• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Äsch, säg bara som det var: JAG VILLE HA ÖL ÄVEN PÅ EN TISDAG!!!
Hm. Vi kan nog inte uteslulta att det var så. Även om det inte finns något som bekräftar teorin heller. Där stod liksom en ensammen liten vän i kylen. Alldeles för nära broccolin. En pålitligt Norn som är precis lagom humlad. Som en lager med attityd eller en halvsvag Ipa. Blixtrande kall. Den är bra. Kan bli en sådan man försöker brygga nästa gång till och med? Jag skulle vilja hävda självförsvar nästan. Vad skulle jag göra liksom? 🤔👍😁
 
Senast ändrad:

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Den här var lite kul, ryska rymdförsvaret.
Screenshot_20220222_201519.jpg


Check out the item at Meshok https://meshok.net/en/item/265049698
 

MAz_666

Rolex
Hm. Vi kan nog inte uteslulta att det var så. Även om det inte finns något som bekräftar teorin heller. Där stod liksom en ensammen liten vän i kylen. Alldeles för nära broccolin. En pålitligt Norn som är precis lagom humlad. Som en lager med attityd eller en halvsvag Ipa. Blixtrande kall. Den är bra. Kan bli en sådan man försöker brygga nästa gång till och med? Jag skulle vilja hävda självförsvar nästan. Vad skulle jag göra liksom? 🤔👍😁
Det finns INGEN som skulle erkänna att man inte vet vilken dag lill-lördag eller piglördag är, vad de betyder, eller att de skulle vara specifika dagar. Så skyll på litet datumfönster, autocorrect eller dum broccoli! ;) 🤣😂🤣😂
SKÅL!!!
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Respekterar och förstår ditt ställningstagande.
Men vill till saken bara tillföra att Ryssland (Putin) gjorde exakt så här redan 2014 då de tog över Krim.
De gjorde även närmast detsamma i Abchazien, och i Georgien 2008 då de annekterade Sydossetien.
Så det borde i så fall aldrig blivit ryskt på handleden, och ej heller i framtiden. Ty detta lär fortsätta ...
Trist men sant.
Jag väljer att uppskatta själva klockan.

Man skall givetvis göra det som känns bäst, personligen har jag inga bekymmer alls med att bära en rysk klocka.

Ryssland har blivit invaderat varje århundrade sedan 1600-talet från västra Europa av litauer, Karl XII, Napoleon, Britter, Tyska riket och av den lille ökände österrikiske herren. Varje rysk ledare har med god grund varje anledning att hålla koll på vad som händer längs deras västra gränser. Vad har hänt där nu? En enorm utvidgning av Nato.

Vi hade inte ens diskuterat denna sak om det inte var för Natos agerande längs Rysslands gränser. Hade USA accepterat Warszawa-pakten längs sina gränser? Eller kinesiska baser i Kanada eller Mexiko? Såklart inte. Se på Kuba-krisen 1962.

Dra fram bandet till 2014. Ukrainas dåvarande president Viktor Yanukovitj, helt demokratiskt folkvald, avsattes i en statskupp. De nya makthavarna i Kiev planerade att säga upp avtalet med Ryssland gällande deras bas i Sevastopol, Krim, och hyra ut den till Nato istället. Ryssland har haft sin bas och med det trupper på Krim sedan 1783. Vilken stormakt hade gått med på att fienden skulle ta deras flottbas och därmed ha kontroll över deras södra gränser och vatten? Ingen.
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Alla diskarna L3 och neråt åt helsike.
Har fått ett schema med blandade småhopp att genomföra. Lite besviken att varken Messerschmitt eller vinkelvolten var med bland övningarna. Man man kan kanske addera lite övningar själv? 🤔😬
Ajfan låter inget kul alls. Rörelse är ju de absolut bästa, ta de i små steg och hoppas att de ger med sig. Finns bara en väg och de är framåt
 
Topp