• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena gänget!

Lämnade in min gamla datejust som såg ut såhär för service men tydligen har urtavlan lossnat och behöver bytas ut.

1731956608394.png

Står mellan dessa två urtavlar - tankar/guidance på vad ni tycker hade passat bra? Är själv 50/50 och hade varit nöjd med vilket som..

1731956712813.png
1731956724307.png

Så antingen den något gråare alternativt den svarta urtavlan.

Kul att höra era tankar!
Jag skulle tagit den vänstra (13/16008-51), tycker den ser mer tidsenlig ut, för att behålla vintagekänslan. Den högra med räls tycker jag ser lite för modern ut för referensen.

Tjena gänget!

Lämnade in min gamla datejust som såg ut såhär för service men tydligen har urtavlan lossnat och behöver bytas ut.

1731956608394.png

Står mellan dessa två urtavlar - tankar/guidance på vad ni tycker hade passat bra? Är själv 50/50 och hade varit nöjd med vilket som..

1731956712813.png
1731956724307.png

Så antingen den något gråare alternativt den svarta urtavlan.

Kul att höra era tankar!
Jag hade velat ha silver…

Någon som har mer vetskap gällande champagnetavlor till vintage datejust (16013/ 16233). Tavlan jag tittat på ser inte ut att ha samma metalliska finish likt min vanliga urtavla utan diamanter.

Kan det skilja sig mellan dessa äldre urtavlor, då de varierar mellan en ren metallfinish och denna som nästan ser målad ut?

Urtavlan jag tänkt köpa:
IMG_9203.jpeg

Min nuvarande tavla som referens:

IMG_7941.jpeg

Någon som har mer vetskap gällande champagnetavlor till vintage datejust (16013/ 16233). Tavlan jag tittat på ser inte ut att ha samma metalliska finish likt min vanliga urtavla utan diamanter.

Kan det skilja sig mellan dessa äldre urtavlor, då de varierar mellan en ren metallfinish och denna som nästan ser målad ut?

Urtavlan jag tänkt köpa:
IMG_9203.jpeg

Min nuvarande tavla som referens:

IMG_7941.jpeg
Kan inte svara för äktheten/ommålning i första men det är ju inte ovanligt att tavlor görs utan sunburst som i exemplet ovan.

Tillbaka
Topp