pistasjkis
Basic
Noen som er kjent med denne svenske skateboarderen som tydeligvis er affiliert med Rolex?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte bara index, även minutvisaren är fetare än på std 16610…..Angående Kermit vs vanlig 16610 så skiljer ju även index. Det är större index på Kermits tavla (precis som du ju skrivit), så det räcker inte att byta till grönt inlägg i bezel och kalla den för Kermit.
Ikke bare minuttviseren, men kombinasjoner av urskivenes tekst, serienummer på boetten og insertene med trykk. 16610LV er a totally different animal, enn en vanlig 16610.Inte bara index, även minutvisaren är fetare än på std 16610…..
No shitIkke bare minuttviseren, men kombinasjoner av urskivenes tekst, serienummer på boetten og insertene med trykk. 16610LV er a totally different animal, enn en vanlig 16610.
En 16610LV ER the shit.No shit
Är det någon som vet om det är möjligt att byta ut urtavlan på en Datejust till en annan färg om man ska skicka klockan på service? Med tänkte på att vissa färger är mer eftertraktade än andra.
På gamla klockor är det en sak men på 126*** går det inte, åtminstone inte under garantitiden. Vad som händer sen är lite oklart.Det är möjligt, tänk på att den färgen du vill ha kan ha lång leveranstid. Betala också extra för att få behålla din orginaltavla.
Enligt uppgift från nymans så kan man byta den när garantitiden gått ut.På gamla klockor är det en sak men på 126*** går det inte, åtminstone inte under garantitiden. Vad som händer sen är lite oklart.
Ja precis det är den officiella hållningen men har vi något exempel på någon som gjort ett byte? Den kom väl 2019 så de första exen lär väl vara utanför garantitiden nu?Enligt uppgift från nymans så kan man byta den när garantitiden gått ut.
Jag plockade ut min i början och sommaren.Tex har det blivit svårare att beställa en annan länk än den klockan kom med även om det är ref-korrekt.
Det var väldigt intressant, det har varit otaliga vittnesmål om motsatsen det senaste året.Jag plockade ut min i början och sommaren.
Då jag velade om vilken länk jag skulle välja blev jag erbjuden att köpa till en oyster men tackade nej.
Min erfarenhet garanterar ju dock inte att andra får samma erbjudande.
Vad hade oysterlänken kostat?Jag plockade ut min i början och sommaren.
Då jag velade om vilken länk jag skulle välja blev jag erbjuden att köpa till en oyster men tackade nej.
Min erfarenhet garanterar ju dock inte att andra får samma erbjudande.
Kom aldrig så långt att vi pratade pris.Vad hade oysterlänken kostat?
Har besökt både Rob E. Och Nymans och både verka ge olika bud. Nymans säger att det går att byta på de äldre modellerna men inte på de nya och Rob E säger att det inte går att byta alls. Men om man exempelvis byta urtavla på en Rolex Explorer 2 så funkade det bra men dock behövde man betala 40% av retail för att behålla sin gamla urtavla.Det var väldigt intressant, det har varit otaliga vittnesmål om motsatsen det senaste året.
Då har de antingen ändrat tillbaka igen eller så är det ytterligare ett bevis på att ”reglerna” från Rolex snarare är riktlinjer. Dock har det, åtminstone tidigare, varit så att det rent tekniskt inte går att beställa i portalen men även det kan ju ändras förstås.
Dom enda gångerna jag tänker till är om jag vet att jag ska bli onykter i stökiga miljöer, då tar jag snikklockan.Hur gör ni som äger Rolex? Vågar ni bära dem obehindrat om dagarna eller är ni extra försiktiga med vissa miljöer? Hur orolig bör man vara för stöld och liknande?
Jag är (förhoppningsvis) på gång att köpa min första
Ca 8 ton guld/år i Sverige.Kanske avhandlats förr men löste i senaste upplagan av Rolex Magazine att Sverige är ett av 7 länder man köper utvunnet guld från?
Visste inte att Sverige/Finland hade i guld i den utsträckningen. Säger så klart inget om kvantitet men ändå.
Nån som har bättre koll på svensk gruvindustri?
Snark.....Hur gör ni som äger Rolex? Vågar ni bära dem obehindrat om dagarna eller är ni extra försiktiga med vissa miljöer? Hur orolig bör man vara för stöld och liknande?
Ämnet har avhandlats ett fleral gånger. Tror inte du får fram ngt annat än vad som sagts redan.Hur gör ni som äger Rolex? Vågar ni bära dem obehindrat om dagarna eller är ni extra försiktiga med vissa miljöer? Hur orolig bör man vara för stöld och liknande?
Låter märkligt, om han menade vid sport. Rolex skriver på sin hemsida att man kan kan ha sin klocka när man sportar. Frågan gällde specifikt golf och tennis. https://www.rolex.com/watch-care-and-service/faq . Sen finns det ju såklart en gräns för hur hårda smällar en klocka kan ta.Hej,
Lite ny här - kanske fler som haft problem med Deepsea? Har en två år gammal Seadweller Deepsea som började bete sig konstigt i förra veckan. Hade plötsligt tappat 20 minuter under natten (på armen). Vred upp den, och sedan fungerade den ok. Har hänt vid något tillfälle tidigare men lätt avhjälpt med en uppvridning. I helgen så stannade den igen under natten.
I söndag så drog jag upp den igen, men efter det så blev det bara värre. Stannade tom på armen vid ett tillfälle under söndagen. Verkar som fjädern "släppt"? Vet inte riktigt hur jag skall beskriva det annars?
Lämnade in den till Nymans UR för garantiarbete (om det nu går på garantin - lät inte självklart på butiksbiträdet). Och fick frågan om jag den åkt på någon ordentlig smäll, men det har den inte - brukar ta av den om jag skall lira golf (dels för att skydda klockan - och för att det är jäkligt oskönt att ha klocka när man spelar). Han sa att det fanns något i klockan som kan lösa ut vid hårda slag (?)
Rätt lång (?) väntetid på 5 veckor OM det går som garantiarbete eller 2-3 månader om det inte går på garantin - kanske är normalt? Vet inte riktigt vad Rolex har för krav på sina AD
De vill väl friskriva sig mot det mesta tänker jag, utom innan man köpt klockan - då tål den det allt;-)Låter märkligt, om han menade vid sport. Rolex skriver på sin hemsida att man kan kan ha sin klocka när man sportar. Frågan gällde specifikt golf och tennis. https://www.rolex.com/watch-care-and-service/faq . Sen finns det ju såklart en gräns för hur hårda smällar en klocka kan ta.
Oyster är bäst i längden men väldigt kul att kunna byta iblandTycker 126710 gör sig mycket bra på oysterlänk. Men efter att ha haft klockan ett tag är jag sugen på lite variation så har beställt en jubileumslänk nu! Ska bli spännande att testa
Yes kul med variation som sagtOyster är bäst i längden men väldigt kul att kunna byta ibland
Och kul att höra att kronan öppnat upp för att beställa igen