• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Minuten

Cartier
Det ena utesluter inte det andra
Givetvis inte, dock raseras mångas intressen när investerare går in i tex klockor, veteranbilar etc, från en överkomlig prisbild till för många ouppnåeligt, ibland över en natt!
Det är detta som investerare som annars sysslat med börshandel åstadkommer när de med stora/obegränsade resurser klampar in i olika intressesfärer!
Därav min ståndpunkt i frågan!
 

DonaldCliff

Cartier
Givetvis inte, dock raseras mångas intressen när investerare går in i tex klockor, veteranbilar etc, från en överkomlig prisbild till för många ouppnåeligt, ibland över en natt!
Det är detta som investerare som annars sysslat med börshandel åstadkommer när de med stora/obegränsade resurser klampar in i olika intressesfärer!
Därav min ståndpunkt i frågan!
Det kallas livet:) bara att köpa dig en breitling så är problemet löst.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Jag fick den stora äran att vänta på en Rolex en gång. Det enda tipset jag kan ge är att göra något annat under tiden som ni väntar, man kan exempelvis gå till jobbet eller varför inte läsa en bra bok :)
Varför inte passa på att även vöxa upp, leva ett liv, gå i pension och kanske kanske få loss en Stålsport:cool:
 
  • Like
Reactions: SCM

Nils Oscar

Breitling
Lustigkurre ;)

Men man vet ju aldrig med människor. Så jag får väl vara extra tydlig i ditt fall.
”De som inte köpte av oss när det inte var lika lukrativt att köpa till listpris”

Du får googla lukrativt själv.

Jösses. Nu fattar jag. Hur lång tid tog det? Ett år? Jag googlade till och med lukrativt utifall jag skulle hitta några ledtrådar i sann Dan Brown anda. Tur att jag inte jobbar som detektiv eller hemlig agent där det är en fördel att kunna lägga ihop två och två. Mina starka sidor ligger mer åt det estetiska och musikaliska hållet.

Nej nej nej! AD:n får gärna ta behålla länken några år. Jag brukar ändå byta till något annat roligt. De kan få behålla certet och kartongen också om de har plats.

Detta kan ju också förklara haveriet inne på Nymans ur. Tack JB_XII! Vilken en - att misstänkliggöra mig för en sådan! Jag har pengar så det räcker och blir över (tack vare att aldrig betalar mer än list).

Nu skall jag gå å äta lite fisk. Man blir smart av fisk - har jag hört.
 

Henryandy

Cartier
22E7B436-9FD3-47EE-B37E-6FAA25B45D02.png
8923D218-22CD-406E-B620-382C44500FC1.png


Verkar som Nymans och Luxery idkat byteshandel. Flög det med några nya rollar i dealen månne....
 

M.B.

Cartier
Det är bara att gå till båda och se klockorna. Om båda har en att visa så är det legit.

If its that important to you ofcourse..

#CSI:KS
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Jag var in till AD i Toulouse (i södra frankrike) tidigare i veckan och pratade lite! Har inte varit förbi just där tidigare men det var en superintressant konversation.
Han berättade att de (utöver allt annat som diskuterats i tråden) även prioriterar folk som bor i Toulouse, så om jag kunde visa upp att jag bodde i Toulouse och hade för avsikt att bo kvar under längre period (typ hade jobb) så skulle det inte alls vara omöjligt att lösa något. Han ondgjorde sig över att folk ringde ner från Paris och frågade "HAR NI EN SPORTSTÅL". De verkade måna om att klockorna skulle stanna kvar i närområdet!
Han pratade dessutom lite grann runt deras tilldelning, just den butiken får i snitt två av varje ståldaytona per år (så länge som han jobbat där) och 3-4 GMT. Stålsubbar / Explorer I var det ungefär 6 st per år. Vanliga Explorer 1 och 2 fanns det i butiken, samt Datejusts & OP av alla möjliga färger.
 

Zingo

Rolex
Jag var in till AD i Toulouse (i södra frankrike) tidigare i veckan och pratade lite! Har inte varit förbi just där tidigare men det var en superintressant konversation.
Han berättade att de (utöver allt annat som diskuterats i tråden) även prioriterar folk som bor i Toulouse, så om jag kunde visa upp att jag bodde i Toulouse och hade för avsikt att bo kvar under längre period (typ hade jobb) så skulle det inte alls vara omöjligt att lösa något. Han ondgjorde sig över att folk ringde ner från Paris och frågade "HAR NI EN SPORTSTÅL". De verkade måna om att klockorna skulle stanna kvar i närområdet!
Han pratade dessutom lite grann runt deras tilldelning, just den butiken får i snitt två av varje ståldaytona per år (så länge som han jobbat där) och 3-4 GMT. Stålsubbar / Explorer I var det ungefär 6 st per år. Vanliga Explorer 1 och 2 fanns det i butiken, samt Datejusts & OP av alla möjliga färger.
Svårt att tro att butiken är måna om att klockorna ska stanna kvar i området, snarare att köparen kommer tillbaka till butiken vilket torde öka om den bor i området.

Kan inte Nymans & Co också införa boendekrav inom 08 så vi slipper alla norrlänningar och andra utbölingar. :D
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Svårt att tro att butiken är måna om att klockorna ska stanna kvar i området, snarare att köparen kommer tillbaka till butiken vilket torde öka om den bor i området.

Kan inte Nymans & Co också införa boendekrav inom 08 så vi slipper alla norrlänningar och andra utbölingar. :D
Fan, jag är ju norrlänning. I exil dock.
 

Laplander

Rolex
Bah!
Ställde mig i kö på en 116610LN på Rob Eng.
Det är alltså 10 månaders väntetid... Om man lägger 10% handpänning!
Ok, men då har du alltså fått ett ärligt besked och löfte om leverans vid erlagd handpenning? Det låter som ganska rimligt i mina öron. Inte som ett möjligen på en Daytona i stål om tio år...
 
  • Like
Reactions: HSK
Topp