Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Närmaste ÅFHej,
Har köpt en Rolex Oyster lady, 25mm, år 2000. Ref. 76183. Guld stål.
Skulle vara en julklapp till frun. Men klockan är ganska sliten plus att länken inte är komplett utan är för kort.
Undrar om någon har eller kan tipsa om någon urmakare man kan kontakta?
Tackar!
//Marcus![]()
Jag var otydlig. Ändrade mitt inlägg. Är mest ute efter länkbit till att börja med.Närmaste ÅF
Ja då är väl närmaste ÅF lämpligt?Jag var otydlig. Ändrade mitt inlägg. Är mest ute efter länkbit till att börja med.
Klockan är ganska sliten och tänker att det blir best med begagnat. Men får väl kolla med ÅF också.Ja då är väl närmaste ÅF lämpligt?
Eller ska du leta begagnat?
Lägg in en köpesannons här på KS
En trio jag personligen håller riktigt högt och typ hade valt också om jag fått välja frittMin lilla trio när alla var samlade här om veckan hemma för en gångs skull.
![]()
Trevlig trio med bumba! Vart köper du dessa resefodral?Min lilla trio när alla var samlade här om veckan hemma för en gångs skull.
![]()
Hos ADTrevlig trio med bumba! Vart köper du dessa resefodral?
Ohhhh fasen! Aldrig skådat dessa hos Nymans men kanske säljs under disk.
Man kan få dem när man köper nytt, men frågar man snääällt kan man få köpa.Ohhhh fasen! Aldrig skådat dessa hos Nymans men kanske säljs under disk.
Ok, alltid låtit ”de är tyvärr slut” när jag frågat efter enklare tygpouch med krona vid nyköp där under alla år. Man får nån nymans pouch på sin höjd. Lädervariant visste jag ej fanns. Förmodar de ej får sälja denna merch. Märkligt att de ej frågar om man vill ha en sådan.Man kan få dem när man köper nytt, men frågar man snääällt kan man få köpa.
Läderetuiet brukar vanligtvis delas ut vid service. Mockapouchen med Rolexmotiv har jag endast sett på Rob. E., medan Krons/Nymans har sina egna motiv.Ok, alltid låtit ”de är tyvärr slut” när jag frågat efter enklare tygpouch med krona vid nyköp där under alla år. Man får nån nymans pouch på sin höjd. Lädervariant visste jag ej fanns. Förmodar de ej får sälja denna merch. Märkligt att de ej frågar om man vill ha en sådan.
Det förklarar saken. Minns att Rob E alltid var frikostiga med de gröna moccapouchen’s. De körde dem vid service förr. Lädervaranten ser trevlig ut, speciellt den gröna. Är det äkta läder?Läderetuiet brukar vanligtvis delas ut vid service. Mockapouchen med Rolexmotiv har jag endast sett på Rob. E., medan Krons/Nymans har sina egna motiv.
Känns det knepigt att bära den fel väg?
Riktigt fin! Hur länge fick du vänta?
Riktigt fin! Hur länge fick du vänta?
Haha inte alls! Känns bara lite rolig och annorlunda. Bara knasigt varje gång man ska ta på sig den efter att den varit av och sätter på den åt fel håll![]()
Vilken GMT är det du provat?Brukar inte hänga i denna tråden då Rolex är utanför budget just nu. Sitter dock ibland såklart och drömmer om den "perfekta samlingen".
I den drömmen så finns en GMT med, men har burit en några dagar och den är helt enkelt för stor för mig och min smak. Sjukt synd då den var fantastisk i övrigt. Så vad gäller sport Rolex ser det ganska mörkt ut för mig generellt. Finns det nåt jag har missat? Tittar på moderna modeller, inte nödvändigtvis nytt, men inte vintage.
En modell som råkade dyka upp framför näsan på mig som jag inte hade koll på innan är Yacht-Master 37 mm. Den ser ju riktigt riktigt bra ut både designmässigt och i storlek. Kan dock inte helt bestämma mig för vad jag tycker om att blanda in ädelmetaller i den typen av klocka, men det ingår såklart i konceptet YM förstår jag. Nån som har nån trevlig bild på en dylik eller finns det ens någon på forumet?
I en perfekt värld så hade jag önskat typ en GMT alternativt SUB i 37-38 mm och relativt slimmad profil, men det finns väl inte helt enkelt.
Kan inte ref nummret, men det var en GMT från typ 2022 så absolut 6-siffrig. Liiiite orättvist var det väl iofs då länken också var något lång för mig vid testet, så klockan blev lite tung och rörde sig för mycket på handleden typ. Kul tips vad gäller 16710! Tack, ska kolla upp det. Skiljer längden osv också jmf med 6-siffriga?Vilken GMT är det du provat?
Om det är en nyare 6-siffrig referens så skulle jag rekommendera dig att prova en äldre 16710 istället. De bärs mindre än de nya!
Annars kolla Tudor istället, tex BB54 som är 37mm och riktigt bra. Eller BB58 som är 39mm.