Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur är känslan på den?![]()
Standard.
EDIT: Ang. Rado och Bulova, så har jag inte haft dessa tillräckligt länge för att egentligen kunna uttala mig om kvalitén gällande urverk. Antar att man inte får något super för 1k, precis som själva finishen på resten av klockorna. Någon som har mer erfarenhet av dessa, kanske kan fylla på med info?En automatisk vattentät Vostok från 80/90-talet, är inte alls fel! Köpte denna, sålde, och köpte tillbaka. Förmodligen mest "vintagepang" för pengen, av alla de mekaniska klockor jag haft, IMHOVerkar dock bli mer och mer sällsynta, och därmed stiger priserna.
![]()
![]()
![]()
Automatiska vintage Certina DS, är nice. Har bl.a. haft denna...
![]()
Annars tycker jag en vintage Rado Purple/Green/Golden Horse och Bulova är ganska kul också. Även om de kanske är lite väl lika vissa andra klockor
![]()
![]()
Hur är känslan på den?
För det priset så förväntar man sig kanske inte finish o känsla i toppklass direkt - eller?
Om man har tur i tullen så platsar den här....
![]()
Den där ser ju riktigt trevlig ut - tips på var man hittar en sån för en billig peng?
Länken är väl sådär men finishen på boetten är som vilken Omega som helst
Ärligt så är det jävligt mycket klocka för pengarna IMO
SÅDÄR? SÅDÄR! Sämsta länken någonsin är nog närmre sanningen! Förstör hela klockan. Sorry men så är det!
Gah. Nu va ja tvungen å beställa en Seiko ju! Hoppas på leverans innan helgen iaf![]()
Låter bra! Ja beställde från creationwatches och sist jag gjorde det tog det 4 dagarFort går det ju iaf. Jag la beställningen i torsdags (har jag för mig).![]()
Låter bra! Ja beställde från creationwatches och sist jag gjorde det tog det 4 dagar![]()
Mycket för pengarna. Hoppas Gshocken går igång!Paketöppningsdags!
DHL var precis här. Skönt att få bidra till samhällets omkostnader!
![]()
Det sagt så bränner vi väl helt enkelt av en bildsvit. Det blev något till min blivande fru också...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lätt värt en dryg tusenlapp för varsin beater! Tack för alla bra tips i tråden.![]()
EDIT: Ang. Rado och Bulova, så har jag inte haft dessa tillräckligt länge för att egentligen kunna uttala mig om kvalitén gällande urverk. Antar att man inte får något super för 1k, precis som själva finishen på resten av klockorna. Någon som har mer erfarenhet av dessa, kanske kan fylla på med info?
Brukar sitta eta-automat i rado. Liknande de som sitter i andra vintage-klockor som inte kör in-house. Dvs inget speciellt att klaga på som inte också gäller andra eta-klockor.![]()
Håller med om att länken sitter skönt Asplund
Förstår inte vart dom får det till en länk som vaxar av håret ifrån.
Tack, hade för mig det, men var inte säker. Vet du vad som brukar sitta i Bulovan också?
Vad heter den![]()
Enkelt val
![]()
Håller helt med!Citizen aqualand såklart.
![]()
Stulen bild.har inte mesh på min ännu.
Håller helt med!
![]()
Var i hela fridens liljor hittar ni en Aqualnad för under tusen kronor?Håller helt med!
Vad heter den