• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

branting

Cartier
Nice fångat!

Antar att det är samma säljare jag köpte av som dumpade av hela sin ryss-samling?

Jag har inte sett de klockorna i denna tråden iallafall (de senaste 2 åren). Kanske ägdes av en smygryss? 😉
Tack så mycket!

Var det du som ”snodde” Raketan (copernicus) från mig? 😂 Satt i möte på jobbet, så jag fick förlita mig på autobud på alla auktioner. Hade jag vetat att jag skulle förlora budgivningen på några andra, så hade jag fläskat på ett ordentligt bud på den. Skulle kännas som en liten tröst om den åtminstone gått till en kamrat här iaf.

Jo, det låter som samma snubbe. Auktionen gick ut förra veckan. Han bodde i Kalmar. Kanske en äkta kalmarit till och med. De brukar vara lite hemliga av sig…
 

Kreacon

Audemars
God kväll! Har varit oförskämt mycket vostok på handleden senaste tiden. Himla charmiga klockor.
19C1F79D-1685-49EC-A483-F9D513EF2E56.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tack så mycket!

Var det du som ”snodde” Raketan (copernicus) från mig? 😂 Satt i möte på jobbet, så jag fick förlita mig på autobud på alla auktioner. Hade jag vetat att jag skulle förlora budgivningen på några andra, så hade jag fläskat på ett ordentligt bud på den. Skulle kännas som en liten tröst om den åtminstone gått till en kamrat här iaf.

Jo, det låter som samma snubbe. Auktionen gick ut förra veckan. Han bodde i Kalmar. Kanske en äkta kalmarit till och med. De brukar vara lite hemliga av sig…

Nix, budade på två andra. En osymmetrisk Slava och en Elektronika 50D.

Vann Elektronikan, den kom idag.

Så här är den:

Elektronika 50D ifrån Belarus.

Satt en rätt så juste "rysk" länk på, men är tyvärr för litet, så jag gittade en Orientlänk i lådan som jag testar tillfälligt...

20220531_210201.jpg


Bra med tydliga siffror 😀
 

Kreacon

Audemars
Nix, budade på två andra. En osymmetrisk Slava och en Elektronika 50D.

Vann Elektronikan, den kom idag.

Så här är den:

Elektronika 50D ifrån Belarus.

Satt en rätt så juste "rysk" länk på, men är tyvärr för litet, så jag gittade en Orientlänk i lådan som jag testar tillfälligt...

20220531_210201.jpg


Bra med tydliga siffror 😀
Sju gånger bättre än casios pyttesiffror!
 

Utvisaren

Patek
Tack så mycket!

Var det du som ”snodde” Raketan (copernicus) från mig? 😂 Satt i möte på jobbet, så jag fick förlita mig på autobud på alla auktioner. Hade jag vetat att jag skulle förlora budgivningen på några andra, så hade jag fläskat på ett ordentligt bud på den. Skulle kännas som en liten tröst om den åtminstone gått till en kamrat här iaf.

Jo, det låter som samma snubbe. Auktionen gick ut förra veckan. Han bodde i Kalmar. Kanske en äkta kalmarit till och med. De brukar vara lite hemliga av sig…
Kalmariter? Ja de har inte alla skruvar åtdragna. Vet av mångårig personlig erfarenhet 😅👍😅
 
  • Like
Reactions: Beo

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
(Old) Ministry får hänga med även idag. Annars noterar jag att jag tycks komma att ha två paket att hämta ut i slutet av dagen...

Edit: Jag reflekterar lite över glaset på denna klocka, som ju som vanligt består av hederlig plexi. När jag fick hem klockan var glaset i helt OK skick, utan större repor, men med en yta som var aningen åtgången. Jag noterar nu att glaset, efter att jag har burit klockan en hel del, plötsligt har fått en närmast polerad yta, allt bara genom att glaset har gnidits mot skjorta/tröja/kavaj. Det som finns kvar är den levande ytan som gör att plexit, i min värld, ofta slår hårda glas i total känsla. Ibland är det bra att vara lite mjuk på ytan, bara innandömet är tåligt ;)

💙💛
20220601_081647.jpg
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek

Rikala

Patek
2-Faktor
Den där modellen verkar tillverkas fortfarande? Nu blev man ju lite sugen på en 50D :)


Verkar så! Hade ingen koll, tyckte bara den var cool!

Jo man är ärligt talat lite trött på Casio och alla varianter av terroristklockan. En 50D hade ju varit ett lyft. Extra najs med att det just är ett par lamor på sidan av displayen som lyser upp. Äkta 80-talsteknik.

Japp, kul med lite äldre teknik! 😀

Dessutom extra kul med lamor, blir lite mer sydamerikanskt stuk då 😉
 

Delgada

Patek
Jo man är ärligt talat lite trött på Casio och alla varianter av terroristklockan. En 50D hade ju varit ett lyft. Extra najs med att det just är ett par lamor på sidan av displayen som lyser upp. Äkta 80-talsteknik.

Annars går det ju bygga mycket roliga saker med Casio F-91W ;) 😂

1654075426226.png

1654075451762.png

1654075517482.png
Ursäkta en okunnig men vetgirig. Varför kallas vissa Casio digitalare för terroristklockan?
Är det just för att @Vostok och andra extremister förmår att bygga en timer av dem?
Jag har nånstans sett en bild på Usama bin Ladin bärande en Casio. Var det månne ett fotomontage grundat på ovanstående orsak till smeknamnet eller var företeelsen med UbL orsak till smeknamnet ?
 

Vostok

Audemars
Ursäkta en okunnig men vetgirig. Varför kallas vissa Casio digitalare för terroristklockan?
Är det just för att @Vostok och andra extremister förmår att bygga en timer av dem?
Jag har nånstans sett en bild på Usama bin Ladin bärande en Casio. Var det månne ett fotomontage grundat på ovanstående orsak till smeknamnet eller var företeelsen med UbL orsak till smeknamnet ?
 

Delgada

Patek
Topp