Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kika i den här tråden!vad betyder det egentligen när Nymans går med på att sätta upp dig på sin väntelista för en submariner? Ska man kika in varje vecka/månad om någon avstått sin klocka kanske för att gå snabbare eller bara vänta glatt och hoppas på det bästa?
Har Rolex som är köpt där tidigare om det kan hjälpa?
Tack @SWC !För att få ut info krävs det att klockan har servats av just den AD´n du frågar då.
Sedan Rolex började med dom nya servicekorten med NFC så kommer du kunna se all servicehistorik i framtiden.
Tack @SWC !
Nyfiken följdfråga, vet du om AD har tillgång till all historik men väljer att endast dela sin egen, eller har de endast tillgång till sin egen servicehistorik för en klocka?
Tänker att det bör finnas ett allmänvärde i att all historik är tillgänglig för en uris som ska laga klockan.
Gissar att NFC-korten endast visar servicehistorik för klockan om den servats sedan införandet av nfc, och inte visa servicehistorik från tiden före nfc.Utan dom nya NFC korten ser AD endast sin egna service ärenden.
En urmakare ser direkt om klockan servats tidigare så ingen direkt uppsida för honom att se mer historik än sin egen.
Gissar att NFC-korten endast visar servicehistorik för klockan om den servats sedan införandet av nfc, och inte visa servicehistorik från tiden före nfc.
Nymans fick äran att serva min Daytona som en del av en affär.Eftersom Rob Engströms framtid fortsatt känns svajig undrar jag om någon har egna erfarenheter av serviceärenden att dela från Nymans eller Bergströms i Uppsala?
Av praktiska skäl hade Nymans varit enklast, men har heller inget emot att ta mig till Uppsala om det är värt besväret.
Finns det olika grön i den helgröna subben som det gör på grön/svarta modellen?
Nei. Har aldri sett statement om det.Finns det olika grön i den helgröna subben som det gör på grön/svarta modellen?
Den går utanför spec och det är garanti kvar. Det borde AD fixa utan kostnad.
Ah, juste. Hade förträngt Rolex utökade garanti. Klart jag skall bege mig till AD då. Tack! (för påminnelsen).AD's brukar vara väldigt tillmötesgående om du är utanför spec och inom garantitid. Bara att lämna in och få det fixat gratis
Är det keramisk bezel på den där eller något annat? Tänkte om den repas lättSkönare klocka har jag ännu att finna
Den är keramisk och borde inte kunna repas särskilt lätt. Däremot boetten…Är det keramisk bezel på den där eller något annat? Tänkte om den repas lätt
Alright. Ja guld och sport går egentligen inte hand i hand, men snyggt är det.Den är keramisk och borde inte kunna repas särskilt lätt. Däremot boetten…
Tycker det är skumt att ädelmetall-Daytona med keramisk ring bara säljs på Oysterflex? En i gulguld på länk med keramisk ring är vad jag önskar mig.
Misstänkte att det var så, men lyckas inte ens googla fram en bild på någon utöver Le Mans.Finns men ej i vanliga katalogen.
Misstänkte att det var så, men lyckas inte ens googla fram en bild på någon utöver Le Mans.
Gillar skarpt att det är matt tavla, något som också gör att gamla vintage submariner locka extra mycketSkönare klocka har jag ännu att finna
Det är mycket som enligt mig blir rätt i denna konstellation. Men framförallt den matta tavlan och den matta vridringen och den röda texten. Sen är den ju skönt tung och oerhört bekväm med oysterflexGillar skarpt att det är matt tavla, något som också gör att gamla vintage submariner locka extra mycket