Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska man leta efter en gammal civil Vostok, type 350 så ska man försöka att hitta en med den kyrilliska loggan, tycker jag. Om man har lite tålamod kan man hitta dem till ganska rimliga priser.Man bör ju ha en Desert Shield, en gammal civil 350, en gammal Ministerial, några NVCh-30, några av de första 119(0), en "sniper" och en eller ett par ScubaPojkar.
Sedan bör ju ryssklocknörden ha en Zvezda, en Svet och kanske en Vympel ...
Men det är ju bara jag.
Möjligheterna är oändliga!
Du behöver 3 Vympel så du får en med respektive tavla. Om du nöjer dig med AU20 varianterna. För di rige finns ju en även de i helguld att komplettera med. För att eeeh... sätta lite extra guldkant på tillvaron.Man bör ju ha en Desert Shield, en gammal civil 350, en gammal Ministerial, några NVCh-30, några av de första 119(0), en "sniper" och en eller ett par ScubaPojkar.
Sedan bör ju ryssklocknörden ha en Zvezda, en Svet och kanske en Vympel ...
Men det är ju bara jag.
Möjligheterna är oändliga!
Vostok sniper!sån har jag faktiskt ingen!Börjar bli sugen på att köpa något nytt snart - vilken klocka skulle ni vilja lägga till samlingen??
Går det att vara utan??Vostok sniper!sån har jag faktiskt ingen!
Börjar bli sugen på att köpa något nytt snart - vilken klocka skulle ni vilja lägga till samlingen??
Btw om kronan inte vill haka fast i läget för att ställa klockan... utan bara far in igen. Snälla säg att det bara är en skruv som skall dras åt...
Ryskt eller generellt?Börjar bli sugen på att köpa något nytt snart - vilken klocka skulle ni vilja lägga till samlingen??
Mmm... funkade ju Innan servicen. Vill helst slippa skicka även om det är garanti.Antagligen. Eller bommen är sleten.
Hmmm... Jag har ca 160st "ryska" klockor och funderar på samma sak
Mmm... funkade ju Innan servicen. Vill helst slippa skicka även om det är garanti.
Jo tack... ping ping-ping ping....Öppna o kolla.
Får man fresta med litta naket till eftermiddagskaffet?
Tror urmakaren hade smuttat lite i plommonsnapsen. Han hade vänligheten att sätta dit nya bandstift. Men satte dit sådana utan dubbla kragar. Dvs fick klippa av dem då inget verktyg kan greppa dem. Men uren går ju +-20 sek i alla fall.Öppna o kolla.
Edit: 3017 har skruv 3133 samt dess varianter verkar ha en pinne man trycker på, kanske bara hängt sig.
Mm... du har frestat mig till söka upp en Strela under 2022
Ryskt eller generellt?
En Okeah är väl det som står på listan.
Fixa till snipern jag har.
Fixa vit urtavla till 3017. Sekonda Poljot etc
Kanske en Zvezda med blånerade visare.
Sedan skall jag nog gallra lite.
Oh en Zilant!!!
Hepanter har väl en ny Strela till Salu, kolla köp o sälj.
Annars, Big zero e ju nice om du inte har det!
Har redan den fast som Sturmaskie Strela.
Ja, Raketa! Där sade du något...
Absolut inget har rätt nyans. Och för många av fel modell. Svart räser eller wildcard blått jeanstyg lutar det åt. Tills vidare. Finns några länkar med men det känns som ett nederlag.
Som av en slump blev det klockbyte...
Lagom frestande?
Som av en slump blev det klockbyte...
Lagom frestande?
11 lakan... jo tjena. Den är ju trevlig och så, men när man hänger på restlagret av Kopernikus visare och kallar det art in motion... Men den är rätt cool och jag hade kunnat leva med en definitivt!Jäkligt snygg urtavla på den där...
Denna är jag alltid lite småsugen på. Galen design.
Halle da! Men faller ju nästan i chock. Behöver nog lite vätska och kolhydrater för att komma i balans. Undras om det finns någon dyck som fyller de kriterierna? Sockerdricka? Ont om vitaminer i den. Jag får klura lite.
Mm... du har frestat mig till söka upp en Strela under 2022
Precis... skulle man hitta en för 5-6-7 lakan vore det väl överkomligt, men 11? Mja...11 lakan... jo tjena. Den är ju trevlig och så, men när man hänger på restlagret av Kopernikus visare och kallar det art in motion... Men den är rätt cool och jag hade kunnat leva med en definitivt!