• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Kommer bli väl omhändertagen,och jag tror något canvas nato skulle bli snyggt till.:)
Jupp.
80.jpg

Fick lite ’feeling’ så här efter lunch och klickade hem denna :). Helt novis vad det gäller ryska klockor, är den något att ha tro, bra pris var det i alla fall :)
95DD81D4-30F0-400B-99B4-038EE0454FAF.jpeg
Då har den landat :), trevlig klocka för liten peng. Nöjd så när som på vridringen, för lite friktion för min smak. Några konstigheter att ta av ringen? Tänker att jag kanske kan rugga upp stålet under lite för mer motstånd.
FDCBC7B7-1193-4DB0-BB5A-AB6EAF1502AC.jpeg

Då har den landat :), trevlig klocka för liten peng. Nöjd så när som på vridringen, för lite friktion för min smak. Några konstigheter att ta av ringen? Tänker att jag kanske kan rugga upp stålet under lite för mer motstånd.

Ser bra ut :)
Vridringen är bara att bända av, på insidan sitter det en tråd som agerar motstånd, det går att böja lite skarpare vinklar på den för att justera hur trögt det rör sig, lite försiktigt och testa sig fram så brukar det bli bra
5D33B705-86F4-4AB7-8636-E8F6D7DCDD32.jpeg

För några veckor sen hittade jag den här på eBay. Aldrig sett den här boetten tidigare. Ingen aning om vad den kallas. Enligt säljaren var det en väldigt liten utgåva med den här boetten. Jag köpte naturligtvis eftersom jag samlar på det ovanliga. Ikväll kom den hem. Klockan känns väldigt oanvänd. Det är nästan som att den som ägt den tidigare har förstått att den varit ovanlig och därför varit väldigt rädd om den.
20180705_lug.jpg

20180705_liggande.jpg
20180705_handled.jpg
20180705_bakboett.jpg
159.jpg

Senast ändrad:
För några veckor sen hittade jag den här på eBay. Aldrig sett den här boetten tidigare. Ingen aning om vad den kallas. Enligt säljaren var det en väldigt liten utgåva med den här boetten. Jag köpte naturligtvis eftersom jag samlar på det ovanliga. Ikväll kom den hem. Klockan känns väldigt oanvänd. Det är nästan som att den som ägt den tidigare har förstått att den varit ovanlig och därför varit väldigt rädd om den.
20180705_lug.jpg

20180705_liggande.jpg
20180705_handled.jpg
20180705_bakboett.jpg
Grattis!riktigt fin.

Var längesen jag hade en vostok. 020 Caset fanns inte då. Hur känns den där? Ser ganska kul ut. Rysk men samtidigt lite modernt utseende .

På allmän begäran:
20180630_30_atm.jpg

En av de med wire lugs är såld till Beo alldeles nyss. Känns bara bra att sälja till någon som förstår det unika med klockan.
Såg tillägget idag och kan bara säga tack igen @Samlarn !älskar tavlans skimmer i olika ljus och är över lag toknöjd med den,väntar bara på det riktiga bandet till den:D.
20180709_205736.jpg

Sorry för brutaldålig bild:arghh:.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp