• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Får man fresta med litta naket till eftermiddagskaffet?
20220312_143240.jpg
 

Samlarn

Rolex
Man bör ju ha en Desert Shield, en gammal civil 350, en gammal Ministerial, några NVCh-30, några av de första 119(0), en "sniper" och en eller ett par ScubaPojkar.
Sedan bör ju ryssklocknörden ha en Zvezda, en Svet och kanske en Vympel ...
Men det är ju bara jag. ;)

Möjligheterna är oändliga!
Ska man leta efter en gammal civil Vostok, type 350 så ska man försöka att hitta en med den kyrilliska loggan, tycker jag. Om man har lite tålamod kan man hitta dem till ganska rimliga priser.
d14.jpg_l.jpg
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Man bör ju ha en Desert Shield, en gammal civil 350, en gammal Ministerial, några NVCh-30, några av de första 119(0), en "sniper" och en eller ett par ScubaPojkar.
Sedan bör ju ryssklocknörden ha en Zvezda, en Svet och kanske en Vympel ...
Men det är ju bara jag. ;)

Möjligheterna är oändliga!
Du behöver 3 Vympel så du får en med respektive tavla. Om du nöjer dig med AU20 varianterna. För di rige finns ju en även de i helguld att komplettera med. För att eeeh... sätta lite extra guldkant på tillvaron. 🤔 😁
 

Utvisaren

Patek
Öppna o kolla.

Edit: 3017 har skruv 3133 samt dess varianter verkar ha en pinne man trycker på, kanske bara hängt sig.
Tror urmakaren hade smuttat lite i plommonsnapsen. Han hade vänligheten att sätta dit nya bandstift. Men satte dit sådana utan dubbla kragar. Dvs fick klippa av dem då inget verktyg kan greppa dem. Men uren går ju +-20 sek i alla fall. 😅

Dindrar in en vårbild från skogen med. Kaka och 7 sorters kaffe hade han i sin lilla vagn!
20220312_141656.jpg
20220312_122345.jpg

Och den skånska skogen är alltså bakom vagnen.
 
Senast ändrad:

Ackee

Panerai
2-Faktor
Ryskt eller generellt?
En Okeah är väl det som står på listan.
Fixa till snipern jag har.
Fixa vit urtavla till 3017. Sekonda Poljot etc
Kanske en Zvezda med blånerade visare.
Sedan skall jag nog gallra lite.
Oh en Zilant!!! 😅😍😅

Generellt, men på den ryska listan ligger främst de gamla 3017 just nu.

  • Hitta de kvarvarande små delarna till min vita 3017, ca. 95% komplett.
  • Strela 3017, den med guldiga index och visare som Utvisaren frestar med. Dock extremt svåra att hitta, så en Poljot-märkt får duga.

Hade tänkt slå till på en ny svart Longines Hydroconquest, så jäkla snygg, men så dök Sturmanskie Strela och den svarta Poljot 3017 upp... :banghead:😂😂
 

Utvisaren

Patek
Annars nästa ickeryska chrono kan nog bli en angleus 215. Något åt det här hållet. Men de är dyra de där och kan inte mer än en 3017. Mycket skrik för en textrad om man inte är helt insnöad och skall ha en av varje angelus kaliber. 🤔 🤪

1647103846643.png
 
Topp