• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ackee

Panerai
2-Faktor
??? 😭😭😭

20220222_141554.jpg

Har EU infört sanktioner mot din klocksamling?
 

Utvisaren

Patek
Jo sådant tar ju tid med språk. Inte förrän nyligen som Finland, som gick en annan väg, tog bort svenskundervisningen ur skolan. Vi får väl se hur länge till som Finland kör dubbla skyltar i trafiken osv. Vi skall ju inte heller glömma att vi själva var nästan lika r**iga när det gällde meänkieli, eller tornedalsfinskan, om vi går tillbaka lite i tiden. Har en bekant som håller på att lära sig det språket nu för att hans far och farfar vart ju förbjudna att tala det offentligt. Det var bara svenska som gällde. En sorts påtvingad assimilering vi talar om. Lovar, jag skall snart posta en klocka...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jo sådant tar ju tid med språk. Inte förrän nyligen som Finland, som gick en annan väg, tog bort svenskundervisningen ur skolan. Vi får väl se hur länge till som Finland kör dubbla skyltar i trafiken osv. Vi skall ju inte heller glömma att vi själva var nästan lika r**iga när det gällde meänkieli, eller tornedalsfinskan, om vi går tillbaka lite i tiden. Har en bekant som håller på att lära sig det språket nu för att hans far och farfar vart ju förbjudna att tala det offentligt. Det var bara svenska som gällde. En sorts påtvingad assimilering vi talar om. Lovar, jag skall snart posta en klocka...

Posta till mig? En som egentligen är min??? 😉
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Okej, jag började dagen klocklös men har efter det haft på mig denna!

20220222_160200.jpg


En annan god drink (som jag inte vet namnet på) är:

Ta en hel kokosnöt med skalet på.
Tjoppa av toppen med en machete.
Häll ev av lite kokosvatten om det är för mycket.
Häll på med kubansk rom tills det rinner över.
Sätt i ett sugrör och njut!

12kq30sJWMbDCdFrEstyFEh7C584IGOtqwKd34sEMfI.jpg
 

MAz_666

Rolex
Godmorgon på er! Jag tar mig an tisdagen med svart Buran i stram stil.

Jag kommer dock att ta ett uppehåll i min princip att alltid ha en sovietisk/rysk klocka på handleden. Politik och klockor hör iof inte ihop, men i nuläget vill jag omvänt inte någon i min omgivning (utanför denna tråd) skall kunna få för sig att jag bär klockor med rysk härkomst som något form av statement i den konflikt som nu håller på att eskalera. Jag vet; många av mina klockor är köpta från Ukraina och Sovjetunionen har ingenting med den nuvarande situationen att göra, men iafall. Vi kommer GARANTERAT att ses igen, men from imorgon tar jag en rysspaus på klockfronten.

20220222_074745.jpg
Respekterar och förstår ditt ställningstagande.
Men vill till saken bara tillföra att Ryssland (Putin) gjorde exakt så här redan 2014 då de tog över Krim.
De gjorde även närmast detsamma i Abchazien, och i Georgien 2008 då de annekterade Sydossetien.
Så det borde i så fall aldrig blivit ryskt på handleden, och ej heller i framtiden. Ty detta lär fortsätta ...
Trist men sant.
Jag väljer att uppskatta själva klockan.
 

Utvisaren

Patek
Respekterar och förstår ditt ställningstagande.
Men vill till saken bara tillföra att Ryssland (Putin) gjorde exakt så här redan 2014 då de tog över Krim.
De gjorde även närmast detsamma i Abchazien, och i Georgien 2008 då de annekterade Sydossetien.
Så det borde i så fall aldrig blivit ryskt på handleden, och ej heller i framtiden. Ty detta lär fortsätta ...
Trist men sant.
Jag väljer att uppskatta själva klockan.
Jag är nog också inne på ditt spår. Om folk i ens omgivning tror att man sympatiserar med krigshandlingar på grund av märket på klockan man har så är det nog mest lite snedtänkt. Får de bara stanna upp och reflektera lite så förstår de förhoppningsvis den bristande logiken ganska snabbt. Samtidigt kan det bli tröttande om man har för många sådana människor inpå sig. Och om de dessutom är kunder så blir det ju inte så bra, det förstår man ju det med. Själv är jag ju den j-veln på firman som vet allt men också den som ingen vågar fråga. Så jag kör på. Förresten hysteriskt roligt att man har fått statusen som arg och kufig. Vilket stämmer lite sådär. Förutom kufigheten då, den är spot on.

😂 😂
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag är nog också inne på ditt spår. Om folk i ens omgivning tror att man sympatiserar med krigshandlingar på grund av märket på klockan man har så är det nog mest lite snedtänkt. Får de bara stanna upp och reflektera lite så förstår de förhoppningsvis den bristande logiken ganska snabbt. Samtidigt kan det bli tröttande om man har för många sådana människor inpå sig. Och om de dessutom är kunder så blir det ju inte så bra, det förstår man ju det med. Själv är jag ju den j-veln på firman som vet allt men också den som ingen vågar fråga. Så jag kör på. Förresten hysteriskt roligt att man har fått statusen som arg och kufig. Vilket stämmer lite sådär. Förutom kufigheten då, den är spot on.

😂 😂

Jag tänker inte bära svenskt då det inte var så länge sedan kalle dussin var ute och härjade!!!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Någon som köpt ett ex av denna?
1645553390801.png

Bevis!

Den är helt ok (tom rätt bra), läst ungefär halva. Lättläst men inte läst på länge.
Brukar bli så för mig med denna typ av bok har jag märkt...

 

Utvisaren

Patek
Bevis!

Den är helt ok (tom rätt bra), läst ungefär halva. Lättläst men inte läst på länge.
Brukar bli så för mig med denna typ av bok har jag märkt...

Aha
Bevis!

Den är helt ok (tom rätt bra), läst ungefär halva. Lättläst men inte läst på länge.
Brukar bli så för mig med denna typ av bok har jag märkt...

När du tröttnat kan jag köpa den för (host) halva priset? 🤔 😁
 
Topp