Watchme24seven
Basic
Vem får känna på friskluft idag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur brukar du göra med klockan när den får hänga med på gymmet?Fyspasset över
Hur brukar du göra med klockan när den får hänga med på gymmet?
HulkEn Rolex Submariner fra den tiden man fikk kjøpe en Rolex fra AD med rabatt.
Glöm inte skruva in kronanKänns fint med denna på idag - efter Bukowskis auktion igår
Ok då är jag med. Känner mig rätt så dum nu..T indikerar att boetten är utan lugholes
Ok då är jag med. Känner mig rätt så dum nu..
Ligger ute en ”Kermit” på auktionstorget. Värderingsgubbarna har skriver att det är en Kermit fast boetten är graverad 16610T. På certet står det 16610LV. Så klockan har fått en grön bezel och cert från en annan klocka alt förfalskat.
De skriver så här ”Kermit är något ovanligare med större index samt visare.” Men det är ju en 16610T.
Jag kontaktar dem som skrivit utlåtandet. Men i deras svar länkar dem två artiklar från Bob’s Watches som referens, och att jag borde läsa på om Kermit.
Är jag helt ute och cyklar eller kan man sätta på en grön bezel på en sub och kalla den för Kermit? Dessutom värderar dem till 150k.
Läser in...
pic09.auction2000.online
Ja alltså nu har allt landat för mig. Förvirringen började med att jag trodde att dem skulle vara graverade med LV, men så vart inte fallet..Angående Kermit vs vanlig 16610 så skiljer ju även index. Det är större index på Kermits tavla (precis som du ju skrivit), så det räcker inte att byta till grönt inlägg i bezel och kalla den för Kermit.
Det är möjligt, tänk på att den färgen du vill ha kan ha lång leveranstid. Betala också extra för att få behålla din orginaltavla.Är det någon som vet om det är möjligt att byta ut urtavlan på en Datejust till en annan färg om man ska skicka klockan på service? Med tänkte på att vissa färger är mer eftertraktade än andra.