• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Några spontana tankar om denna?

Mina otränade ögon tycker att boetten ser skarp ut? Kanske kan skönja lite rotor-skrap runt bryggorna, men det är ju snarare regel än undantag på äldre Rolex.

Ganska långt från vad jag normalt sett brukar bli sugen på, men just Day-Date i vitmetall med dia-index och läderband tycker jag är lite mysigt subtil-blingigt på något sätt.
Fin tills du inser att du villhöver en länk och får punga ut 100k till

Good old days
IMG_3922.jpeg

Har någon koll på om det är fritt fram att köpa lösa vanliga Rolex-brandade bygel-spännen hos AD? Hade velat skaffa ett 16 mm i stål.

Hej klockvänner,

Jag är ute efter en blå datejust 36mm med ett Jubilee band med hidden/crownclasp. Rätta mig gärna om jag har fel men som jag förstår det så finns den kombinationen inte i nyare upplagor då senaste modellen datejust har en oysterclasp med 3235 urverket till skillnad från det äldre 3125.

Så givet att jag vill ha datejust med blå urtavla Jubilee band och Crown clasp så behöver ha 3125 urverket och refnr 116234.

Vad är era tankar kring det nya 3235 urverket på de nyare klockorna? Är det en gamechanger? Utifrån det jag har läst är gamla urverket väldigt robust och lättare att serva.

Är det värt att köpa nyare versionen av datejust för att sedan köpa nytt Jubilee band?

Bortsett från urverket och bandet så är det ganska små skillnader i själva urtavlan, men jag har inte jämfört dessa för hand utan bara sett bilder.

Har ni några tankar och funderingar så dela gärna med er, jag är ny i gamet.

Önskar er en god fortsättning.

Hej klockvänner,

Jag är ute efter en blå datejust 36mm med ett Jubilee band med hidden/crownclasp. Rätta mig gärna om jag har fel men som jag förstår det så finns den kombinationen inte i nyare upplagor då senaste modellen datejust har en oysterclasp med 3235 urverket till skillnad från det äldre 3125.

Så givet att jag vill ha datejust med blå urtavla Jubilee band och Crown clasp så behöver ha 3125 urverket och refnr 116234.

Vad är era tankar kring det nya 3235 urverket på de nyare klockorna? Är det en gamechanger? Utifrån det jag har läst är gamla urverket väldigt robust och lättare att serva.

Är det värt att köpa nyare versionen av datejust för att sedan köpa nytt Jubilee band?

Bortsett från urverket och bandet så är det ganska små skillnader i själva urtavlan, men jag har inte jämfört dessa för hand utan bara sett bilder.

Har ni några tankar och funderingar så dela gärna med er, jag är ny i gamet.

Önskar er en god fortsättning.
Du kan inte köpa till hidden clasp till den senare referensen 126234, tror inte ens den äldre länken passar på den nyare boetten. Så du kommer alltså behöva köpa en 1162XX.

Eventuella skillnader i urverk kommer du nog inte märka av när du använder den, köp den du gillar mest skulle jag säga. Jag har den senare referensen, men det är pga att jag föredrar den smalare boetten och det nya jubilee-bandet med mikrojustering.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp