• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Det där är en SE-modell i 020-caset. Den släpptes både med klick i vridringen och utan klick (med en viss liten prisskillnad). Men de med klick tog slut direkt. Tror att det var allra första gången som Vostok gjordes med klick i vridringen.
Meranom har nyligen även släppt Komandirskies i samma 020-case (fast inte SE) med 200m vattentäthet.
Tack, var den med klick också vridbar åt båda håll tro?

Tack för svar, då vet jag att inget konstigt har hänt :) Hittade denna review som bekräftar det du säger, vridringen går att vrida åt båda håll o_O, jaja man kan inte få allt.
Så länge du inte har en vithaj som gnager på din klockarm så lär det inte hända värst mycket med vridringen under ett dyk. Jag har aldrig lyckats rubba den. Jag kör Vostok tillsammans med mekanisk djupmätare som backup ifall min batteridrivna dykdator skulle kuka ur när jag är nere.

Så länge du inte har en vithaj som gnager på din klockarm så lär det inte hända värst mycket med vridringen under ett dyk. Jag har aldrig lyckats rubba den. Jag kör Vostok tillsammans med mekanisk djupmätare som backup ifall min batteridrivna dykdator skulle kuka ur när jag är nere.
Aha du dyker skarpt med Vostok, måste vara det bästa betyget en dykklocka kan få :). Du har säkert rätt, så länge som vridringen är hyfsat trög, så får jag hoppas att det inte dyker upp någon vithaj i köket när jag tajmar pastan ;)

Aha du dyker skarpt med Vostok, måste vara det bästa betyget en dykklocka kan få :). Du har säkert rätt, så länge som vridringen är hyfsat trög, så får jag hoppas att det inte dyker upp någon vithaj i köket när jag tajmar pastan ;)
Ringen blir snabbt rejält trög eftersom saltkristaller och slit byggs upp mellan bezeln o klockan. Jag brukar bända bort ringen o köra med polermaskin ibland för att inte ringen ska bli alltför svårvriden. Bild på min på förra sidan för övrigt:).

Slava diver
Lördagsgodis! Glad Midsommar på er allihopa! :)
20180623_slava.jpg

Senast ändrad:
Jag använder mina klockor i en sporadiskt rullande ordning. Har en idé om att klockor mår bäst av att användas och en av de klockor som får mest kommentarer är den här. Det är en riktig "looker" utan att vara allt för "prålig". Väldigt skön boett på armen.
Ja den var förbaskat trevlig!mina använder jag med regelbundet men oftast i rullande dagordning:rolleyes:,men börjar få såpass att jag växlar lite i veckorna.:)

Ja den var förbaskat trevlig!mina använder jag med regelbundet men oftast i rullande dagordning:rolleyes:,men börjar få såpass att jag växlar lite i veckorna.:)
*hahaha* Skönt! Kanske det är så mycket ryska klockor i forumet att någon snart startar en tråd som heter "Vilken rysk klocka använder du idag?"? *skrattar*

Senast ändrad:
Ja:Djag väntar på en 2416b vostok som är byte mot en som posten slarvat bort:arghh: och en Karsson på taket Vostok(nos):pså det låter som en kul ide när dom dyker upp!hakar du på då?:)
Screenshot_20180623-143301_eBay.jpg
Det kommer att bli mycket postande i den tråden även om inte jag postar där varje dag. Byter klocka någon gång i veckan kanske. Jag har bara ryska klockor på mig numera. Det blir ju så eftersom jag vill att klockorna ska gå.
"Karlsson på taket" är lite rolig.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Beo
Jag gjorde ett riktigt superköp för några veckor sen. Förhandlade ner priset och lite extra tillbehör. Riktigt intressanta grejer alltså. Kan vara ett av mina bättre köp. Nu ser det ut som att paketet har kommit på avvägar hos posten. Det ska bli intressant att se om paketet hittas.

• Like
Reactions: Beo
Jag gjorde ett riktigt superköp för några veckor sen. Förhandlade ner priset och lite extra tillbehör. Riktigt intressanta grejer alltså. Kan vara ett av mina bättre köp. Nu ser det ut som att paketet har kommit på avvägar hos posten. Det ska bli intressant att se om paketet hittas.
Får verkligen hoppas det kommer till rätta!för det verkar som postnord är i sitt esse just nu ett tag:banghead::dead:.

Jag läste att av alla borttappade paket så hittas 80% igen. Jag får försöka sköta det här rätt så kanske det går bra. :) Jag har inte givit upp.
Jag håller tummarna åt dig,det räcker med de två som dom drällt bort för mig och de var ersättbara iaf,så det vore skit om ditt inte kom fram.

Sitter och kollar på en Vostok Oficerskie som jag har. Köpte den för att jag gillade urtavlan och att namnet var ovanligt.
146.jpg

Tyvärr är "gången" den lite opålitlig och därför började jag att kolla om det skulle kunna gå att plocka ut urverket och skicka den på service. Den behöver nog rengöras? Nu märker jag att det är flera grejer som är lite mysko med den här.
Det står ju "Zakaz mo CCCP" på urtavlan! Det har jag aldrig sett på en klocka som ligger i en Amphibian-boett tidigare!?
151.jpg

Sen är det en "antimagnetisk sköld" inbyggt i bakboetten!? Det har jag inte heller sett på en Amphibian tidigare.
Den här klockan verkar märkvärdigare än jag trodde? :bookworm: :woot:
150.jpg

Sitter och kollar på en Vostok Oficerskie som jag har. Köpte den för att jag gillade urtavlan och att namnet var ovanligt.
146.jpg

Tyvärr är "gången" den lite opålitlig och därför började jag att kolla om det skulle kunna gå att plocka ut urverket och skicka den på service. Den behöver nog rengöras? Nu märker jag att det är flera grejer som är lite mysko med den här.
Det står ju "Zakaz mo CCCP" på urtavlan! Det har jag aldrig sett på en klocka som ligger i en Amphibian-boett tidigare!?
151.jpg

Sen är det en "antimagnetisk sköld" inbyggt i bakboetten!? Det har jag inte heller sett på en Amphibian tidigare.
Den här klockan verkar märkvärdigare än jag trodde? :bookworm: :woot:
150.jpg
Fin den med!kollade i Juri Levenbergs bok och såg att det är några Komandirskie tavlor med zakaz märknig i amphibian boett,och att det är magnetsköld inbyggd i locket beror nog på att det är automat verk.

Fin den med!kollade i Juri Levenbergs bok och såg att det är några Komandirskie tavlor med zakaz märknig i amphibian boett,och att det är magnetsköld inbyggd i locket beror nog på att det är automat verk.
Jo, det är ju på Vostok Komandirskie man oftast ser 3aka3-märkning. På Vostok i en Amphibian-boett kan jag inte komma på att jag sett den märkningen.

Tillbaka
Topp