• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Tjena Beo!
Det första gången jag lägger upp dem sådär. Jag har en reissue också men den glömde jag att lägga där. De i 350 boetterna är mina favoriter. De liknar ingen klocka som jag har sett tidigare. Helt unik klocka.
Jag håller med,dom är riktigt läckra och som du säger,de liknar ingen annan utan är en egen stil.Kan bara säga grattis till en härlig samling:).

På allmän begäran:
20180630_30_atm.jpg
Har du något namn på just dom tavlorna?kollar för tillfället runt lite efter en med wirelug.

Rättning!!
Urtavlan i wirelugg heter 346 enl. vad jag fått fram och skillnaden på tavlorna i wirelugg och "tunnan" är som det verkar att den i wirelugg är helt platt medans den i "tunnan" har fasad kant.. Rätt ska va rätt!! :D
attachment.php
Tack för infon!åter igen grymt imponerad av kunnandet:)!

Vostok Oficerskie
Oficerskie:n hade lite opålitlig gång och jag funderade på att skicka den på service. Kom på att jag har någon reservdelsklocka. Monterade urtavlan på reservdelsklockans identiska urverk. Det funkar hittills. Klockan tickar. Bytte bezel och jag tycker att den nya bezeln tar fram urtavlan mera.
Före:
146.jpg

Efter:
157.jpg

Vostok Oficerskie
Oficerskie:n hade lite opålitlig gång och jag funderade på att skicka den på service. Kom på att jag har någon reservdelsklocka. Monterade urtavlan på reservdelsklockans identiska urverk. Det funkar hittills. Klockan tickar. Bytte bezel och jag tycker att den nya bezeln tar fram urtavlan mera.
Före:
146.jpg

Efter:
157.jpg
Bra jobbat. Personligen gillar jag den svarta bezeln. Plockade fram urtavlan på nåt sätt men man ska köra på sin känsla och köra sin grej.

Vostok Oficerskie
Före:
146.jpg

Efter:
157.jpg
Snyggt!:)

Här en snabb bild på senaste tillskottet!:p
En Wirelugg,skickar ett tack till @Samlarn att han släppte den till mig.:)
20180704_100645.jpg

Kan tillägga att bandet är bara ett provband som jag ska byta ut:).
Det är lugnt Beo! Jag vet att du kommer att uppskatta klockan och ta väl hand om den.
Som jag har skrivit tidigare; Jag har inte sett en klocka som liknar den där tidigare. Helt unik. Min favorit bland ryska klockor!

Tillbaka
Topp