• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej, gått igenom lite arvegods, tycks hittat vad jag tror är en Rolex Lady-Datejust 179163?
Hur går jag tillväga för att verifiera äkthet etc, ingen box eller cert.

Trevlig lördag!
IMG_4315.jpeg
IMG_4317.jpeg

Bilagor

• IMG_4316.jpeg
    IMG_4316.jpeg
    317.2 KB · Visningar: 19
Hej, gått igenom lite arvegods, tycks hittat vad jag tror är en Rolex Lady-Datejust 179163?
Hur går jag tillväga för att verifiera äkthet etc, ingen box eller cert.

Trevlig lördag!
IMG_4315.jpeg
IMG_4317.jpeg

Om du jämför förstoringen din datumbubbla genererar jämfört med en bild från nätet, eller jämför bredden på dina centerlinks med samma ref, stensättningen på tavlan eller visarna exempelvis så får du nog en första hint.

Någon som har koll på om det går att få tag i lösa bezels till GMT Master II? Hoppas detta är rätt tråd för frågan.
Det går via AD, så @skinksmörgås har fel.

Om det är insert du menar (dvs inte hela vridringen/bezeln) så går ett sådant i aluminium på ca 1000kr och ofta får du dessutom betala några 100-lappar om du vill behålla ditt gamla. Du kommer inte få köpa ett löst, utan AD kommer montera åt dig.

Senast ändrad:
Det går via AD, så @skinksmörgås har fel.

Om det är insert du menar (dvs inte hela vridringen) så går ett sådant i aluminium på ca 1000kr och ofta får du dessutom betala några 100-lappar om du vill behålla ditt gamla. Du kommer inte få köpa ett löst, utan AD kommer montera åt dig.

Var bättre förr…

IMG_0349.jpeg

Så om man köper en pepsi, så kan man exempelvis få en batgirl-bezel insett monterad för typ en tusing?
Nej, i de nya referenserna är färgen knuten till referensnummer. Pepsis ref slutar på BLRO för bleu rouge, det vill säga blå och röd. Edit: med det sagt kan du säkert köpa en BLNR-bezel lös någonstans och få den monterad hos någon annan än AD. Men en lös keramisk bezel är helt andra summor än tusen kronor. Dessutom kommer inte GMT-handens färg att matcha bezeln.

Tillbaka
Topp