Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar.Tack!väntar nyfiket på din!
Tack!och även för rådetdå är det bara att beställa.Jag har 22 mm på mina band till wirelugs. Den ser jättesnygg ut Beo.
Grym tråd och grym klocka.GRATTIS!Tackar.
Finns en liten paketöppning på den. Då den landade in.
https://klocksnack.se/threads/en-vostok-bop-kom-för-att-stanna.22782/#post-463908
Håll tillgodo så länge
Tackar och dito.Grym tråd och grym klocka.GRATTIS!
Armbandet är ej original (kanske lika bra då originalet är rassel).Hallå.
Någon som har nån info om denna?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/142848542514
En Vostok Scuba Dude i ett Neptune case? Är det riktigt?
Som alltid tacksam för svar.
Tack för svaret. Så det är samma case som dagens Neptune?Armbandet är ej original (kanske lika bra då originalet är rassel).
I övrigt ser det bra ut med SU märkt urverk och allt... Fin!!
Ja, fast neptune har en annan "bakboett" men i övrigt är det samma.Tack för svaret. Så det är samma case som dagens Neptune?
Tack för tippset!den var ju jättetrevligmen en liten fråga,hur beställer man?skriver på listan som är länkad eller?Slava Sadko
Ett nytt projekt startar upp för att göra en ny upplaga av den sällsyntaste av alla klockor från Sovjet; Slava Sadko.
Samlare känner till totalt fem exemplar av den här klockan. Extremt sällsynt. Anledningen till att den är så sällsynt är - av den information som jag har fått fram - att den ansågs vara för ful för att produceras i stor skala. Jag tycker att ni ska söka mer information själva om ni är intresserade av klockan.
Projektet verkar vara ganska nystartat och allt verkar inte riktigt bestämt ännu. Man spekulerar i att upplagan kommer att bli i 300 exemplar. Priset är inte heller definitivt bestämt men uppskattningsvis kommer den att kosta ca 15 000 rubel, vilket är lite mer än 2 000 kr, enligt vad jag förstår.
De som ligger bakom projektet är inga nybörjare. Det här är deras tredje projekt med att göra en ny upplaga av en gammal rysk klocka.
Om jag har beställt en själv? Ja, det har jag.
Här är en länk till projektet:
http://forum.watch.ru/showthread.php?t=452530
Eftersom den är så sällsynt är det svårt att hitta bilder på klockan. Här är några bilder från projektets sida:
Man skriver på det ryska forumet. Skriv att du vill beställa en klocka och sen säger du vilket nummer i listan som du vill ha.Leta rätt på ett ledigt nummer i listan som passar dig.Tack för tippset!den var ju jättetrevligmen en liten fråga,hur beställer man?skriver på listan som är länkad eller?
Ok!kan man skriva på engelska eller?min ryska är lite knagglig.Man skriver på det ryska forumet. Skriv att du vill beställa en klocka och sen säger du vilket nummer i listan som du vill ha.Leta rätt på ett ledigt nummer i listan som passar dig.
De kommer ganska omgående att vilja ha en deposition på 5000 rubel. Sen fattade jag att de kommer att vilja ha ytterligare en insättning i oktober. En sista ( slutbetalning? ) i april i vår.
Kul projekt!du måste visa resultatet sen.Jag hade en massa skrot delar samt någon "swing lug" som var helt förstörd både med helt fel delar och pålimmat vanligt klockglas så jag satte i rätt glas och fick idén att varför inte försöka stoppa i 2416b verk och få en automat "swing lug" då jag ändå ej hade alla delar för att återställa den helt original plus att jag ändå redan har 2st i rätt utförande?
Sagt och gjort så har kommit en bit på vägen men är långt från klar då jag väntar på delar osv... (skall ej använda denna urtavla utan den är bara för att testa)
Hittar jag rätt delar senare så kanske jag återställer den igen men just nu tyckte jag detta va lite roligt projekt
Jajamen!! Men just nu håller "Postmord" mina delar om gisslan så jag kommer inte längre på ett tagKul projekt!du måste visa resultatet sen.
Postmord håller min nya Vostok som gisslan sedan 27 april, o ändå har jag betalat deras skitavgift.Jajamen!! Men just nu håller "Postmord" mina delar om gisslan så jag kommer inte längre på ett tag
Det är sjukt att dom får fortsätta på detta vis!! Usch!!!Postmord håller min nya Vostok som gisslan sedan 27 april, o ändå har jag betalat deras skitavgift.
*host, host* Men den har ju fel krona! Nej jag bara skojade. Jag fattar, jag fattar . Kul att du lyckats få in det modernare 24xx-verket i den gamla 22xx-boetten. Var det svårt att passa in? Det blir väl följder på andra kanter också? Tänker på t.ex. kronan.Jag hade en massa skrot delar samt någon "swing lug" som var helt förstörd både med helt fel delar och pålimmat vanligt klockglas så jag satte i rätt glas och fick idén att varför inte försöka stoppa i 2416b verk och få en automat "swing lug" då jag ändå ej hade alla delar för att återställa den helt original plus att jag ändå redan har 2st i rätt utförande?
Sagt och gjort så har kommit en bit på vägen men är långt från klar då jag väntar på delar osv... (skall ej använda denna urtavla utan den är bara för att testa)
Hittar jag rätt delar senare så kanske jag återställer den igen men just nu tyckte jag detta va lite roligt projekt
Hahahaha!! Ja jag funderade på att göra om en krona för att få rätt stuk men det kändes lite väl så jag tror det får bli den nyare modellen*host, host* Men den har ju fel krona! Nej jag bara skojade. Jag fattar, jag fattar . Kul att du lyckats få in det modernare 24xx-verket i den gamla 22xx-boetten. Var det svårt att passa in? Det blir väl följder på andra kanter också? Tänker på t.ex. kronan.
Härliga. Vad tycker du om den med Neptune case och integrerad länk? Har själv en sån på bevakning men vet inte om jag ska trycka av. Det skulle hjälpa med ett litet omdöme.Mina nuvarande ryssar, kanske dags för en ny?
Fortfarande ingen ogilla knappmen så dj...a typiskt postmord!!dom har ett momsbetalt paket från meranom åt mig som gisslan med.håller tummarna för sig.Jajamen!! Men just nu håller "Postmord" mina delar om gisslan så jag kommer inte längre på ett tag
Det är galet att dom får hålla på såhär!! Usch!!Fortfarande ingen ogilla knappmen så dj...a typiskt postmord!!dom har ett momsbetalt paket från meranom åt mig som gisslan med.håller tummarna för sig.
Det har inte legat för länge väl? Då går det kanske i retur?Fortfarande ingen ogilla knappmen så dj...a typiskt postmord!!dom har ett momsbetalt paket från meranom åt mig som gisslan med.håller tummarna för sig.
Betalt sen 1 vecka.Det har inte legat för länge väl? Då går det kanske i retur?