• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

s-l1600.jpg

Här är ännu en Zakaz-märkt urtavla i en Amphibianboett. Det är också Oficerskie. ( Det där är inte min. ) Det kanske var så att Oficerskie ligger lite mittemellan Amphibian och Komandirskie på något sätt?
Läs slutbiten.kan kanske vara svaret.
20180623_175448.jpg

Usch va sugen jag blev på någon av de nya 2018 modellerna. Någon som har en och kan säga vad skillnaderna är från de äldre amphibiorna? Det har väl kommit några nya case också va?

EDIT: Jag som precis sålt min 710 för att jag tyckte att det räckte med en Amphibia, min 960SE :)

Tror att jag nämnde ett paket som jag väntade hem och som verkade förlorad i PostNords gigantiska pakethantering tidigare? Det hittades! PostNord hittade det! En åtta på paketet hade lästs in som en sexa av någon maskin troligen. Tittar man noga på paketet så står det åtta men det har blivit utnött under transporten och då har nog en maskin läst fel. Jag älskar PostNord från och med nu. :)
Innehållet är ganska intressant. Två olika generationer dykarklockor i varsin förpackning. En extra förpackning. Dokument - som inte matchar klockorna riktigt men ändå.
Ganska intressant köp. :bookworm: :)
154.jpg

Tror att jag nämnde ett paket som jag väntade hem och som verkade förlorad i PostNords gigantiska pakethantering tidigare? Det hittades! PostNord hittade det! En åtta på paketet hade lästs in som en sexa av någon maskin troligen. Tittar man noga på paketet så står det åtta men det har blivit utnött under transporten och då har nog en maskin läst fel. Jag älskar PostNord från och med nu. :)
Innehållet är ganska intressant. Två olika generationer dykarklockor i varsin förpackning. En extra förpackning. Dokument - som inte matchar klockorna riktigt men ändå.

Jeeses, det var ett riktigt håll käften paket som försvunnit också. Grattis till "vinsten" :)

154.jpg
Grattis till postnords storvinst;)!och till två kanon klockor.:)

154.jpg
Grattis, vilka klockor!!! Och med de fantastiska plåtlådorna till. De där hittade du inte på ebay, eller hur? Försöker hitta en tunna med paddelarmar i så nära original som möjligt sen min förlorades i posten...

Grattis, vilka klockor!!! Och med de fantastiska plåtlådorna till. De där hittade du inte på ebay, eller hur? Försöker hitta en tunna med paddelarmar i så nära original som möjligt sen min förlorades i posten...
Jo, jag köpte dem faktiskt av Alexander från Vladivostok. Han har varit navigatör i Sovjetiska flottan. Kallar sig cadet-ussr på eBay. Han brukar få in såna klockor då och då i sin butik, skrev han till mig.

Håller på att snöa in på gamla Vostok från cccp-tiden igen. Har fått tag i en tunna med paddel-visare, nedan. Hoppas denna klarar postgången...
Screenshot_20180628-214835_eBay.jpg

Tittar även på denna. En amphibian boett men en Zakaz Mo CCCP tavla. Är detta möjligt eller är det definitivt en franken?
Screenshot_20180628-215046_eBay.jpg

Håller på att snöa in på gamla Vostok från cccp-tiden igen. Har fått tag i en tunna med paddel-visare, nedan. Hoppas denna klarar postgången...
Screenshot_20180628-214835_eBay.jpg

Tittar även på denna. En amphibian boett men en Zakaz Mo CCCP tavla. Är detta möjligt eller är det definitivt en franken?
Screenshot_20180628-215046_eBay.jpg
Zakas är franken.. Visarna är kina kopior...
Möjligen kan urtavlan vara äkta men den borde nog sitta en i Komandirskie boett.

Tillbaka
Topp