• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Patinerad tavla (av mig). Repig boett med repigt mineralglas.

Servad Vostok 2214-urverk. Skall justera visarna lite, sätta dit en kronhals och olja balansjuvelen.

Men, nu orkar jag inte mer ikväll!

20220227_230746.jpg

Edit: armbild.

20220227_232111.jpg
Riktigt bra.

Krokodilbanden har kommit!

Dock har inte verktygen landat ännu.

Ni som enbart hade beställt band har fått PM och en blodig faktura.

Ni som beställde både band och verktyg, vill man ha banden sända separat så kan ju det ordnas. Lägg mig ett PM i så fall.

Annars förutsätter jag att ni vill vänta till allt har kommit, även verktygen. Så kommer allt i ett paket.

@MAz_666 @nbla @Asharidu
Väntar gärna :)

Krokodilbanden har kommit!

Dock har inte verktygen landat ännu.

Ni som enbart hade beställt band har fått PM och en blodig faktura.

Ni som beställde både band och verktyg, vill man ha banden sända separat så kan ju det ordnas. Lägg mig ett PM i så fall.

Annars förutsätter jag att ni vill vänta till allt har kommit, även verktygen. Så kommer allt i ett paket.

@MAz_666 @nbla @Asharidu

1646245546566.png

En stolt tsar Nikolaj I blickar ut över Krim på 5000 rubel-sedeln. Som finlandssvensk, finsk medborgare och därmed f.d. medborgare i det ryska imperiet blir man ju själv lite rörd och stolt över våra forna kejsare.

Ära åt våra ryska, ukrainska (!!) och finska folk! 🇫🇮 🇷🇺 🇺🇦

Senast ändrad:
En stolt tsar Nikolaj I blickar ut över Krim på 5000 rubel-sedeln. Som finlandssvensk, finsk medborgare och därmed f.d. medborgare i det ryska imperiet blir man ju själv lite rörd och stolt över våra forna ryska kejsare!

Ära åt det Ryska Imperiet! Ära åt våra ryska, ukrainska (!!) och finska folk! 🇫🇮 🇷🇺 🇺🇦
Ta dina piller och gå och lägg dig igen.

Grosdhandlarens verkstad.
Gick väldigt bra tills "bandstiftsblandaren" gjorde entre. Kattsork! 😠😁
Mycket att skicka nu, men allt som går att få ihop komplett beställning av är iväg nu i alla fall. Imorgon eller måndag bör många få en försändelse från soliga södern.
20220303_114105.jpg

Tja, nu går den. Tog urverket från donatorn som kom igår.

Kronan är ingen vidare, får se om jag hittar en annan.

20220303_183023.jpg

Här är donatorn, tycker den är rätt fin med, kanske skaffar lite fler Luch 2209-urverk och använder denna med!

20220303_144113.jpg

Katten kan ju få hänga med hem till mig med😍😁
image.jpg
Det är en rar och oförarglig krabat den där. Men nyfiken i en strut som de är så skall man ju prompt vara mitt där någon annan håller på. Lämnar man jobbdator 2 minuter så har katten garanterat annekterat antingen ens stol eller gjort det bekvämt för sig på tangentbordet. Skruvar man klockor tar det inte många minuter innan katten smyger sig på en och vips är uppe bland visare och smådelar... Det är ju lika säkert som att de kastar sten efter en i varje grannby i Småland. 😅 😅

Tillbaka
Topp