MrGoran
Silver
I Småland, köptes som renoveringsobjekt, men jag tror inte säljaren begrep sig på skruvad krona (trasig uppdragen till Max)Va? Var ligger den loppisen?
men funkade och går på sekunden nästan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I Småland, köptes som renoveringsobjekt, men jag tror inte säljaren begrep sig på skruvad krona (trasig uppdragen till Max)Va? Var ligger den loppisen?
Tack så mycket!Nice fångat!
Antar att det är samma säljare jag köpte av som dumpade av hela sin ryss-samling?
Jag har inte sett de klockorna i denna tråden iallafall (de senaste 2 åren). Kanske ägdes av en smygryss?![]()
Tack så mycket!
Var det du som ”snodde” Raketan (copernicus) från mig?Satt i möte på jobbet, så jag fick förlita mig på autobud på alla auktioner. Hade jag vetat att jag skulle förlora budgivningen på några andra, så hade jag fläskat på ett ordentligt bud på den. Skulle kännas som en liten tröst om den åtminstone gått till en kamrat här iaf.
Jo, det låter som samma snubbe. Auktionen gick ut förra veckan. Han bodde i Kalmar. Kanske en äkta kalmarit till och med. De brukar vara lite hemliga av sig…
Sju gånger bättre än casios pyttesiffror!Nix, budade på två andra. En osymmetrisk Slava och en Elektronika 50D.
Vann Elektronikan, den kom idag.
Så här är den:
Elektronika 50D ifrån Belarus.
Satt en rätt så juste "rysk" länk på, men är tyvärr för litet, så jag gittade en Orientlänk i lådan som jag testar tillfälligt...
![]()
Bra med tydliga siffror![]()
Kalmariter? Ja de har inte alla skruvar åtdragna. Vet av mångårig personlig erfarenhetTack så mycket!
Var det du som ”snodde” Raketan (copernicus) från mig?Satt i möte på jobbet, så jag fick förlita mig på autobud på alla auktioner. Hade jag vetat att jag skulle förlora budgivningen på några andra, så hade jag fläskat på ett ordentligt bud på den. Skulle kännas som en liten tröst om den åtminstone gått till en kamrat här iaf.
Jo, det låter som samma snubbe. Auktionen gick ut förra veckan. Han bodde i Kalmar. Kanske en äkta kalmarit till och med. De brukar vara lite hemliga av sig…
Mumma!Ah, jag inleder dagen med lite bildspam, bara för att ljuset leker genom plexit över den vackert krackelerade tavlan.
![]()
Den där modellen verkar tillverkas fortfarande? Nu blev man ju lite sugen på en 50DEn bild från igår kväll.
Skönt rutmönster i bakgrunde när man använder ljusknappen...
![]()
Jo man är ärligt talat lite trött på Casio och alla varianter av terroristklockan. En 50D hade ju varit ett lyft. Extra najs med att det just är ett par lamor på sidan av displayen som lyser upp. Äkta 80-talsteknik.Den där modellen verkar tillverkas fortfarande? Nu blev man ju lite sugen på en 50D
Annars går det ju bygga mycket roliga saker med Casio F-91WJo man är ärligt talat lite trött på Casio och alla varianter av terroristklockan. En 50D hade ju varit ett lyft. Extra najs med att det just är ett par lamor på sidan av displayen som lyser upp. Äkta 80-talsteknik.
En box med timer att ha snusdosan i? Till den ofrivillige nikotinisten?Annars går det ju bygga mycket roliga saker med Casio F-91W![]()
![]()
![]()
![]()
Den där modellen verkar tillverkas fortfarande? Nu blev man ju lite sugen på en 50D
Jo man är ärligt talat lite trött på Casio och alla varianter av terroristklockan. En 50D hade ju varit ett lyft. Extra najs med att det just är ett par lamor på sidan av displayen som lyser upp. Äkta 80-talsteknik.
Är det radium i dom där lamorna??Elektronikan sitter på idag med!
![]()
Ministry is the shit!Hej medresenärer.
Idag blir det ministry igen. Min debutklocka i ryssträsket!
![]()
Min kopp är inte ens halvtom...Får ni nåt eftermiddagskaffe medmänniskor?
![]()
Jo man är ärligt talat lite trött på Casio och alla varianter av terroristklockan. En 50D hade ju varit ett lyft. Extra najs med att det just är ett par lamor på sidan av displayen som lyser upp. Äkta 80-talsteknik.
Ursäkta en okunnig men vetgirig. Varför kallas vissa Casio digitalare för terroristklockan?Annars går det ju bygga mycket roliga saker med Casio F-91W![]()
![]()
![]()
![]()
Ursäkta en okunnig men vetgirig. Varför kallas vissa Casio digitalare för terroristklockan?
Är det just för att @Vostok och andra extremister förmår att bygga en timer av dem?
Jag har nånstans sett en bild på Usama bin Ladin bärande en Casio. Var det månne ett fotomontage grundat på ovanstående orsak till smeknamnet eller var företeelsen med UbL orsak till smeknamnet ?
Snabbt foto efter kvällens paketöppning. Typ... julafton!
![]()
Där ser man. Man lär sig mycket i den här tråden! Tack!!![]()
How The Casio F91W Became The Worlds Most Dangerous Watch | The Gear Bunker
The humble Casio F91W has been an iconic watch since it was first made in Japan back in 1989. Upon its release, it was sold for around $20 making it one ofwww.thegearbunker.com
Just det, semestern är inte betald än...Herregud! Gick hela semesterkassan nu?
Många trevliga klockor!!! Lite avundsjuk![]()
Just det, semestern är inte betald än...![]()