• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Yay, fick min sändning från meranom idag.
Hoppas du med har tur framöver här @Beo

Vad fick jag då?
0551900E-8019-4477-A7D7-5448EA936225.jpeg



Min stackars scuba dude som behöver lite piff.
Köpte på impuls den billigaste jag kunde hitta, hopplöst oexakt och någon har lagt på nån ful blågrön lysmassa.
Fick böja till rotorn också för att den skrapade i verket, en annan rolig finess var att sekundvisaren stannade en sekund eller två om man rörde armen för häftigt.
EF6D36B5-A633-4FC1-850F-E6869CC7406B.jpeg


Här börjar jag inse mitt misstag, sitter en liten spännfjäder i ett hål där, den flög åt skogen, skruvarna är omänskligt små, ser dom ju knappt, var tvungen att slipa spetsen på min ebaymejsel för att ens kunna skruva med den.
Tänkte att jag har ju en backup på fjädern i det gamla urverket, den flög åt skogen.
Utan den fungerar inte datum drivningen på ett vettigt sätt.

3995D36F-F716-4066-A600-D41B3F1473A6.jpeg


Jaja, orkar ändå aldrig ställa datumet på den här.
Skruvade bort drivningen för datumbytet och tejpade fast skivan på 13. Lucky lixom.
Blev snyggt med visarna iaf.
2F5BF765-6521-414E-A64D-C895ED276FB5.jpeg


Ja men visst blir det bra, ska bli kul att se hur exakt det går att få ett helt nytt verk
825A2B42-EDFD-4CB1-B393-C4C6DFEF8014.jpeg
Grattis!fick mitt paket med idag faktiskt:)så nu ska jag snart skruva jag med,men min gamle fars tissot seastar quartz ska få lite kärlek först.Din klockan blev fin by the way:p.Och jag ser att du stör dig med på mörk tavla vit datumring:Dmitt paket innehöll en svart ring med som jag ska byta till.
 
Grattis!fick mitt paket med idag faktiskt:)så nu ska jag snart skruva jag med,men min gamle fars tissot seastar quartz ska få lite kärlek först.Din klockan blev fin by the way:p.Och jag ser att du stör dig med på mörk tavla vit datumring:Dmitt paket innehöll en svart ring med som jag ska byta till.

Hehe, skumt att båda blir lika försenade, undrar om dom har någon speciell slasklåda för ryska paket, leverera när ni har lite tid över.
Ja det är ett otyg med ljus datumring, som gamla aqua terra med blå tavla och vitt datum, gör ont i ögat :)
Men blir det samma operation fler gånger betalar jag nog meranom för att mecka dit den :)
 
Hehe, skumt att båda blir lika försenade, undrar om dom har någon speciell slasklåda för ryska paket, leverera när ni har lite tid över.
Ja det är ett otyg med ljus datumring, som gamla aqua terra med blå tavla och vitt datum, gör ont i ögat :)
Men blir det samma operation fler gånger betalar jag nog meranom för att mecka dit den :)
Asch!med lite tipps och övning kommer du klara det galant!:)
 
Den här köpte jag för några år sen för kaffepengar. :) Den har ett fult märke på plexit och jag trodde att det var därför jag fick den för lite pengar. Efter ett kort tag stannade den helt med fjädern i helt uppdraget läge. Försökte att hjälpa balansen men den gick inte igång. :rage: :banghead: Nu förstod jag ju det låga priset.
Klockan förpassades till klockornas "sälla jaktmarker". Ok, jag har "plundrat" den på lite delar också :bag:.
På inrådan av Vostok ( Erik ) här på forumet skaffade jag en avmagnetiseringsapparat. Bra att ha om man ska mecka lite med klockorna. Kan även fixa klockor som blivit skadade av magnetism.
Fick hem den i veckan. Ni vill inte veta hur jag fick hem den, jag lovar. :woot:
Inspirationen "rann till" idag och jag mindes den trasiga Vostok:en som bara stannat. Den fick ingen smäll eller så. Den bara stannade.
Erik instruerade hur avmagnetiseringsmodejangen funkade.
Klockan gick inte! Släppte på trycket från fjädern och klockan hoppar igång! It's alive! :woot:
Tickar på bra och starkt. Återställer de delar jag "lånat" från den.
Nu, en timme senare så håller den fortfarande tiden.
Jag ska ha den i helgen så vi får se hur det går. Den kanske blir en bra "beater" i vardagen framöver eller om jag säljer av den.
Nå'n som bjuder 600 kr för den? :)
20180720_harkorstavla.jpg
 
Senast ändrad:
Den här köpte jag för några år sen för kaffepengar. :) Den har ett fult märke på plexit och jag trodde att det var därför jag fick den för lite pengar. Efter ett kort tag stannade den helt med fjädern i helt uppdraget läge. Försökte att hjälpa balansen men den gick inte igång. :rage: :banghead: Nu förstod jag ju det låga priset.
Klockan förpassades till klockornas "sälla jaktmarker". Ok, jag har "plundrat" den på lite delar också :bag:.
På inrådan av Vostok ( Erik ) här på forumet skaffade jag en avmagnetiseringsapparat. Bra att ha om man ska mecka lite med klockorna. Kan även fixa klockor som blivit skadade av magnetism.
Fick hem den i veckan. Ni vill inte veta hur jag fick hem den, jag lovar. :woot:
Inspirationen "rann till" idag och jag mindes den trasiga Vostok:en som bara stannat. Den fick ingen smäll eller så. Den bara stannade.
Erik instruerade hur avmagnetiseringsmodejangen funkade.
Klockan gick inte! Släppte på trycket från fjädern och klockan hoppar igång! It's alive! :woot:
Tickar på bra och starkt. Återställer de delar jag "lånat" från den.
Nu, en timme senare så håller den fortfarande tiden.
Jag ska ha den i helgen så vi får se hur det går. Den kanske blir en bra "beater" i vardagen framöver eller om jag säljer av den.
20180720_harkorstavla.jpg
Härligt att det fungerade!!
Man måste ha en avmagnetiserare!! De klockor som kommer genom tullen får sig nog en rejäl dos magnetism i röntgenapparaturen misstänker jag. Har själv fått klockor som gett utslag på kompassen så det ser ut som man är i Bermudatriangeln.
Sen är det även bra att avmagnitisera alla verktyg som man använder emellanåt så man ej för över magnetism från dem till klockorna :)
Kul som sagt och grattis till reparationen av "sniper klockan"!! As cool!!! :)
 
"Paket öppning i Ryska klockor"
Japp, idag hämtade jag ut den: min första Ryss:D och Postnord levererade den 5 dagar efter att den kom till Sverige!!
DSC_0969.JPG

DSC_0970.JPG

DSC_0972.JPG

en Vostok Amphibian (090059).
Innan jag fick klockan hade jag bestämt mig för att köra med länken, efter som ingen gillar den (man vill ju vara speciell). Efter att jag brottats:mad::banghead: med att korta länken testade jag klockan
DSC_0974.JPG

och bestämde att ett Nato-band skulle nog göra susen:angel:
DSC_0975.JPG

Shiiit vad nöjd jag blev:D och halva sommaren är kvar så jag kan visa upp mitt förvärv:cigar:
Jag sulle säkert missa någon om jag räknade upp alla som hjälpte mig att välja, så jag tackar er så här: Tack!!
 
"Paket öppning i Ryska klockor"
Japp, idag hämtade jag ut den: min första Ryss:D och Postnord levererade den 5 dagar efter att den kom till Sverige!!
DSC_0969.JPG

DSC_0970.JPG

DSC_0972.JPG

en Vostok Amphibian (090059).
Innan jag fick klockan hade jag bestämt mig för att köra med länken, efter som ingen gillar den (man vill ju vara speciell). Efter att jag brottats:mad::banghead: med att korta länken testade jag klockan
DSC_0974.JPG

och bestämde att ett Nato-band skulle nog göra susen:angel:
DSC_0975.JPG

Shiiit vad nöjd jag blev:D och halva sommaren är kvar så jag kan visa upp mitt förvärv:cigar:
Jag sulle säkert missa någon om jag räknade upp alla som hjälpte mig att välja, så jag tackar er så här: Tack!!
Scuba Dude och den färgen, mumma. Bra val och Grattis.
 
Åker bort några dagar och kan inte ha alla på armen så jag tog en gruppbild på en stor del av mina "ögonstenar" innan de låses in.
20180727_131259_samling.jpg
Visade jag den här förresten? Fick hem den igår. Köpte den billigt eftersom den ligger i en fel boett. Urtavlan är diskutabel men den är väldigt snygg.
20180726_tunnan_200m.jpg
Grattis till en fin samling,hade koll på en liknande slava som du har till vänster men missade den:oops:,trevligt val att ha med på resa med:),ha det.
 
Grattis till en fin samling,hade koll på en liknande slava som du har till vänster men missade den:oops:,trevligt val att ha med på resa med:),ha det.
Slava Amphibian! Av alla ryska klockor som jag brukar ha på mig så är det den som flest människor frågar om. Den är skitsnygg faktiskt. ;) Man tror att det finns färre än 100 stycken så den är ganska ovanlig faktiskt.
20180623_slava.jpg
 
Slava Amphibian! Av alla ryska klockor som jag brukar ha på mig så är det den som flest människor frågar om. Den är skitsnygg faktiskt. ;) Man tror att det finns färre än 100 stycken så den är ganska ovanlig faktiskt.
20180623_slava.jpg
Ja den är fin!hade koll på en på ebay som landade på runt 3600 men missade deadline:banghead:,hade gärna kommit åt den så grattis till din iaf:).
 
Jävligt fet samling, används alla dessa i rotation?
Jo, den är jävligt "fet". Många av dem används i rotation men jag har haft turen att komma över några riktigt ovanliga klockor. Några av klockorna på bilden är ovanliga p.g.a. att de är prototyper och aldrig har funnits i speciellt många exemplar. Andra är ovanliga p.g.a. att de sällan säljs. Nå'n av klockorna är experimentell och finns egentligen inte.
Jag använder de flesta men ett par - tre stycken av dem vrider jag bara upp då och då. De gånger jag har klockan som eventuellt bara är en prototyp känner jag mig lite obekväm. Tänk om jag har sönder den liksom?
 
Jo, den är jävligt "fet". Många av dem används i rotation men jag har haft turen att komma över några riktigt ovanliga klockor. Några av klockorna på bilden är ovanliga p.g.a. att de är prototyper och aldrig har funnits i speciellt många exemplar. Andra är ovanliga p.g.a. att de sällan säljs. Nå'n av klockorna är experimentell och finns egentligen inte.
Jag använder de flesta men ett par - tre stycken av dem vrider jag bara upp då och då. De gånger jag har klockan som eventuellt bara är en prototyp känner jag mig lite obekväm. Tänk om jag har sönder den liksom?

Ja då tycker jag du gör rätt i att inte använda alla!
 
Nån som har tips på en bra länk till en äldre Vostok Neptune? Har tittat på meranom men får inte grepp på om den passar eller inte.
 
Tillbaka
Topp