• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Ja god morgon på er, äntligen Fredag!!!!

IMG_20220610_073301.jpg
Den där är fin!😍
 

Utvisaren

Patek
Ja dom där är lite halvovanliga, Notera även svart datum.. Har letat efter en av dessa modeller ett tag faktiskt :)

Watch & Clock Maker (W&CM)​

The W&CM brand sold rebranded versions of various Vostok models in the late 1980s and early 1990s. The intended market was likely Italy. Many W&CM watches were identical to domestic Vostok production aside from the brand on the dial, while some were entirely unique.
Mitt stora nöje här i livet är ju att hitta ryska klockor som ingen här har... @Rikala sitter du på en W&CM?
 

Utvisaren

Patek
Rustad för studentfirande. Jag utnämner i förväg mig själv som bäst klockklädd på hela skolgården.
💙💛
20220610_084534.jpg
Jodå, han ser väl helt Okeah ut. :hungry:

Men det kliar i hela kroppen med kronograf till kostym.
Jag bedriver egenterapi på området genom att ha dykare till uddakavaj emellanåt. Men... aaargh det kliar.
Kanske skall ta ett piller till och ta Vympeln till gymmet? 😂 😂
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Stöd Ukrainskt hantverk. Köp älgen "Dick".
300 dollar bara! 😂 😂 😂
@Beo fram med bössan och skjuuuuuuuut! 😂 😂

1654850209969.png
Den här va fanken inte dålig den heller 😂

1654857719513.png

1654857706727.png


 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jodå, han ser väl helt Okeah ut. :hungry:

Men det kliar i hela kroppen med kronograf till kostym.
Jag bedriver egenterapi på området genom att ha dykare till uddakavaj emellanåt. Men... aaargh det kliar.
Kanske skall ta ett piller till och ta Vympeln till gymmet? 😂 😂
Vad tusan är det nu det heter som man kan vara... få se nu... a... avundsjuk, så hette det, just det! 😀
Skall sanningen fram kanske du har lite rätt, men samtidigt helt fel. Det finns nämligen inte några rätt eller fel med klockor, bara man har det man själv trivs med på handleden.
Dessutom kan det väl rimligtvis aldrig vara fel med en Okeah! 😍
 

Utvisaren

Patek
Vad tusan är det nu det heter som man kan vara... få se nu... a... avundsjuk, så hette det, just det! 😀
Skall sanningen fram kanske du har lite rätt, men samtidigt helt fel. Det finns nämligen inte några rätt eller fel med klockor, bara man har det man själv trivs med på handleden.
Dessutom kan det väl rimligtvis aldrig vara fel med en Okeah! 😍
Nja och njä. Klart man tar på det man gillar. Men jag tycker nog de är olika bra till olika saker. Klockorna är ju framtagna för olika syften. En glidande skala mellan rent dekorativa och rent praktiska.
Visst kan jag ha ett snickarbälte till kostymen, men ett kostymbälte väljer jag nog för det är bättre för just det ändamålet. Dvs mer dekorativt än praktiskt, men med en i grunden gemensam funktion (hålla byxorna uppe).
Men nu är ju Okeah en riktigt stilig sak så just här har jag inte några nämnvärda invändningar. En midnattsblå kostym till Okeah vore ju magiskt.
Värre om man tex har en G-shock till kostymen. Den klockan tycker jag bara är praktisk. Och det är ingen raritet heller. Så då har man missat helt enligt mig. Då kan man ta på sig sina kampfstifels också när man ändå är igång. Det bidrar liksom inte till den festliga stämningen.
Men jag är kanske lite rigid på denna punkten.
🤔😁🐷
 
Senast ändrad:
Topp