Pissväder här också. Får bli en wirre nu.Pissväder. Får bli ett par kalla nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Pissväder här också. Får bli en wirre nu.Pissväder. Får bli ett par kalla nu.
Japp transition.. Finns inte i någon katalog, jag har inte ens sett 270 boetten i någon katalog så även den är nog från denna period?Hello rysskunniga!
Tänkte se om ngn vet mer om denna. Köpt av KS-broder som tror den är i ursprungligt skick. Tavlan är som synes ”No date” och med ”Big lume dots”. Tavlan är i verkligheten verkligen grymt blågrön i en otrolig sunburst. Betyder den omärkta tavlan att (även) denna är en transition från ca 1989-92?
Som synes med den rätt ovanliga ”Desert Shield-bezelen” (satt den på i original?)
Någon som sett dessa i katalog?
Aning om ref:en?
Just denna min godbit är iaf. den rätt ovanliga 270-boetten.
All info, stort som smått, tas gärna emot!!!
Sen ang. bezlen så satt den där på en hel del olika modeller om du kollar i tex. Vostoks katalog från 1993.Hello rysskunniga!
Tänkte se om ngn vet mer om denna. Köpt av KS-broder som tror den är i ursprungligt skick. Tavlan är som synes ”No date” och med ”Big lume dots”. Tavlan är i verkligheten verkligen grymt blågrön i en otrolig sunburst. Betyder den omärkta tavlan att (även) denna är en transition från ca 1989-92?
Som synes med den rätt ovanliga ”Desert Shield-bezelen” (satt den på i original?)
Snygg fångst! Jag har två st no date med stora lumepluttar och utan ursprungsland.Hello rysskunniga!
-Djupt hål?Snygg fångst! Jag har två st no date med stora lumepluttar och utan ursprungsland.
Den blå (underbart krackelerad tavla!) har jag förvärvat via broder. Även den är baserat på den lite ovanliga 270-boetten. Bezeln är ju lite av en efterhandskonstruktion, men jag tycker att den passar bra och har inte velat byta.
Min svarta har annan boett och bezel. Originalskick? Inte en aning! Gillar båda oavsett.
-Djupt hål?
-Skapligt.
Jag äro nykter som en abbedissa på julvesper.Taskigt att sätta en spegel i slutet av hålet du kolla i!!!
Antar att de långa öronen är en biverkning av alkoholen du inmundigar???
Är det en sådan klocka man får efter man sänkt 300 burkar Pripps blå?Japp, då kom den på. Den svenskaste klockan jag har?! Pripps blå...
Vädret vart helt ok trots mulet hela dagen, men nu börjar det mörkna till...
Tror nog automatvattningen i växthuset fungerar hyfsat...
Är det en sådan klocka man får efter man sänkt 300 burkar Pripps blå?
Alltså jag har sett quartz Molnija men digital har jag aldrig sett?
Måste ju vara något slags hembygge??
Ja jag håller med dig, knappsatsen ser bekant ut?Jo, tycker jag känner igen knapparna, men kanske bara något annat liknande jag sett.
Känns som hemmabygge, högtalaren skall väl igentligen sitta fast på något.
Ser ut som en dialdot till höger ovan knapparna? Vart hittade du denna skapelse?
Se där!plötsligt händer det!Blev glatt överraskad när jag hittade en sprillans ny länk i lagom bredd bland andra bra o ha band i en påse jag köpt för länge sedan.
Och är det pissväder får man ta ett par kalla. Det är sedan gammalt.Saltgruvan it is!tonneau tisdag och sämre väder idag.
Det där är ju en udda fågel. Mht hur stort det fosterländska patriotiska kriget blåses upp så är det ju lite konstigt att man gör en klocka som ser ut som ett av Luftwaffes B-uhr. Fast å andra sidan plockade de ju med sig tyska klockfabriker till Ryssland så det är väl inte så förvåande. Sedan gör ju mer eller mindre alla en sådan version idag.God morgon!
Ja den är lite udda dock är det jag som är skyldigt till detta bygge och den började sitt liv från Molnija:s fabrik som ett helt vanligt fickur med en vit standard urtavla innan jag satte skruvmejseln i denDet där är ju en udda fågel. Mht hur stort det fosterländska patriotiska kriget blåses upp så är det ju lite konstigt att man gör en klocka som ser ut som ett av Luftwaffes B-uhr. Fast å andra sidan plockade de ju med sig tyska klockfabriker till Ryssland så det är väl inte så förvåande. Sedan gör ju mer eller mindre alla en sådan version idag.