Samlarn
Silver
Mycket semestervikarier får dra "tunga lass" nu kanske?Betalt sen 1 vecka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket semestervikarier får dra "tunga lass" nu kanske?Betalt sen 1 vecka.
Tjena carpediem!Snubblade över denna tråden, gillar historia så hade varit kul att komplettera med en vintage soviet klocka, var bör man köpa? om man vill ha en "äkta" från soviet tiden?
Det blandas delar ganska friskt bland de gamla sovjetiska klockorna och det är ju inget fel med det. En del gillar att komponera ihop sina klockor med delar från andra klockor eller nya delar. Det kan bli snyggt ibland. Det gör det svårare för de som vill ha en klocka i helt orginalskick. Det finns fortfarande många klockor som är i orginalskick.Kan man lita på att de är från USSR tiden eller finns det många kopior, antar att man får göra sig en bild av patinan... Hittat en ganska cool vostok KGB modell, problemet är bara att ena säljaren anger 3atm och andra 20 atm.. finns det ngn skillnad vilka av klockorna som var gjorda för mest "användning" jag föredrar klockor där även funktionen är i fokus därav hade dte varit kul att satsa på en modell från dne tiden som faktiskt gjordes för funktionens skull!
Scuba dude är en av mina favoriter faktiskt. Går som fan ju.Hängt med i snart 3 år nonstop
Den blå scuba dude är från sovjet tiden (cccp längst ner på urtavlan) övriga är efter cccp, Raketan tror jag är nyproducerad men svårt att se urtavlan på bilden så jag kan inte avgöra till hundra procent. Jag skulle personligen köpt scuba dude:en om jag fått välja någon av dessa.Nedan är 4 st jag fastnat lite för, tkr raketa Doomen är sjukt snygg men känns för fräsch i urtavlan, kanske bytt?
Grymt skick!! Grattis!!Här är min gamla vostok. Ingen aning vad det är för klocka, har enbart sett en sådan i mycket dåligt skick säljas på tradera en gång.
Min hittades på en loppis för en 20-lapp!
Om jag fick välja skulle jag nog välja Scuba dude:n med stålarmbandet. En klassiker bland Vostoks klockor. Jäkligt snygg urtavla. Det brukar vara ett ganska bra automatiskt urverk i de där - 2416b. Den där ser ut att vara i bra skick också.Nedan är 4 st jag fastnat lite för, tkr raketa Doomen är sjukt snygg men känns för fräsch i urtavlan, kanske bytt?
Trasig "kronhals" och jag tror det är fel krona eller så är den helt nedsliten? Lite radioaktivitet lyser bara upp i vardagenhttps://www.ebay.com/itm/MILITARY-VOSTOK-STOP-SEC-KOMANDIRSKIE-SOVIET-WATCH-DATE-MINISTRY-OF-DEFENCE/332700852648?_trkparms=aid=222007&algo=SIM.MBE&ao=2&asc=52935&meid=b541a9c304344f678096115ac4954413&pid=100005&rk=2&rkt=12&sd=232823175165&itm=332700852648&_trksid=p2047675.c100005.m1851
Den e ju skitsnygg med, ritkigt vintage, där får man bara hoppas inte klockan är radioaktiv
Den där brukar kallas "Church Russ" och har inte någon militär anknytning är jag rädd.Hahaa, ja det låter ju tråkigt med kronan. https://www.ebay.com/itm/Vintage-Old-Vostok-Komandirskie-2414-A-USSR-Russian-Soviet-military-mans-watch/132698135433?_trkparms=aid=222007&algo=SIM.MBE&ao=2&asc=52935&meid=d2e54cff99a64f778aff5efb697be9b2&pid=100005&rk=12&rkt=12&sd=132698139055&itm=132698135433&_trksid=p2047675.c100005.m1851
Vad vet vi om ovan? Hade helst hittat en som var gjord för militären, var alla märkta med 3ak3?
Här ligger en NVCh-30. Den är lite åtgången och därför tror jag att man kan pruta på den.Den där brukar kallas "Church Russ" och har inte någon militär anknytning är jag rädd.
"ЗАКАЗ МО СССР,” meaning “Ordered by the Ministry of Defence of the USSR.” These models were sold exclusively through Voentorg stores, which catered to military personnel with identification only.
Ska du ha en som var gjord för militären så är det nog en NVCh-30 som gäller men då kostar det lite mer
Grattis!den va ju kanon trevlig!Dagens paket bestod av en mögel "tunna" med slipsvisare.
Jag gillar den, får ganska mycket handledstid. Länken är överraskande skön och sitter bra, givetvis lite raslig. Bara att trycka av!Härliga. Vad tycker du om den med Neptune case och integrerad länk? Har själv en sån på bevakning men vet inte om jag ska trycka av. Det skulle hjälpa med ett litet omdöme.
Tack! Köpte bara för visarna egentligen så allt annat är bara plus...Grattis!den va ju kanon trevlig!
Tack för hjälpen. Kliar väldigt i fingret så det blir nog så...Jag gillar den, får ganska mycket handledstid. Länken är överraskande skön och sitter bra, givetvis lite raslig. Bara att trycka av!
Kul projekt!lumepasta har jag köp ifrån Noctilumina.com och det blandar jag med matt modell klarlack typ humbrol#29 tycker jag funkar kalasbra.Har försökt mig på en fejkpatinering med kaffe och bakning av tavla fast över brödrosten istället för i ugnen som annars verkar vara praxis. Är inte så värst nöjd då det var svårt att få kaffet att lägga sig snyggt över index eftersom dessa endast är tryckta och saknar lume. Har även bytt visare från en billig dykare som legat i lådan. Timvisaren passade direkt, men minuten fick jag förstora hålet på. I samband med det lossnade tyvärr lite lume :/ Funderar nu på att göra om bakningen, och luma om både index och visare innan dess. Har nån erfarenhet av bra lume, helst krämvit sådan? Verkar finnas en hel del att välja på.
Tack för tipset! Blir det helmatt yta med den klarlacken?Kul projekt!lumepasta har jag köp ifrån Noctilumina.com och det blandar jag med matt modell klarlack typ humbrol#29 tycker jag funkar kalasbra.
Japp.Tack för tipset! Blir det helmatt yta med den klarlacken?