Fick hem den här i fredags. Den är ganska ovanlig med den kyrilliska loggan "Boctok" på den här urtavlan. Nu hittade jag en tavla med "lume-dot"-visare. Tavlan satt i en 350-boett i dåligt skick. Urverket hade loggan som Chistopol-fabriken använde innan de blev Vostok. Kronan kommer från en klocka som jag aldrig sett förr.
När den kom åkte sekundvisaren omkring på urtavlan.
Bytte till en tom 350-boett som jag hade sen tidigare där den runda kronan följde med den nya boetten. Flyttade över klockan och satte fast sekundvisaren. Sekundvisaren åkte bara omkring på axeln utan riktning. Verket med den gamla loggan fungerade bra men sekundvisaren ville inte sitta rätt.
Flyttade över urtavla och visare till en "riktig" Vostok 2209 och nu fungerade det bra. Sekundvisaren sitter fast och tickar som den ska.
Bytte bezelring till en rostfri som jag haft på en annan klocka.
Det blev ganska bra det här. Den här ovanliga urtavlan förtjänar att sitta i en bättre boett än den förra och den ska ha en "maskin" som den är avsedd för.
Jag har de "slipsvisare" som den här urtavlan egentligen ska ha men provade de klassiska "paddelhänderna" som jag tycker är mer Vostok och de är ju minst lika snygga som "slipsvisarna" på den här urtavlan. "Paddelhänderna" känns mer "sportiga" och mer "Navy" än orginalvisarna.