• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Ibland bara händer det, som när en mycket god Kamrat plötsligt tipsar om den där kronografen som man har sett men tänkt att man definitivt aldrig kommer att komma över, dessutom i till synes ganska mint skick, dessutom till ett pris som inte är jättelågt men helt OK. När man dessutom vågar pruta lite på priset och får accept direkt. Man har inte en aning om om man har blivit totallurad eller om man bara har haft hiskelig tur, så man slår till direkt på det något prutade priset och köper klockan utan att egentligen veta säkert vad det är man faktiskt har köpt. Å andra sidan vet man väl aldrig det, om man inte köper direkt från en broder och så var det oavsett inte i detta fall.
Klockan finns beskriven av Polmax som en modell som lär vara svår att hitta och brukar kallas Kapitan; En Poljot-kronograf med U-båtstema och svart tavla.
Poljot_Kapitan_1.jpg

Bakstycket är inte så himla dåligt det heller...
Poljot_Kapitan_4.jpg


Som sagt så skrev Polmax en del om denna modell.

Har du riktigt tur sitter det ett kinesiskt urverk i den där 😉!

Nej, men grattis till en sjukt fin klocka! Skall läsa på lite vad det är du köpt, man kan nog säga att du nu är kronografernas mroatman!
 

Utvisaren

Patek
De är väl ungefär lika lite intresserade som vanligt av klockor (av alla märken).

Däremot har dom ju förstått att det är svårt och beställa klockor från Ryssland just nu pga sanktionerna.

Om du syftar på vad jag jobbar med så är det inte det som syns i bild, jag är bara supporter till vår fina försvarsmakt 😇
Aha. En så kallad MÖP? 🤔👍😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Aha. En så kallad MÖP? 🤔👍😁

🤣🤣🤣

Om sanningen skall fram är jag väldigt långt ifrån en möp.

Vet knappt något om det mer än det jag hört andra tala om det eller sett på tv...

Dock tycker jag om att kolla på krigsfilmer (Hollywood produktioner) och en och annan krigsdokumentär samt att det är intressant med fordon etc, utan att informationen stannar i huvudet (det mesta går rakt igenom nu för tiden 🙃) .

Gillar dock "försvarskläder" (till min frus förtret), så kanske lite smygklädes-möp (utan att ha egentlig koll dock)??? 😇
 
  • Like
Reactions: iko

Beo

Patek
2-Faktor
🤣🤣🤣

Om sanningen skall fram är jag väldigt långt ifrån en möp.

Vet knappt något om det mer än det jag hört andra tala om det eller sett på tv...

Dock tycker jag om att kolla på krigsfilmer (Hollywood produktioner) och en och annan krigsdokumentär samt att det är intressant med fordon etc, utan att informationen stannar i huvudet (det mesta går rakt igenom nu för tiden 🙃) .

Gillar dock "försvarskläder" (till min frus förtret), så kanske lite smygklädes-möp (utan att ha egentlig koll dock)??? 😇
Varför är fruar så anti till försvarskläder???samma båt nämligen👍😁.
 

Vostok

Audemars
Varför är fruar så anti till försvarskläder???samma båt nämligen👍😁.
Jag kan inte förstå varför min kvinna inte vill ha militärkläder så jag brukar klaga över det istället 😂 Hon envisas med att ha träningskläder ute i skogen så när hon följde mig över en myr iklädd tennisskor fick hon plötsligt insikten om att hon behövde ett par kängor 😂😂😂
 

Utvisaren

Patek
🤣🤣🤣

Om sanningen skall fram är jag väldigt långt ifrån en möp.

Vet knappt något om det mer än det jag hört andra tala om det eller sett på tv...

Dock tycker jag om att kolla på krigsfilmer (Hollywood produktioner) och en och annan krigsdokumentär samt att det är intressant med fordon etc, utan att informationen stannar i huvudet (det mesta går rakt igenom nu för tiden 🙃) .

Gillar dock "försvarskläder" (till min frus förtret), så kanske lite smygklädes-möp (utan att ha egentlig koll dock)??? 😇
Snarlikt här. Konstiga ryggsäckar med molle system i garderoberna. 5.11 Tactical kläder och tysk kampfstiefel till vandring... oklart vem som köpt grejerna 😁😁
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
Jag kan inte förstå varför min kvinna inte vill ha militärkläder så jag brukar klaga över det istället 😂 Hon envisas med att ha träningskläder ute i skogen så när hon följde mig över en myr iklädd tennisskor fick hon plötsligt insikten om att hon behövde ett par kängor 😂😂😂
Ja sent ska syndaren vakna!😁
image.jpg

Jag o Slava i biltvätt!👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Torsdag. 15 droppar hemgjord punsch till eftermiddagskaffet således.
Edit: ja,vi håller den småborgerliga fanan högt idag. Med. 😁😁
20220609_145720.jpg

Oj! Punsch har jag aldrig gjort själv, är det svårt o göra?

Nåja, får väl ta och googla lite ksb och ak5 m.m. så länge medans jag väntar på svar...
 
Topp