• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Bilen på rehab inför besiktningen senare idag.
Kul pengar....
20220224_092015.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Men men men men... är inte det där lite märklig kombo av varumärke och fågel? 🤔 🤔 Man hade ju förväntat sig antigen Chaika eller en ubåt insmugen någonstans?

Hehe, jo, men den är gammal!

Äkta aluminiumboett som är förfylld. Brukar vara väldigt slitna, men denna kan inte varit använd speciellt mycket 😃

Vill bara nämna att jag öppnade klockan och hittade en Zim-urverk i den. Lite skumt onekligen, hade förväntat mig ett Vostokurverk!
 

Brogin

Rolex
Jag kanske är ensam, men jag ser verkligen inte kopplingen med att handla av ryska privatpersoner skulle ha något att göra med att ledningen av ett land beter sig som idioter och anfaller ett fredligt demokratiskt land.
Jag har nyligen köpt några sovjetiska ur av några ryssar på Meshok och har planer på handla fler inom de närmaste dagarna. Jag känner inga moraliska tveksamheter över det.
Med det sagt så är det fruktansvärt det som händer, men tycker inte att det har något att göra med att privatpersoner gör affärer, även om de råkar bo i ett särskilt land.
Självklart har jag inget mot enskilda ryssar eller dem som handlar av en rysk privatperson. Jag känner bara inte för att få paket med "ryska-posten" när det ser ut som det gör just nu. Och sen ska vi nog inte bli förvånade om leveranssäkerheten påverkas av väpnade strider.....
 
Topp