• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Zlatoust gen2, 60mm diameter
Vostok 420

20220221_201532.jpg
Va har du för lug to lug avsyånd på storingen ?
 

Utvisaren

Patek
Ja men jävl-r, den är ju rätt stor ändå.. 62mm fixar jag inte.. Har 48mm som tak på lug2lug.
Men den är sinnessjukt snygg! Och framförallt så är den genuin och egen. Ser inte ut som något annat och aspirerar inte på att efterlikna något annat.. Cool! 👌
48 mm L2L är det magiska talet. Har kommit fram till exakt samma!!! Sedan om det är 34-43 brett spelar mindre roll. Smalare och bredare utmanar den inbillade manligheten bara.
 

Utvisaren

Patek

Japp, jag skulle kunna dra mig så långt som att säga att alla andra mått är av fullständigt underordnad betydelse.. 45-48mm i lug2lug så funkar allt..👌
Jag säger inte emot. Enda andra är om klockan blir riktigt tunn. Vympeln jag har mäter väl ca 6-7 mm och där blir det verkligen en dressare som även fungerar till en skjortfaschists måttsydda manschetter. Sitter som ett frimärke på armen. Så nätt att man inte vet om att den är där. Som när man kommer ner på gamla 30mm och mindre.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Är det någon idé att beställa från Ryssland, nu när läget är spänt?

Jag skulle inte tveka, det är bara att beställa på! USA och EU är lite sura på att Ryssland inte gör som de vill. Gör som resten av världen och ignorera deras skrämselpropaganda, fortsätt som vanligt 😊

Jag har 4 paket på väg, någon får säga till mr P att sitta ner i båten!

nedladdning (3).jpeg
 

branting

Cartier
Ja rätt lång spännvidd bara fråga @Rikala och @branting va deras mäter lug2lug, kanske inte är nån skillnad på de hållet?
Ja den är grym och gillar verkligen hur lättavläst den är, ser ut som ett instrument i en cockpit. Lumen är ochså väldans bra
Min 193 mäter 67 mm. Bästa klockan jag köpt. Skulle lät byta bort hela samlingen mot den om jag skulle vara tvungen att göra det för att behålla den. Beställde en 192:a ikväll för att ha något riktigt stort 🙂
04FDBFF9-400F-420A-AD17-9E2E560F3BF0.jpeg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Jag har 4 paket på väg, någon får säga till mr P att sitta ner i båten!

nedladdning (3).jpeg

Stormen kommer avta så småningom.

Mr P erkänner Donbas - Mr P skickar dit fredsbevarande styrkor. Regimen i Kiev kan inte fortsätta sina attacker mot de ryskspråkiga = tvingas tillbaka till förhandlingsbordet. Jag skulle inte ens tveka att ta en weekend i Moskva eller Petersburg just nu - läget i Ryssland är stabilt. Stabilare än på länge.
 
Jag säger inte emot. Enda andra är om klockan blir riktigt tunn. Vympeln jag har mäter väl ca 6-7 mm och där blir det verkligen en dressare som även fungerar till en skjortfaschists måttsydda manschetter. Sitter som ett frimärke på armen. Så nätt att man inte vet om att den är där. Som när man kommer ner på gamla 30mm och mindre.

Skjortfaschist.. Underbart!😍

Ibland kan jag längta tillbaka till när man satt på kontor och hade vanliga kläder på sig..
Nu åker jag till jobbet klädd som en luffare och sen byter jag om till äckel-uniformen.. Och sen hem som en luffare igen.
Kommer inte ens ihåg när jag köpte kläder senast..🤷
 

MAz_666

Rolex
Skjortfaschist.. Underbart!😍

Ibland kan jag längta tillbaka till när man satt på kontor och hade vanliga kläder på sig..
Nu åker jag till jobbet klädd som en luffare och sen byter jag om till äckel-uniformen.. Och sen hem som en luffare igen.
Kommer inte ens ihåg när jag köpte kläder senast..🤷
Precis! Eller så köper man kläder och skor för att man ändå har ett visst intresse (eller lurar sig själv), men aldrig har tid att bära dom.
Årscykeln blir att man på hösten bär ner sommarkläder i källaren, och tar upp vintervarma grejor. Sedan på våren bär man ner allt det varma, men märker att mycket aldrig blev använt. 😵‍💫😵‍💫😵‍💫
 

MAz_666

Rolex
Är den moddad? Var kan jag köpa en? Snygg!
Nästan som den såg ut i original.
Dock har Oleg av outgrundlig anledning satt dit en hem-målad Komandirskie-sekundvisare, samt att visarna är korrekta slipsvisare, men möjligen en aning för stora.
Men jag älskar denna!
Dessa hittar du lättast på eBay (eller Meshok om du vill vara lite Dare-devil).
Sök på ”eared diver” eller ”vostok 350”. Eller ”vostok 2209” (där finns dom men det blir många träffar).
De grön-skimrande är lite ovanliga, men går att finna. Kanske mellan 1500 om man har tur, till 3000?
Lycka till.

Här har du t.ex. en liknande: https://www.ebay.com/itm/Mechanical-watch-Vostok-2209-Amphibian-Eared-green-USSR-rare-/165167501885?
eller
 
Senast ändrad:
Topp