Utvisaren
Diamant
Riktigt bra.Patinerad tavla (av mig). Repig boett med repigt mineralglas.
Servad Vostok 2214-urverk. Skall justera visarna lite, sätta dit en kronhals och olja balansjuvelen.
Men, nu orkar jag inte mer ikväll!
![]()
Edit: armbild.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra.Patinerad tavla (av mig). Repig boett med repigt mineralglas.
Servad Vostok 2214-urverk. Skall justera visarna lite, sätta dit en kronhals och olja balansjuvelen.
Men, nu orkar jag inte mer ikväll!
![]()
Edit: armbild.
![]()
Väntar gärnaKrokodilbanden har kommit!
Dock har inte verktygen landat ännu.
Ni som enbart hade beställt band har fått PM och en blodig faktura.
Ni som beställde både band och verktyg, vill man ha banden sända separat så kan ju det ordnas. Lägg mig ett PM i så fall.
Annars förutsätter jag att ni vill vänta till allt har kommit, även verktygen. Så kommer allt i ett paket.
@MAz_666 @nbla @Asharidu
Krokodilbanden har kommit!
Dock har inte verktygen landat ännu.
Ni som enbart hade beställt band har fått PM och en blodig faktura.
Ni som beställde både band och verktyg, vill man ha banden sända separat så kan ju det ordnas. Lägg mig ett PM i så fall.
Annars förutsätter jag att ni vill vänta till allt har kommit, även verktygen. Så kommer allt i ett paket.
@MAz_666 @nbla @Asharidu
![]()
Ta dina piller och gå och lägg dig igen.En stolt tsar Nikolaj I blickar ut över Krim på 5000 rubel-sedeln. Som finlandssvensk, finsk medborgare och därmed f.d. medborgare i det ryska imperiet blir man ju själv lite rörd och stolt över våra forna ryska kejsare!
Ära åt det Ryska Imperiet! Ära åt våra ryska, ukrainska (!!) och finska folk!![]()
![]()
![]()
Ta dina piller och gå och lägg dig igen.
Bilden ljuger säkert, men locket ser ut som att det slitits i mitten, och att man i efterhand satt dit ett Boctoc-B i mitten med UV-penna.
Bilden ljuger säkert, men locket ser ut som att det slitits i mitten, och att man i efterhand satt dit ett Boctoc-B i mitten med UV-penna.
And I see a mås!!!
Coolt!
Ha ha, jag har inte ens några ryska klockor hemma för närvarande. En äger jag fortfarande men den är hos urmakaren tillsvidare. Här är en gammal bild på den tilldammans med en nyare amphibia hur som helst.
Du ser, lite struntprat var exakt det som behövdes för att väcka er till liv igen! Fram med klockorna nu!
Ha ha, jag har inte ens några ryska klockor hemma för närvarande. En äger jag fortfarande men den är hos urmakaren tillsvidare. Här är en gammal bild på den tilldammans med en nyare amphibia hur som helst.
![]()
Den där länken köpte jag hos en urmakare i Gävle år 1992 men jag var dum nog att sälja den. Den var rätt cool och stämplad med Made in W. Germany.Juste band på den! Dubbelragggare!!!
Har sett det bara en gång innan, måste få tag på ett sådant!
Det är just så det funkar!!!
Du ser, lite struntprat var exakt det som behövdes för att väcka er till liv igen! Fram med klockorna nu!
Dagens (armband) ord: DUBBELRAGGARE!!!Juste band på den! Dubbelragggare!!!
Har sett det bara en gång innan, måste få tag på ett sådant!
Har någon skumt paket att hämta ut. Hoppas att det är mina kronografer som kommit hem...Pysslingen får komma fram idag. 36 mm är galet litet när man jämför med dagens större klockor...!
![]()
Framme!
Fössta tossdan i mass äte man tåta. Massipantåta.
![]()
Katten kan ju få hänga med hem till mig medGrosdhandlarens verkstad.
Gick väldigt bra tills "bandstiftsblandaren" gjorde entre. Kattsork!
Mycket att skicka nu, men allt som går att få ihop komplett beställning av är iväg nu i alla fall. Imorgon eller måndag bör många få en försändelse från soliga södern.![]()
Det är en rar och oförarglig krabat den där. Men nyfiken i en strut som de är så skall man ju prompt vara mitt där någon annan håller på. Lämnar man jobbdator 2 minuter så har katten garanterat annekterat antingen ens stol eller gjort det bekvämt för sig på tangentbordet. Skruvar man klockor tar det inte många minuter innan katten smyger sig på en och vips är uppe bland visare och smådelar... Det är ju lika säkert som att de kastar sten efter en i varje grannby i Småland.Katten kan ju få hänga med hem till mig med
![]()
Kufig tavla? Turistklocka eller? 2409 i.
![]()
Nej verkligen inteTja, kanske det. Inte speciellt snygg.
Nej verkligen inteMen fick inte intrycket av hemmamålat heller. Mest nyfiken.