• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Samtidigt så är vi ju en väldigt bra marknadsföring och, såklart, motsatsen om klockbutiken agerar dåligt. Det är ju i regel klockkunniga som potentiella kunder vänder sig till för råd och jag har inga problem att avråda om jag inte tycker att man bör handla i en viss butik.
 
Självklart är det flera ADs Som fular sig. Säljer till ”vänner/släkt/anställda” som dem sen kan sälja som Beg i butik för marknadspris. Var inne förra sommaren hos en AD i Grekland. Dem hade en daytona inne men den var tydligen såld till en jätte bra kund men som sen ångrat. Och nu kunde butiken sälja den till mig men för 160k för den var ”beg” !!! Den var Ny och inplastad och fick titta och känna på den. Var 100% butiken som köpt den som sen säljer den Beg!
 
Köpte en 114060 på Rob Engstöm nu i maj hade väntat i 6 månader.
En perfekt klocka och mycket trevlig affär med Markus:)
Beställde även en Rolex Datejust 36mm till min fru denna med omgående leverans.
Grymt bra service :)
 
Någon som plockat ut en ny BLNR, BLRO, Hulk eller Daytona hos AD i Sthlm det senaste? Vet att två BLRO sålts för listpris i det övriga landet.
 
Köpte en 114060 på Rob Engstöm nu i maj hade väntat i 6 månader.
En perfekt klocka och mycket trevlig affär med Markus:)
Beställde även en Rolex Datejust 36mm till min fru denna med omgående leverans.
Grymt bra service :)
Hade de så man var tvungen att betala en viss procent för att få stå i kö? Jag var där i slutet av förra sommaren och då skulle jag behöva betala en viss procent av listpriset (som hon inte kunde i huvudet utan var tvungen att slå upp, ja ni vet vad hon bröt på för språk). Jag gick till företaget som omsätter en halv miljard istället och placerade mig på kö för en date, inte hört ens en suck från dem angående någon klocka :woot:
 
Hade de så man var tvungen att betala en viss procent för att få stå i kö? Jag var där i slutet av förra sommaren och då skulle jag behöva betala en viss procent av listpriset (som hon inte kunde i huvudet utan var tvungen att slå upp, ja ni vet vad hon bröt på för språk). Jag gick till företaget som omsätter en halv miljard istället och placerade mig på kö för en date, inte hört ens en suck från dem angående någon klocka :woot:
Fick du din Date då av företaget som omsatte en halv miljard?
Känns lite hysteriskt nu med alla väntetider men det är väl så att det man inte kan få vill man ju bara ha:)
 
Sommaren 2013 klev man in på Rob E. för första gången i sitt liv, en Submariner skulle det bli, det var murat.
Både 114060 och 116610LN låg i montern och glänste, det blev den senare.
När man läser den här tråden, var det innan hypen eller hade man bara tur?
 
Sommaren 2013 klev man in på Rob E. för första gången i sitt liv, en Submariner skulle det bli, det var murat.
Både 114060 och 116610LN låg i montern och glänste, det blev den senare.
När man läser den här tråden, var det innan hypen eller hade man bara tur?
Innan hypen startade, när jag köpte 116710LN sommaren 2015 hos AD fanns både 114060 och 116610LN i butik och kunde plockas ut på direkten
 
Någon som plockat ut en ny BLNR, BLRO, Hulk eller Daytona hos AD i Sthlm det senaste? Vet att två BLRO sålts för listpris i det övriga landet.

Kan ej svara på Daytona eller BLRO men BLNR och Hulk har det säkert sålts ett dussin under 2018, sett en hel del annonser med Hulk och BLNR på blocket osv som varit utplockade i landet 2018-xx-xx
 
Hur kommer det sig att du inte fått nån GMT än? Dålig kund?
Det vet jag inte faktiskt.
Dålig kund? Det beror väl på vem man jämför med kanske..
Men jag har iaf köpt ett tvåsiffrigt antal ur under de senaste dryga 2 åren.
Du måste sitta på en helt otrolig samling Roffe Man, synd att aldrig någon av dina klockor syns på bild bara...
Nej, jag har för tillfället bara 4 st, en Datejust, en Speedy PRO, en Longines (som ska säljas) och en till.
Sen har jag iofs sålt en del klockor, både här, och genom andra kanaler. Bla, en Panerai, 2 Sjöö Sandström, en Planet Ocean och en Longines på detta forum. Det kan du utan problem kolla upp.
Vad jag har sålt på annat håll och till vem är irrelevant eftersom jag inte äger dem längre eller kan bevisa att jag har gjort, utan att helt outa mig, och det vill jag inte riktigt.
Men Jag ser liksom ingen riktig anledning att posta bilder på dussinklockor som det redan finns 10k bilder av på forumet.
Jag har inget behov av att skryta om att jag "också" har en sådan. :)

Mvh.
 
Det vet jag inte faktiskt.
Dålig kund? Det beror väl på vem man jämför med kanske..
Men jag har iaf köpt ett tvåsiffrigt antal ur under de senaste dryga 2 åren.

Nej, jag har för tillfället bara 4 st, en Datejust, en Speedy PRO, en Longines (som ska säljas) och en till.
Sen har jag iofs sålt en del klockor, både här, och genom andra kanaler. Bla, en Panerai, 2 Sjöö Sandström, en Planet Ocean och en Longines på detta forum. Det kan du utan problem kolla upp.
Vad jag har sålt på annat håll och till vem är irrelevant eftersom jag inte äger dem längre eller kan bevisa att jag har gjort, utan att helt outa mig, och det vill jag inte riktigt.
Men Jag ser liksom ingen riktig anledning att posta bilder på dussinklockor som det redan finns 10k bilder av på forumet.
Jag har inget behov av att skryta om att jag "också" har en sådan. :)

Mvh.
Låter inte som några dyrgripar (no offense), så du har helt rätt att det är relativt. Du kanske inte har blivit prioriterad på listan?
 
Jag har aldrig stått i kö för någon av mina sportrollar :cool:
Inte jag heller, men har bara köpt två stycken nya :D
Det finns ju också så mycket andra roliga klockor att köpa under list utan att behöva stå i kö för det. Jag förstår definitivt om många gärna vill ha en keramisk sport Rolex som första klocka (det var min första egna med) och att det känns surt att behöva stå på väntelista på obestämd tid för att inte behöva köpa till överpris, men om/när det är aktuellt med en klocka till finns det egentligen ingen anledning att välja en sport Rolle till som ser ”ungefär” ut som den första ändå, då är det mycket roligare med något annorlunda i samlingen
 
Som Auktoriserad Återförsäljare av Rolex så följer vi givetvis alla rekommenderade priser på samtliga Rolex modeller, och de är satta av Rolex för hela världen. Pre-owned klockor följer dock inte dessa regler. För denna kategori klockor är marknadspriset avgörande, dvs hur mycket marknaden är beredd att betala. Vi garanterar äktheten för samtliga pre-owned klockor vi säljer, klockan har kontrollerats av en Rolex certifierad urmakare, och vi lämnar minst 1 års garanti på samtliga pre-owned klockor vi säljer.

Med vänlig hälsning,
Nymans Ur 1851
 
Som Auktoriserad Återförsäljare av Rolex så följer vi givetvis alla rekommenderade priser på samtliga Rolex modeller, och de är satta av Rolex för hela världen. Pre-owned klockor följer dock inte dessa regler. För denna kategori klockor är marknadspriset avgörande, dvs hur mycket marknaden är beredd att betala. Vi garanterar äktheten för samtliga pre-owned klockor vi säljer, klockan har kontrollerats av en Rolex certifierad urmakare, och vi lämnar minst 1 års garanti på samtliga pre-owned klockor vi säljer.

Med vänlig hälsning,
Nymans Ur 1851


Sen kan man ju välja om man tycker detta är etiskt eller inte.
 
Sen kan man ju välja om man tycker detta är etiskt eller inte.
Du får juh en garanti, trots begagnad klocka till marknadspris, vilken privatperson kan erbjuda det?
Jag tkr Nymans/Krons erbjuder en fin tjänst. Ingen varken tvingas att sälja till eller köpa av dem. Så, jag ser inget problem. Jag köpte hellre en genomgången klocka med garanti av Nymans för samma pris, som en klocka utan genomgång och garanti av Vidkun Quisling.
Det säger väl sig själv.
Jag anser det vara en bra tjänst, som ingen som inte vill är tvungen att nyttja. :)

Mvh.
 
Som Auktoriserad Återförsäljare av Rolex så följer vi givetvis alla rekommenderade priser på samtliga Rolex modeller, och de är satta av Rolex för hela världen. Pre-owned klockor följer dock inte dessa regler. För denna kategori klockor är marknadspriset avgörande, dvs hur mycket marknaden är beredd att betala. Vi garanterar äktheten för samtliga pre-owned klockor vi säljer, klockan har kontrollerats av en Rolex certifierad urmakare, och vi lämnar minst 1 års garanti på samtliga pre-owned klockor vi säljer.

Med vänlig hälsning,
Nymans Ur 1851

Nyfiken fråga, hur fungerar er väntelista ?, kan "prioriterade" kunder få ett lägre könummer än mig som vill köpa ex en 126710BLRO?
 
Tillbaka
Topp