En till som kom på oysterYes kul med variation som sagt
Det stämmer, går att beställa hos AD ifall klockan även kommer i den typen av konfiguration
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En till som kom på oysterYes kul med variation som sagt
Det stämmer, går att beställa hos AD ifall klockan även kommer i den typen av konfiguration
Snyggt men mycket bling fast det kan förvisso vara trevligt ibland! Ser betydligt mer dressad ut och inte lika sportig som den gör på oystern. Hur är komfort/passform oyster vs jubileum? Är det likadant lås med mikrojustering på båda länkarna?En till som kom på oyster
Ja det är likadant lås. Det visste du kanske ändå eftersom du skrev tidigare att du beställt en länk?Snyggt men mycket bling fast det kan förvisso vara trevligt ibland! Ser betydligt mer dressad ut och inte lika sportig som den gör på oystern. Hur är komfort/passform oyster vs jubileum? Är det likadant lås med mikrojustering på båda länkarna?
Nej, annars hade jag inte frågat? Ringde till AD och beställde länken och tänkte inte på att fråga angående låset. Bilderna jag sett på forumet är oftast tagna ovanifrån.Ja det är likadant lås. Det visste du kanske ändå eftersom du skrev tidigare att du beställt en länk?
Ang komfort så är det nog ganska subjektivt ändå. För mig är den både bekvämast och snyggast på jubilie om jag måste välja.
Låset har samma funktion men det är inte helt identiskt i storlek (hade mitt oysterlås på jub ett tag för att "spara på" (ja, fråga inte) det nya låset men det satt aldrig helt 100.Snyggt men mycket bling fast det kan förvisso vara trevligt ibland! Ser betydligt mer dressad ut och inte lika sportig som den gör på oystern. Hur är komfort/passform oyster vs jubileum? Är det likadant lås med mikrojustering på båda länkarna?
Intressant, tack för utförligt svar. Tycker eventuellt det varit mer passande ifall hela länken hade varit borstad på oystern, särskilt med jubileumslänk att variera med. Jag förmodar att de polerade centerlänkarna går att borsta i efterhand men är inget som AD gör?Låset har samma funktion men det är inte helt identiskt i storlek (hade mitt oysterlås på jub ett tag för att "spara på" (ja, fråga inte) det nya låset men det satt aldrig helt 100.
Många verkar tycka att jub är mer bekvämt men jag tycker helheten känns mycket bättre på Oyster och att den därför sitter skönare. Det blir lite boll på snöre med jub i och med att länken upplevs nättare. Sen glittrar förstås jubilee mer men tycker oyster med PCL syns ganska bra också så ingen jätteskillnad där.
Jag har även en submariner länk jag alternerar med och det är väl den absolut bekvämaste pga glidelock. Även visuellt bäst med helt borstad tycker jag.
Blev nyfiken så fotade låsen sida vid sida. Tycker de ser rätt lika ut ändåLåset har samma funktion men det är inte helt identiskt i storlek (hade mitt oysterlås på jub ett tag för att "spara på" (ja, fråga inte) det nya låset men det satt aldrig helt 100.
Många verkar tycka att jub är mer bekvämt men jag tycker helheten känns mycket bättre på Oyster och att den därför sitter skönare. Det blir lite boll på snöre med jub i och med att länken upplevs nättare. Sen glittrar förstås jubilee mer men tycker oyster med PCL syns ganska bra också så ingen jätteskillnad där.
Jag har även en submariner länk jag alternerar med och det är väl den absolut bekvämaste pga glidelock. Även visuellt bäst med helt borstad tycker jag.
Ser inte centerlänken på oystern ut att vara aningen större?Blev nyfiken så fotade låsen sida vid sida. Tycker de ser rätt lika ut ändå
Möjligt att det är så..men låsen är nog lika ändåSer inte centerlänken på oystern ut att vara aningen större?
Det var infästningen som strulade. Men viss brasklapp för att det var urisen på Rolex som var värdelös förstås. Jag gjorde inte bytet själv.Blev nyfiken så fotade låsen sida vid sida. Tycker de ser rätt lika ut ändå
Indoarabiskt siffror
Jag vet att Day Date och Daytona kommer med ”arabiska siffror” för den emeratiska marknaden.
Det jag undrar om någon har koll på är om det går att få en Date Just med indoarabiska siffror som orginal eller om alla DJ med sådan urtavla är ett after market custom jobb..
Tacksam för input!
Passar Jub på en som kommer på oyster? Jag fick svar på Nymans att Jub inte skulle passa då jag frågade om det gick att byta länkar.Det var infästningen som strulade. Men viss brasklapp för att det var urisen på Rolex som var värdelös förstås. Jag gjorde inte bytet själv.
Hajar nog inte…Det var infästningen som strulade. Men viss brasklapp för att det var urisen på Rolex som var värdelös förstås. Jag gjorde inte bytet själv.
Det måste varit ett missförstånd. 126710 har exakt samma boett oavsett om den initialt kom på oyster eller jub. Även superjubilee från DJ 116*** samt oyster från sub 116*** passar. Däremot har det det senaste året inte varit tillgängligt att beställa jub i efterhand men det verkar som det (nyligen?) ändrats igen.Passar Jub på en som kommer på oyster? Jag fick svar på Nymans att Jub inte skulle passa då jag frågade om det gick att byta länkar.
Nu blev detta en följetong men för att förtydliga: jag köpte 126710 på oyster och använde det dagligen i 6 mån. När jag sen adderade jub så bad jag butiken att flytta låset från mitt oyster till jubileet för att jag hade en idé om att spara på det nya blanka fina ett tag. Men sista länkbiten mot låset satt inte riktigt 100. Jag tolkade det som att det var pga att oysterlåset var lite bredare för att det glappade i sidledHajar nog inte…
Har du köpt länk utan lås o flyttat det?
Ok då fattar jag!Nu blev detta en följetong men för att förtydliga: jag köpte 126710 på oyster och använde det dagligen i 6 mån. När jag sen adderade jub så bad jag butiken att flytta låset från mitt oyster till jubileet för att jag hade en idé om att spara på det nya blanka fina ett tag. Men sista länkbiten mot låset satt inte riktigt 100. Jag tolkade det som att det var pga att oysterlåset var lite bredare för att det glappade i sidled
Är du säker?
Så jävla fin med svart ring svårt att byta eller är det lätt att skifta ungefär som band/länk så man utan större bekymmer kan anpassa klockan efter dagens outfit?"What I do appreciate collection Rolex...sometimes it is a little monotone and a little boring...because Rolex watches are pretty god damn boring...BUT they do boring so well!".
Så sant som det er sagt.
Är du säker?
Kolla sista två i denna artikel:
Rolex Watches with Arabic Dial Complete Guide & List - Millenary Watches
Rolex watches with Arabic Dial – List of Rolex Arabic Dials The Arabic dial Rolex watches are specially made watches for the Middle Eastern market. The “custom” watches date back to the 1950s when Rolex fitted Arabic discs to some of the most striking Day-Date watches. Rolex has continued to...millenarywatches.com
Verkar som det finns äldre exemplar med arabisk urtavla. Det jag försöker reda ut är om det finns moderna klockor och/eller när man sluta producera dem.
Bästa submarinen de gjort var den de inte gjorde"What I do appreciate collection Rolex...sometimes it is a little monotone and a little boring...because Rolex watches are pretty god damn boring...BUT they do boring so well!".
Så sant som det er sagt.
Vet du när man slutade göra det?Ja jag är helt säker.
Vet du när man slutade göra det?
Och enligt ditt förmenande så gjordes det aldrig därefter?Om du tar dom äldre äldre referenserna du länkade så togs dom ur produktion slutet av 70-talet.
Och enligt ditt förmenande så gjordes det aldrig därefter?
Tack
Så jävla fin med svart ring svårt att byta eller är det lätt att skifta ungefär som band/länk så man utan större bekymmer kan anpassa klockan efter dagens outfit?