tvivlar jag på det. Finns ju alltid såna som vill ha en "svensksåld" eller "tysksåld" klocka, men det är få vad jag vet som prioriterar sånt och inget som bör höja värdet.
Det är väll det som är fördelen med nya certifikatets utformning.

Vad tror vi uppköpet innebär rent praktiskt? Kommer de styra mer mot dessa butiker? Öppna fler? Ta bort fler ”vanliga” ADs? Vore ju väldigt tråkigt i så fall tänker jag rent spontant..

Vad tror vi uppköpet innebär rent praktiskt? Kommer de styra mer mot dessa butiker? Öppna fler? Ta bort fler ”vanliga” ADs? Vore ju väldigt tråkigt i så fall tänker jag rent spontant..
Ska jag gissa ser Rolex SA om sitt eget hus först.
Dumma vore de väl annars då deras mål givetvis är att tjäna så mycket pengar de bara kan,stiftelse eller ej.

CPO programmet kan ju ha varit en bidragande orsak.
Med Bucherer/Torneau så kontrollerar man indirekt minst 50% av den marknaden också och kan därmed styra prissättningen och kraven på att få CPO status som man vill

Tillbaka
Topp