• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Martin.

Omega
2-Faktor
Så duktig du är! Nu får man en liten känsla av hur det kan tänkas bli. Sen kanske man kör sekundvisaren i stål och neutral YM-logga.
Rolex 3.jpg


Fick lite feeling och gjorde en version med tavlan från Rolex 16628
Rolex 2.jpg


Vänligen,
Martin
 
Hej. Undrar över att köpa länk till en gammal Rolex 6426 i efterhand, är dom svåra att hitta och vad får man betala? Alternativt köpa en annan länk. 6426 har ju 19 i bredd om jag inte minns fel så är ju inte så vanligt längre i tex butik.
 
Tjena! Någon som vet om AD/urmakare kan tighta till claspens stängning? 16800 med ett gäng år på nacken? Gäller bägge delarna av låset :)
 

Bilagor

  • IMG_5088.jpeg
    IMG_5088.jpeg
    335.5 KB · Visningar: 9

RolexKnatten

Omega
2-Faktor
Allt oftare hör jag att han redan har ätit för mycket, att andra versioner är mycket mer intressanta, eftersom Pepsi är en gammal tråkig utan panache... Var är sanningen? 🤔
Att du ska strunta i vad folk säger.

Köper du en klocka åt en dig själv eller vill du ha bekräftelse från omvärlden :) Själv tycker jag att det är en fin modell!
 

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Hej. Undrar över att köpa länk till en gammal Rolex 6426 i efterhand, är dom svåra att hitta och vad får man betala? Alternativt köpa en annan länk. 6426 har ju 19 i bredd om jag inte minns fel så är ju inte så vanligt längre i tex butik.
Lägg upp en sökesannons här på KS.
Kan kosta all från ca 4 och upp till 10 beroende på skick.
 
Topp