• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hejsan. Min sök-karma är inte så himla bra idag, så jag ställer min första fråga någonsin i den här tråden. Service och reparation av en modern Rolex, spelar det roll om man väljer Rob Engström eller Nymans för detta? Nymans verkar vara lite mer hemliga med priset, men det behöver ju inte betyda något. Tacksam för svar.

Hejsan. Min sök-karma är inte så himla bra idag, så jag ställer min första fråga någonsin i den här tråden. Service och reparation av en modern Rolex, spelar det roll om man väljer Rob Engström eller Nymans för detta? Nymans verkar vara lite mer hemliga med priset, men det behöver ju inte betyda något. Tacksam för svar.
Rob är väl ganska kört med idag.
Knalla in på Nymans

Som standard - Räkna med ungefär 10k för stål-Rolex skulle jag säga. Plus/minus några tusenlappar. Men du kommer få en offert från Nymans som du kan välja att neka, om du nekar tror jag dom tar ut en avgift på några hundralappar. Nymans är den enda AD:n du kan serva hos i Stockholm idag.

Jag känner att jag har fått lite mer på fötterna, tack så jättemycket. Det blir Nymans.

Som standard - Räkna med ungefär 10k för stål-Rolex skulle jag säga. Plus/minus några tusenlappar. Men du kommer få en offert från Nymans som du kan välja att neka, om du nekar tror jag dom tar ut en avgift på några hundralappar. Nymans är den enda AD:n du kan serva hos i Stockholm idag.
Nekad offert kostar 500 spänn. Det går att dock välja bort delar av servicen i offerten som inte påverkar klockans tidshållning eller möjligheter att leva upp till urverkets specs. Det går således att tacka nej till polering men inte byte av exempelvis en sliten del och oljor. Går man inte med på att serva allt som bedöms nödvändigt för att kunna garantera att klockan lever upp till urverkets specs så blir man nekad service.

Tillbaka
Topp