• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Såg på Nymans idag, ingen exibition only skylt. Kan vara värt att kolla upp för den som är sugen
20221119_151101.jpg
 

BankAnden

Panerai
Sjukt om det stämmer! 126619 är verkligen supertrevlig. Fick ett tillfälle att prova den för ett tag sedan.

aBhrNuh.jpg
Superfin, men 460 (eller vad den numera kostar - det var 440 före prishöjningen) för en modell med ganska liten fanbase, så är det inte så sjukt m den inte har kö.

Edit - ber om ursäkt, trodde vi var i spåkule-tråden och därför fortsatte jag konversationen och pratade köer. My bad.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Lenge siden jeg har brukt GMT-Master II (16710) og enda lenger siden jeg har brukt den uten lenke (oyster/jubilee). Siden jeg liker mindre og lettere klokker enn før, så setter jeg mer pris på den nå. Lærreimen var egentlig laget til min 1680 RedSub mkIV for noen år siden. RedSub'n er solgt for lenge siden. Angrer ikke. For mye pes med å tenke på service og originaldeler. Letter med en 16710 man kan dunke borti alt og det betyr ikke noe.

:)

_1240673.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Stiftet 😂 letade efter det ordet i typ 5 minuter sen fick ”nålen” duga
Haha ja svårt att hitta rätt ibland. Men om du menade bandstiftet så brukar det väl sällan flyga iväg? Det har i alla fall inte jag upplevt som något större problem. Det svåraste brukar vara att få på en right länk igen då den inte tillåter något "wiggle" med bandstiftet.
 

Robbanc76

Cartier
Haha ja svårt att hitta rätt ibland. Men om du menade bandstiftet så brukar det väl sällan flyga iväg? Det har i alla fall inte jag upplevt som något större problem. Det svåraste brukar vara att få på en right länk igen då den inte tillåter något "wiggle" med bandstiftet.
När man sätter dit ett bandstift för att använda ett nato så har de en benägenhet av att flyga iväg.
 

Télagh

Omega
Haha ja svårt att hitta rätt ibland. Men om du menade bandstiftet så brukar det väl sällan flyga iväg? Det har i alla fall inte jag upplevt som något större problem. Det svåraste brukar vara att få på en right länk igen då den inte tillåter något "wiggle" med bandstiftet.
Stiftet med fjäder som håller endlinks har flugit iväg varje gång jag fifflat med armband haha
 
Topp