• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

rolex.jpg
Snygg!! Köpt nyligen eller haft ett tag? :)

Fick äntligen tag på en OP36 126000.. nu till min fråga, finns det ett ref nr på den tredelade original oysterlänken? Finns det dess utom halvlänkar till denna stållänk att få tag på! Hittar inte helt rätt med Micro justering i claspen dessvärre…

Bilagor

• IMG_8333.jpeg
    IMG_8333.jpeg
    56.2 KB · Visningar: 5
  • Like
Reactions: Man
Fick äntligen tag på en OP36 126000.. nu till min fråga, finns det ett ref nr på den tredelade original oysterlänken? Finns det dess utom halvlänkar till denna stållänk att få tag på! Hittar inte helt rätt med Micro justering i claspen dessvärre…
Kan inte ref och har inte koll på om det finns halvlänkar men kolla in https://steelreef.com/ . De säljer halvlänkar och andra lösningar till Rolex och Tudor. Verkar vara mycket uppskattade.

Är lite sugen på en Day-Date, men endast på läderband. Köper man en med länk, vad tror ni då man kan få om man säljer länken separat? Svårt att hitta de nyare modellerna (18038, 18238) bara på läder. :)

Är lite sugen på en Day-Date, men endast på läderband. Köper man en med länk, vad tror ni då man kan få om man säljer länken separat? Svårt att hitta de nyare modellerna (18038, 18238) bara på läder. :)
Om du har ekonomin till det så råder jag dig att köpa på länk och helt enkelt låsa in länken. Den dagen du vill sälja är det nog väldigt mycket enklare att sälja med länk än utan. Jag skulle tro att om du vill sälja länken separat så snackar vi skrotvärde plus lite grand kanske.
Om den råkar vara i fantastiskt skick så kan du nog få rätt bra betalt för den, men köparna är nog inte många. Framför allt inom Sveriges gränser gissar jag att det är svårt att få vettigt betalt för en Presidentlänk till 18038 eller 18238.

Ni som har (eller har haft) en DJ 41mm med jubilee, skulle ni vilja dela med er lite av er upplevelse/erfarenhet. Eftersom det är osannolikt att jag skulle få möjlighet att prova en DJ innan köp, så är jag lite nyfiken.
Allt gott!

Om du har ekonomin till det så råder jag dig att köpa på länk och helt enkelt låsa in länken. Den dagen du vill sälja är det nog väldigt mycket enklare att sälja med länk än utan. Jag skulle tro att om du vill sälja länken separat så snackar vi skrotvärde plus lite grand kanske.
Om den råkar vara i fantastiskt skick så kan du nog få rätt bra betalt för den, men köparna är nog inte många. Framför allt inom Sveriges gränser gissar jag att det är svårt att få vettigt betalt för en Presidentlänk till 18038 eller 18238.
Tack för bra svar! Får spara lite till och lägga länken i bankfack när det gäller 😊

Ni som har (eller har haft) en DJ 41mm med jubilee, skulle ni vilja dela med er lite av er upplevelse/erfarenhet. Eftersom det är osannolikt att jag skulle få möjlighet att prova en DJ innan köp, så är jag lite nyfiken.
Allt gott!
En DJ41 finns väl hos varenda beghandlare och garanterat hos ÅF.

Bor du så långt ut i obyggden att det inte finns någon by du passerar då&då?

I värsta fall får du säkert prova någon trevlig KS-medlems om du bjussar på en kaffe.
Någon bör ju bo i ditt område,undantaget om du nu verkligen bor i Sareks nationalpark.

En fuling du kan göra är ju beställa hem en från handlare och testa.
Distansköplagen ger dig 14dagars returrätt. Kostar dig kanske tusen spänn i porto men är alla andra alternativ att prova på dyrare så...

• Like
Reactions: Man
Allt gott!
Den är magisk. Hade tidigare en sub och den tyckte jag hade en bra länk men jubilee är en annan nivå. Otroligt skön och ljuset reflekteras fint i länkarna. Jag är nog faktiskt mer kär i länken än klockan.

En DJ41 finns väl hos varenda beghandlare och garanterat hos ÅF.

Bor du så långt ut i obyggden att det inte finns någon by du passerar då&då?

I värsta fall får du säkert prova någon trevlig KS-medlems om du bjussar på en kaffe.
Någon bör ju bo i ditt område,undantaget om du nu verkligen bor i Sareks nationalpark.

En fuling du kan göra är ju beställa hem en från handlare och testa.
Distansköplagen ger dig 14dagars returrätt. Kostar dig kanske tusen spänn i porto men är alla andra alternativ att prova på dyrare så...
Tack för svar. Jag har långt till min närmsta AD och tyvärr har ju inga byar och småsamhälllen Rolex AD..
Vet inte om jag har fel för mig, men de flesta här på forumet verkar föredra den mindre, dvs 36mm, så ganska få har erf av 41mm att dela med sig av.
En något skrämmande sak är ju de problem man hört talats om när det gäller 3235-urverket, dvs att de plötsligt efter en tid inte alls klarar COSC eller Rolex egna krav längre.. Nån som förresten vet om problemet är avhjälpt till senare from nåt visst år, eller snarare att missnöjda kunder inte klagar med tillräckligt nya exemplar?

Den är magisk. Hade tidigare en sub och den tyckte jag hade en bra länk men jubilee är en annan nivå. Otroligt skön och ljuset reflekteras fint i länkarna. Jag är nog faktiskt mer kär i länken än klockan.
Tack för svar! Ja jag känner att jag behöver en klocka med jubilee nån gång innan jag trillar av pinn.. Har du silvertavla? Och ost vad tycker du om den? Läsbarhet ok?

Tack för svar. Jag har långt till min närmsta AD och tyvärr har ju inga byar och småsamhälllen Rolex AD..
Vet inte om jag har fel för mig, men de flesta här på forumet verkar föredra den mindre, dvs 36mm, så ganska få har erf av 41mm att dela med sig av.
En något skrämmande sak är ju de problem man hört talats om när det gäller 3235-urverket, dvs att de plötsligt efter en tid inte alls klarar COSC eller Rolex egna krav längre.. Nån som förresten vet om problemet är avhjälpt till senare from nåt visst år, eller snarare att missnöjda kunder inte klagar med tillräckligt nya exemplar?
Jag har två nya (senaste 2åren)41or och 1 (32+år) 36a.
Aldrig haft problem med någon.

36 är i mitt tycke den klassiska klockstorleken för herrar,men idag möjligtvis unisex.
41 är väl vad som är poppis och normalstorlek för både herrar och damer .

Köp en av varje är mitt tips😉

En kul faktor med 36mm som jag tycker du kan väga in är att du själv ser mer av armbandet, övergången mellan ur och armband samt själva uret. Nåja, det finns nog även de som tycker helt annorlunda också. Som du nog förstår tycker jag om helheten i designen.

Tjena gänget!

Lämnade in min gamla datejust som såg ut såhär för service men tydligen har urtavlan lossnat och behöver bytas ut.

1731956608394.png

Står mellan dessa två urtavlar - tankar/guidance på vad ni tycker hade passat bra? Är själv 50/50 och hade varit nöjd med vilket som..

1731956712813.png
1731956724307.png

Så antingen den något gråare alternativt den svarta urtavlan.

Kul att höra era tankar!

Tillbaka
Topp